10 Reacties

2 jaar geleden

Kijkt ze mee als je het bereid? Hier leid een van ons tweeën de kleine man af, de ander doet het in z'n drinkbeker met een klein laagje drinken erin. Dan drinkt ie het zo weg. Anders is het zoals de apotheek al zei inderdaad in de mond spuiten. Hebben we moeten doen en niet even prettig, maar op een gegeven moment wist mijn zoontje dat ie jiets anders kan dan accepteren

2 jaar geleden

Reactie op Joycevanbeers1986

Kijkt ze mee als je het bereid? Hier leid een van ons tweeën de kleine man ...
Nee, ze ziet het niet. Forceren leidde tot overgeven... Als drinken werkte ook niet (met ranja geprobeerd).

2 jaar geleden

Hier kregen we het ook niet naar binnen, we hadden zelfs op een gegeven moment de reuk en smaakloze, maar ze heeft er een neus voor en we kregen het niet naar binnen. Het was hier dwang, de een hield haar in de houdgreep en de ander probeerde het naar binnen te krijgen. Ging ook niet altijd van harte, maar er kwam wel iets binnen...

2 jaar geleden

Oeps, 'goed smaakt' moet uiteraard 'vies smaakt' zijn. Vermoeidheid van alles maakt me minder scherp...

2 jaar geleden

Ik zou haar iets nieuws laten proeven wat ze nog nooit eerder heeft geproefd (bijvoorbeeld ijs, dat heeft ze hier nog nooit gehad) en dan stiekem in de bak ijs van tevoren al antibiotica mengen. Dan samen met haar de bak ijs openmaken en er een lepeltje uitscheppen (toevallig waar de antibiotica in zit) en dit aan haar geven. Dan denkt ze dat het helemaal "vers" is. En ze heeft geen idee hoe het normaal hoort te smaken, want ze heeft het nooit eerder gehad. En anders: a spoonful of sugar makes a medicine go down. Gewoon in een schepje suiker spuiten? En anders: iets anders proberen om in ieder geval van die blaasontsteking af te komen. https://www.futurity.org/urinary-tract-infections-utis-treatment-1700282/ het schijnt dat als je galactose en mannose (suikersoorten) geeft (liefst samen) de bacteriën (in 80% van de blaasontstekingen E. Colli) zich niet aan de blaaswand hechten, maar aan die suikers. En dat is goed, want als je dan plast, dan spoelen zo al die bacteriën mee. Mannose zit in verse ananas en bijvoorbeeld veenbessen. Galactose is meestal afkomstig uit lactose (melksuiker). Zelf geen ervaring mee hoor, maar ik herinnerde me dat ik ooit over dat onderzoek had gelezen en heb dat altijd onthouden voor als ik het wel ooit nodig zou hebben. Baat het niet... Hopelijk voelt ze zich snel beter en drinkt ze wel gewoon goed. Het zit allemaal even niet mee bij jullie ☹️

2 jaar geleden

Ooh ik ken het! Dit is echt heeeel goor. En ik begrijp niet dat ze dit aan kleine kinderen geven. Wij hebben toen andere antibiotica gekregen. Ik ga mn kind dat niet geven..smaakt echt naar rattengif. Is gewoon super zielig.

2 jaar geleden

Reactie op NKZ

Ik zou haar iets nieuws laten proeven wat ze nog nooit eerder heeft geproef ...
Wij hebben voor de dames ook standaard d-monnose poeder en druppels (homeopathisch) in huis. Je merkt dan snel dat het weer beter gaat.

2 jaar geleden

Het forceren lukt gelukkig steeds beter... Hebben een filmpje gevonden (Pieter krijgt antibiotica) en dat hielp ook enigszins, al is het nog wat te lastig om allemaal te begrijpen. Antibiotica in zetpilvorm zou echt ideaal zijn!

2 jaar geleden

Herkenbaar… hier ook een die het uitspuugt. Doen we t ergens door dan zet hij t weg en roept “medicijn, bah”. Wat hier werkte (soms); - door yoghurt met fruit - door danoontje - op een boterham smeren en dan jam erover - onder dwang: op z’n rug, in de houdgreep, in z’n wang in kleine porties en mond dichtdoen/neus dicht.

2 jaar geleden

Wij gaven het in een klein “shot” glaasje zodat ze het zelf kon opdrinken. Dit werkte perfect! Ze vond het lekker.