5 Reacties

2 jaar geleden

Mss kan je zelf zoiets leuk maken en in een gewone klok steken over het normaal patroon?

2 jaar geleden

Een klok lijkt me overbodig, want klokkijken kan ze nog niet neem ik aan. Er bestaan van die dagritme kaartjes. Die kan je op een rij hangen en met een knijper (of iets anders) kan je dan aanduiden wat de volgende stap wordt. Snapt ze niet dat je het verteld? Bijv. Nu gaan we even buiten spelen en als we weer thuis zijn, gaan we een banaan eten. Als je dan thuis bent zeg je. Net gingen we lekker buiten spelen he, nu zijn we weer thuis en gaan we banaan eten. Als de banaan op is, gaan we even spelen met de puzzel (of zo..) Zo herhaal je wat je deed doet en gaat doen. Zonder te ver in de toekomst te kijken. En als ze zoveel structuur nodig heeft, probeer alles voorspelbaar te maken voor dr. Dus een ritme die dagelijks terugkomt.

2 jaar geleden

Een klok lijkt me overbodig, want klokkijken kan ze nog niet neem ik aan. ...
Ze begrijpt het wel, maar of ze er mee akkoord gaat is iets anders. Als ze bv. om 10u haar patatjes wil eten en ik zeg dat ze nog moet wachten, dat we eerst iets anders gaan doen. Dan blijft ze gewoon wenen tot ze haar patatjes krijgt of ze begint na 5 min terug opnieuw te vragen erna. Ik denk met een soort klok dat het voor haar meer voorspelbaar wordt.

2 jaar geleden

Ik snap wel dat een klok handig zou zijn. Iets wat meebeweegt met de dag. Ken zelf niet zo een klok maar inderdaad misschien zelf maken of zo een slaaplamp die groen kleurt als het tijd is. Ben je wel de hele tijd de wekker aan het verzetten maar wie weet helpt het op de momenten die het het hardst nodig hebben. Als de klok groen is is het tijd voor je patatjes. Nu gaan we eerst samen spelen. Succes met het vinden van een optie die voor jullie werkt. ❤

2 jaar geleden

Een timetimer?