10 Reacties

2 jaar geleden

Gewoon laten gebeuren? Die spullen zijn er toch wel voor gemaakt om een stootje te krijgen

2 jaar geleden

Reactie op Jann89

Gewoon laten gebeuren? Die spullen zijn er toch wel voor gemaakt om een sto ...
Nee zeker, maar echt alles en altijd?

2 jaar geleden

Speelgoed vliegt hier altijd over de grond en wordt enkel 's avonds samen opgeruimd. Drinken krijgt hij standaard nog steeds in een rietjesbeker (we hebben hem uiteraard wel uit een gewoon glas leren drinken en als we uit huis zijn doet hij dit ook netjes). Pick your battles! Belangrijkste advies OOIT bij een peuter. Als ze voor iets veel aandacht krijgen (al is het mama helpt en corrigeert of wordt boos) gaan ze het alleen maar meer doen.

2 jaar geleden

Ik denk dat het vanzelf wel over gaat. Ik zal er zeker geen strijd van maken. Maar wat je misschien kan doen: blijf het benoemen, maar probeer niet te veel het woord nee te gebruiken,.maar: "Ooh voorzichtig met de spullen, straks gaat het stuk" of "ohoh ! oei zachtjes doen", gooien is niet zo fijn" Als je kind gooit, geef hem een zacht balletje als alternatief. Met deze.mag je wel gooien ! En dat dan belonen als hij het doet. Lastig en snap dat je het snel afgeleerd wil zien

2 jaar geleden

Ooh en drinken tussendooor uit rietjesbeker en op rustmoment (aan tafel, fruit lunch etc) met gewone beker..daar bij blijven zitten en proberen te voorkomen door hem streng aan te kijken en te zeggen, "goed je beker vasthouden hoor". Gooit ie toch ? Van tafel halen en zelf laten opruimen. "Nou getsie, wat vervelend, nu is alles nat, dat vind mama niet zo leuk"

2 jaar geleden

Hier ook inderdaad. Alles wordt gegooid!! Optreden en op de wc zetten lijkt zero effect te hebben. Dus daar ben ik maar mee gestopt. Ik probeer het ook te benoemen en er dán maar niet een te groot ding van te maken. Antilekbekers trekt hij open en giet ze alsnog leeg. En als hij echt tegendraads is, dan laat hij het water gewoon weer uit z'n mond lopen met een rietjesbeker. Succes medestrijder!

2 jaar geleden

Vandaag was het echt een toppunt. Echt alles werd gesmeten. Eten, speelgoed, stiften. Geduld is ene schone zaak. Het omkiepen is ook een sport trouwens. Alle bekers. Zelfs de antilekbekers. Die weet hij open te trekken en leeg te laten lopen. En in top of it all ging hij vandaag op een tafeltje naast m'n platenspeler staan en zo met de naald over de plaat heen en weer. Toen barstte ik echt...

2 jaar geleden

Reactie op Sunshineafterrain

Vandaag was het echt een toppunt. Echt alles werd gesmeten. Eten, speelgoed ...
Pfff. Ze kunnen er wel wat van he😅

2 jaar geleden

Hier werkt het om te zeggen: ohja, heel goed bedacht van jou, maar de *vul in* is om te *vul in*, dus doe maar niet. Bijvoorbeeld duplo heel hard tegen het raam slaan: ohja, heel goed bedacht van jou, maakt inderdaad een hard geluid, maar duplo is om mee te spelen op de grond, dus leeg maar weer terug. Of boeken overal heen smijten: ohja, heel goed bedacht van jou, maar boeken zijn om te lezen. Leg maar weer terug. Met de bal mag je gooien. Pak je bal maar. Haar potloden gooien: Ja, met potloden kun je ook gooien, grappig geluid hè, maar met potloden moet je niet gooien, want potloden zijn om mee te tekenen. Leg maar weer terug. Of iets kapot maken wat niet van haar is: ohja, goed gezien dat dat los kan, maar dat is van de katten, niet van jou, dus blijf er maar van af. Die erkenning vindt ze hier fijn ofzo, van: inderdaad goed van mij, fijn dat je gezien hebt wat ik heb uitgevonden, dan kan ik er nu weer mee kappen. Zoiets. Of weet ik veel hoe of wat, het werkt hier in ieder geval als een tierelier, misschien werkt het ook bij jouw dochter. Haar beker met water is al vele vele maanden aan de gang, daar krijgt ze nu gewoon steeds slokjes van. Ze gooit het niet zozeer om (ja, ook wel, maar niet elke keer), maar ze neemt dan een grote slok en gaat dan ergens anders staan om het uit haar mond te laten lopen met als gevolg overal natte plekken door het hele huis 🤭 en als ze aan tafel zit om te drinken, dan drinkt ze maar heel weinig, dus ze moet gedurende de hele dag wel slokjes aangeboden krijgen.

2 jaar geleden

Reactie op NKZ

Hier werkt het om te zeggen: ohja, heel goed bedacht van jou, maar de *vul ...
Klinkt maf! Maar misschien helpt het hier ook wel. Het is natuurlijk maar een fase, maar die moeten we wel met zo min mogelijk kleerscheuren uitkomen 😉