2 Reacties

2 jaar geleden

Wij zetten sinds enkele weken onze dochter van 2,5 op vaste tijden op het potje en gaan dan een boekje lezen ofzo (zo bleef ze bij ons eerst zitten). Als ze 'smorgens van bed komt, op het potje, als ze naar bed gaat, tussendoor etc. We hebben een sticker kaart in de keuken opgehangen en elke x als ze geplast of gepoept heeft op het potje of wc, mag ze een sticker plakken.😊 Ze geeft het soms zelf ook aan dat ze op het potje/wc moet en pakt dan een boekje of speelgoed en doet dan eigenlijk ook altijd wat. Verder gaan tips eigenlijk, je moet wat doorzetten en stimuleren en met wat afleiding erbij, zou ik het gewoon proberen! Maar moer geen strijd worden natuurlijk 😉 Succes! Ook met de naderende bevalling! 👶🏻

2 jaar geleden

Hier is ze ook nog niet zindelijk en ook nog niet mee bezig. Ze is wel bewust van wanneer ze niet poepen en plassen. Eerst zei ik bij een pakte altijd: moet je plassen? Wat goed! Maar nu zegt ze steeds: mama, niks zeggen. En dan gaat ze plassen. Ik mag het niet erkennen en ik mag er niets over zeggen. Dat wil ze niet. Dus dat doe ik niet. Dus misschien helpt het om het weer even compleet te negeren? En het aan te kondigen elke ochtend: mama gaat helemaal niets zeggen over jouw plasjes, dus je kunt gaan wanneer je wilt.