87 Reacties

6 jaar geleden

Hallo Elina, ik ben 3 keer opgenomen geweest ivm met uitdroging door het overgeven. De laatste keer heb ik primperan voorgeschreven gekregen en deze gebruik ik 3 maal daags. Ik ben sinds een week niet zo misselijk meer en kan weer gewoon eten gelukkig.

6 jaar geleden

Ik gebruik het zelf niet tegen de misselijkheid maar ken her medicijn vanuit mijn werk! Ik zou dit sowieso overleggen met een arts of je dit in mag nemen als je zwanger bent. Zelf 3 weken terug hele ernstige migraine gehad en na lang uitzoeken door arts en apotheker toch nog geschikte medicatie kunnen vinden die ik wel in mocht nemen. Nooit op eigen houtje iets in nemen lijkt mij

6 jaar geleden

Hoi Elina, ik neem het ook in als zetpil daarnaast neem ik zonodig, supramil. Ik ben ook erg misselijk het is echt zeer vervelend. Sterkte, Cey

6 jaar geleden

Reactie op mom_88

Ik gebruik het zelf niet tegen de misselijkheid maar ken her medicijn vanui ...
Hoi, ik heb deze van de gynaecoloog gehad gisteren na me gesprek gezien emesefene niet helpt mocht ik deze nu in combinatie met primperan innemen maar de apotheker zij niet langer dan 5 dagen aan een gesloten drm twijfel ik of het wel oke is

6 jaar geleden

Hier 3 per dag 🥴

6 jaar geleden

Reactie op Elina

Hoi, ik heb deze van de gynaecoloog gehad gisteren na me gesprek gezien eme ...
Ik gebruik het ook in combinatie met emesafene, maar die ben ik nu aan het afbouwen. En indd wat je zegt over de primperan, ik mocht het 5 dagen gebruiken, een stopdag en dan weer verder gebruiken!

6 jaar geleden

Ik gebruik 3-4x per dag primperan zetpillen. Afgelopen week ook opgenomen wegens uitdroging dus neem ze nu helemaal strikt in, haalt de scherpe randjes eraf maar weg gaat het hier helaas niet van.

VRIEND

6 jaar geleden

Ja ik gebruik primperan sinds dat ik 4 weken zwanger ben. Toen had ik ontzettend veel last van misselijkheid en heeft me goed geholpen (2 x per dag). Ben ondertussen 9 weken en minder misselijk, op sommige dagen neem ik het wel nog in ala ik het nodig heb. Niet meer dagelijks.

6 jaar geleden

Reactie op Dieuw1993

Hallo Elina, ik ben 3 keer opgenomen geweest ivm met uitdroging door het ov ...
Hoi Dieuw, wat erg voor je dat je bent uitgedroogd had ik bij mijn eerste zwangerschap ook 3 x opgenomen ivm uitdroging dat willen we nu dus verkomen heb eerst emesefene gehad maar dat helpt niet en gisteren dus de primperan erbij en moet beide idd 3 x daags innemen. Alleen omdat de apotheker zei dat het niet meer dan 5 dagen achter elkaar in mag worden genomen twijfelde ik wel of het goed en veilig was voor de baby

VRIEND

6 jaar geleden

Reactie op SaEl1989

Ja ik gebruik primperan sinds dat ik 4 weken zwanger ben. Toen had ik ontze ...
En ik neem de siroop. Ik slik niet graag pillen en al zeker niet als ik misselijk ben.

6 jaar geleden

Reactie op Elina

Hoi Dieuw, wat erg voor je dat je bent uitgedroogd had ik bij mijn eerste z ...
Hoi Elina, Als je de bijsluiter, artsen en internet mag geloven is dit zeer veilig voor de baby! Vandaar dat ik er niet aan twijfel en het gebruik.

6 jaar geleden

Reactie op Cey-24

Hoi Elina, ik neem het ook in als zetpil daarnaast neem ik zonodig, suprami ...
Hoi Cey, vreselijk dat misselijkheid de hele dag door kan gewoon niet functioneren supramil ken ik niet. Jij ook sterkte ga het denk ik gewoon proberen want dit is echt verschrikkelijk

6 jaar geleden

Hier 3 per dag 🥴
Bleghhhh sterkte met misselijk zijn

6 jaar geleden

Reactie op Dieuw1993

Ik gebruik het ook in combinatie met emesafene, maar die ben ik nu aan het ...
Werkt het een beetje ik had ook van de seabands gehad nou werkte voor geen meter bij mij voel me zo belabberd en moet zoveel doen enzo maar kan mezelf er niet toe zetten met deze misselijkheid beterschap

6 jaar geleden

Ik heb ook primperan gebruikt als zetpil. Max. 3x per dag, max. 5 dagen achter elkaar. Het helpt goed tegen het overgeven, het misselijkheidsgevoel blijft wel. Maar beetje eten gaat wel.

6 jaar geleden

Reactie op DenieS-24

Ik gebruik 3-4x per dag primperan zetpillen. Afgelopen week ook opgenomen w ...
Oww jeetje hoop dat je beetje bent opgeknapt tijdens je opnamen uitdrogen is geen pretje ik probeer vaak de hele dag door te drinken maar dan gaat me maag ook draaien. Beterschap hopen dat het snel weg is

6 jaar geleden

Reactie op Elina

Werkt het een beetje ik had ook van de seabands gehad nou werkte voor geen ...
Nou ik ben nu vandaag voor het eerst gestopt met de emesafene maar ik denk dat de primperan het beste medicijn is. Maar ik dacht hoe minder zetpillen hoe beter. Want mijn ontlasting is nu echt ruk..

6 jaar geleden

Hoi, ik ben apothekersassistente van beroep, en de primperan geldt indd na 5 dagen even stoppen. Omdat er gewenning op kan treden bij dit middel.. Dan gaan ze dus minder goed werken. Maar als het na een dag of 2 +/- niet gebruikt te hebben, is het uit je systeem. Daarna kun je ze zo nodig gerust gebruiken. Veilig voor mama en baby :-)

6 jaar geleden

Reactie op SaEl1989

Ja ik gebruik primperan sinds dat ik 4 weken zwanger ben. Toen had ik ontze ...
Goed om te lezen dat het heeft geholpen beterschap even doorbijten met zn alle

6 jaar geleden

Reactie op Dieuw1993

Hoi Elina, Als je de bijsluiter, artsen en internet mag geloven is dit zee ...
Haaay, Nou ik twijfelde nadat de apotheek dame me niet een duidelijk en overtuigend antwoord kon geven en ik bij thuis komst naar de poli had gebeld maar doe was alweer gesloten. Vandaar mijn twijfel omdat zij heel erg twijfelde dacht ik hmmmmmm oke bedankt dat je de twijfel wegneemt en er meerdere zijn die het slikken