25 Reacties

3 jaar geleden

Wauw, zeg dat!😅 hier precies hetzelfde (19 maanden) jengelen/jammeren , willen kroelen maar afzetten tegen je als je dat doet, alles is 'nèèh' en even later huilen omdat hij het toch wèl wilde🙈 eten is bah etcetera... het vraagt een hoop geduld en relativeringsvermogen. #MOEder

3 jaar geleden

Oh wow ja wij ook! Inderdaad krijsend wakker in de nacht. Heel boos worden om niks en vooral als ik weg huilen. En inderdaad het slapen van overdag helemaal uit het ritme

3 jaar geleden

Dacht echt wij de enige waren.. wat een vreselijke periode zeg! Ons meisje ook net zo, alles is Neee en nix is goed en krijsen en jammeren bij het slapen gaan en ook in de nacht zo wakker worden. Man man man daarnaast ben ik ook nog tegen het einde van mijn zwangerschap, extra zwaar! Maar ik las ergens dat het ongeveer een maand tot 1,5 kan duren dit.. hoop dat het sneller klaar is.

VRIEND

3 jaar geleden

Wa fijn dat iemand het onderwerp aanhaalt. Bij ons het ook net begonnen. Vooral die driftbuien en slaapregressie maken het zwaar. Daar bovenop het ene virus na het andere. Soms weet ik nimeer wa doen.

3 jaar geleden

O wat ben ik opgelucht om dit te lezen! Enorm herkenbaar die dramatische nachten opeens en ze is echt zeer licht ontvlambaar. Hopen dat het niet te lang duurt! Hou vol mama's en papa's!

3 jaar geleden

Echt een hele pittige fase! Ik hoop ook dat het snel weer “normaal” wordt…

3 jaar geleden

Oooooooo hier precies zo , ons lieve meisje(18 maanden) veranderd soms in een hysterische drama Queen die alleen maar zegt ; neee neee neee , huilen krijsen en zich op de grond laat vallen. En dan niet te vergeten dat ze op het moment ALLES zelf wil doen 😐 , dus alles waar mama mee wil helpen eindigt in een groot drama met veel tranen. Zal blij zijn als deze 'fase' voorbij is want in vindt het soms wel erg vermoeiend....

3 jaar geleden

Hier ook. Vooral slecht slapen (ook dromen, hoor haar soms in dr slaap huilen) kort lontje en veel slaan. Maaaar ze is ook wel heel aanhankelijk wil steeds kusjes en knuffelen en wordt met de dag wijzer. Hoe vermoeiend het ook is, als ze dan mijn gezicht vasthoudt met 2 handjes en "mah" een dikke kus geeft smelt ik helemaal. Dus die leuke momenten overheersen echt gelukkg nog. Maar soms 🙈

3 jaar geleden

Hoe gaan jullie om met de slaapjes als ze bijvoorbeeld slaaptekort hebben opgelopen doordat ze uit het ritme zijn? Middagslaapje was laatst 3 uur nadat ik ze maar had wakker gemaakt anders zou het Savonds drama worden maar dat viel reuze mee ze ging om 1900 netjes naar bed. Maken jullie je kindjes dan ook wakker uit het middagslaapje? Eigenlijk gaat het tegen m’n gevoel is Maarja

3 jaar geleden

Nog nooit van toepassing geweest hier 🤣 Ik spring altijd gat in de lucht als ze 2 uur aan tikt 😉

3 jaar geleden

Toch wel grappig dat je bij deze leeftijd niks leest over een sprong, want mijn hemel.. soms weet ik het even niet. En inderdaad in combinatie van t ene virus naar het andere virus. Ben stiekem toch wel heel blij dat jullie er ook last van hebben. Ga soms weleens twijfelen of ik wel een goede mama ben. Terwijl ik onwijs veel van dr hou!!

3 jaar geleden

Reactie op Proud Mom 2020

Toch wel grappig dat je bij deze leeftijd niks leest over een sprong, want ...
Niet aan jezelf twijfelen. Doe je je best ? Dan ben je een super mama. Niemand doet het helemaal goed. Hoeft ook niet. En deze fases komen en gaan en dat zal altijd zo blijven. Met een hoop liefde, geduld en consequent zijn, komt t helemaal goed

3 jaar geleden

Reactie op Proud Mom 2020

Toch wel grappig dat je bij deze leeftijd niks leest over een sprong, want ...
Nou inderdaad! Dat gevoel heb ik ook wel soms hoor!

3 jaar geleden

Oh ik ben gesloopt. Onze dochter van bijna 18 maanden wordt al ruim een maand 1 a 2 keer per nacht wakker en wil dan echt niet meer slapen. Al helemaal niet in haar eigen bed dan wordt ze al hysterisch als ik de kamer in loop en houdt ze zich stevig vast. Hoop dat dit snel over gaat.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar!! Mijn zoontje wilt sinds een week ook absoluut niet meer in bad. Het is dan echt gillen en huilen. Terwijl die eerst echt gek was op water.. herkennen meer mama’s dit ?

3 jaar geleden

Reactie op mamavanDT

Heel herkenbaar!! Mijn zoontje wilt sinds een week ook absoluut niet meer i ...
Ik had dat een tijdje geleden ook. Achteraf had ze een oorontsteking, waardoor t water pijn deed in dr oren. Dus dat misschien ook even goed in de gaten houden..

3 jaar geleden

Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn. Zoon van 18 maanden en alles is nee, huilen en zeuren. Snachts veel spoken en erg baldadig. Gooien met spullen en slaan uit onmacht. Hoop dat deze fase snel voorbij is. Hier inderdaad ook ene virus na andere dus dat helpt ook zeker niet mee. Nu maar probiotica gekocht. Hopelijk helpt dat iets!

3 jaar geleden

Hier ook echt met me handen in het haar, als me zoontje uit de opvang komt ( waar die ow zo lief en zo rustig karakter heeft) breekt die me hele huis af, niks is goed overal mee gooien (voornamelijk mijn spullen incl de salontafel) en die driftbui eindigt met kopstoten geven, tegen de muur, grond, kast maar net wat in de buurt is. Verder slaap die gelukkig nog steeds door en zn middag slaapje doet hij ook, maar die driftbuien weet af en toe niet wat ik er mee aan moet, zit dan met tranen in me ogen als ik zie hoe hij die kopstoten doet..

3 jaar geleden

Ik zag deze net voorbij komen, heel toepasselijk!

2 jaar geleden

Reactie op Jolinda1

Hier ook echt met me handen in het haar, als me zoontje uit de opvang komt ...
Alsof ik het zelf geschreven heb.. meisje van 18,5mnd hier en is echt precies zo.. terwijl ze ook zo ontzettend leuk en gezellig kan zijn ..