4 Reacties
2 jaar geleden
Hier hebben we die fase ook gehad ja. Wij hebben er ook aan toe gegeven om hem bij ons te laten slapen. Inmiddels slaapt ie weer alleen. We hebben er altijd een klein lampje aan staan en hij mag savonds 2 auto's uitkiezen die ook naar bed gaan. Als ie dan wakker wordt speelt hij ermee en valt weer in slaap.
Mocht dit niet werken misschien een idee om een campingbedje in je kamer te zetten? Hebben we ook een tijdje gedaan, hij had ons dichtbij maar wij konden wel in ons eigen bed slapen
2 jaar geleden
Ik ben jaloers op je eerste periode, bij ons was het verloop tegenovergesteld... nu slaapt onze kleine eindelijk goed. Wat bij ons belangrijk bleek was het zelfstandig in eigen bed in slaap vallen aan het begin van de avond. Mogelijk is dit ook voor jullie nu een oplossing. Wel geruststellen, maar niet uit bed halen. Of als het echt niet anders kan even uit bed halen, maar daarna er wel weer (wakker) terug erin. Ik denk dat je op deze leeftijd ook goed uit moet leggen waarom het belangrijk is dat hij in zijn eigen bed moet liggen, want ze begrijpen al veel.
Misschien heeft het wel met je zwangerschap te maken bedenk ik me nu en is heeft hij een soort verlatingsangst, misschien (nogmaals) heel goed uitleggen bijvoorbeeld door een boekje erover te lezen wat broer worden betekend, hoe leuk het is en dat jullie er ook nog zullen zijn voor hem....
Hopelijk word het snel weer beter! Een goede nachtrust is zoooo belangrijk (en helemaal nu in jouw situatie, hoop dat vriend ook helpt ermee)
2 jaar geleden
Hopelijk gaat het inmiddels wat beter? Misschien inmiddels bevallen? Het kan ook de spanning van een tweede op komst zjjn en ook nog eens dat nieuws van oma! Die kleintjes voelen toch veel aan en begrijpen ook al best veel.
Als hij op jouw schoot in slaap valt dan kan het misschien zo zijn dat hij wakker schrikt in de nacht omdat hij ineens alleen op een andere plek ligt. Idee om met hem op bed in slaap (zijn eigen peuterbed en anders jullie bed) te vallen? Dan kan hij ook tegen je aan. Vooraf uitleggen dat hij vervolgens in zijn eigen bedje gaat slapen. Hoop dat je er wat aan hebt. Heel veel suc6!!!