9 Reacties
3 jaar geleden
Haha hoe toevallig! Was er 10 min geleden over bezig tegen mijn partner. Had het eens opgezocht tussen 18 maand en 3 jaar. Wij gaan nog even wachten want ze klimt er niet uit of doet geen aanstalten maar ik denk wel dat we dit gaan doen als ze er uit begint te klimmen 😊
3 jaar geleden
Reactie op Stresskiekje1992
Haha hoe toevallig! Was er 10 min geleden over bezig tegen mijn partner. Ha ...
Jaaa ik vind het lastig! Ze is nog zo jong en klein, maar als ze straks echt valt is ook niet fijn
3 jaar geleden
Ik ben zo blij dat die van ons t nog niet door heeft! Ze slaapt ook in slaapzak, misschien scheelt dat? Mijn moeder legde vroeger een matrasje naast t bed zodat ik en elk geval niet hard kon vallen. Misschien als tijdelijke oplossing? Ik heb trouwens ook een keer een soort extra opzetstuk gezien, zal nog eens googlen of ik die nog kan vinden
3 jaar geleden
Reactie op Essie1234
Ik ben zo blij dat die van ons t nog niet door heeft! Ze slaapt ook in slaa ...
Een slaapzak heeft ze aan 🙈 maar zelfs dan lukt het haar haha
3 jaar geleden
Reactie op MamavanNova
Een slaapzak heeft ze aan 🙈 maar zelfs dan lukt het haar haha
Oh haha knap, en zonder enig besef van gevaar natuurlijk!
Een bedhek heet trouwens wat ik had gezien, maar weet niet of t ook voor klimmers bedoeld is... ik zou als t blijft doen dan inderdaad wel over gaan op een laag bed denk ik...
3 jaar geleden
Wij hebben een peuterbed opgehaald, omdat onze zoon uit het ledikant was gekomen en zo op zijn hoofd is gevallen. Ik wil van het weekend kijken of dit gaat werken. Zie er wel tegenop, maar in het ledikant is ook niet meer veilig. Hij heeft ook een slaapzak aan, maar als hij eruit wil, wil hij ERUIT..... En dat lukt dus ook.
3 jaar geleden
Ojee, onze man is er nog niet uitgeklommen maar als ik zijn stunten overdag zie kan dat best ook wel eens gaan gebeuren hier denk ik. Ik denk dat we het peuterbedje dan gewoon óók in zijn kamer zetten dat hij eraan kan wennen en hopelijk snel het bedje wil proberen? 🤷🏼♀️
3 jaar geleden
Ik ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen, ik kwam zojuist deze tips nog tegen, blijkbaar raden ze aan om pas bij 2.5 naar een peuterbed over te gaan nl.:
Peuter klimt steeds uit bed: wat kan je doen?
Wat kan je dan wel doen als je dreumes of peuter steeds uit het ledikant klimt? Je wilt natuurlijk dat je kind goed slaapt en daarnaast niet uit het ledikant valt en zichzelf bezeert. Ons advies is om de volgende 4 tips te proberen als je peuter uit het ledikant blijft klimmen:
Verlaag het matras als dit kan.
Gebruik een slaapzak. Dit maakt bewegen en klimmen lastiger. Je kunt de slaapzak achterstevoren en/of binnenstebuiten aandoen, zodat je peuter de rits zelf niet kan openen. Bij hele slimme peuters kan je er eventueel nog een shirt overheen doen.
Let op je eigen reactie. Als je bang of juist enthousiast reageert, is dit een extra trigger voor je kind om het nog een keer te doen.
Heb je een camera waarbij je wat tegen je kind kan zeggen? Zeg dan heel duidelijk ‘nee’ zodra je je peuter ziet klimmen. Ga geen gesprek voeren, maar houd het hierbij.
Kan je deze tips afvinken en blijft je peuter of dreumes uit bed klimmen? Dan is het wat ons betreft tijd om een peuterbed te overwegen, puur uit veiligheid.