20 Reacties
3 jaar geleden
Mijn oudste zoon heeft het ook gehad, hij was toen wel wat ouder.. Overdag had hij een zeehondenhoestje waarvan ik al zoiets had van ojee. (zelf als baby/kind ook pseudokroep gehad dus herkende het van verhalen van mijn moeder) maar doodeng om je kind zo te zien tijdens zo'n aanval. Prednison heeft mijn zoon niet gehad maar wel een inhalator. Moest hij eerst ook niets van hebben maar maakte er een spelletje van. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik niet meer weet hoelang hij de inhalator heeft moeten gebruiken
Ik kreeg als advies om met hem in de frisse koude lucht te gaan staan als hij weer zo'n aanval kreeg. Ik was namelijk in de hete douche gaan stoom omdat ik dacht dat stoom hielp maar dit maakte het voor hem alleen maar erger..
3 jaar geleden
Wat naar... jullie zullen vast heel erg geschrokken zijn! Hopelijk gaat het snel beter..
Hier twee weken geleden flinke aanval gehad, belandden in het zkh in de avond. Uiteindelijk met een soort drankje wat verlichting gekregen. De dagen erna hielp om lekker te stomen in bad of onder de douche, bedje verhoogd en vooral heel veel knuffels 💙 veel beterschap voor de kleine!
3 jaar geleden
Reactie op EviVH
Mijn zoontje heeft dit onlangs ook gehad! Is inderdaad verschieten!
De inh ...
Ah zielig he! Is jouw zoontje er goed vanaf gekomen? En maakte je je extra zorgen nu met Corona? De arts heeft er niets over gezegd maar ik vind het wel spannend nu in deze tijd. We laten hem natuurlijk binnen maar ik werk zelf in de zorg.
3 jaar geleden
Ach jeetje...schrikken was dat he en zo zielig :( Ons zoontje heeft dit ook gehad, wij hebben toen dexamethason gehad. Dit zorgde gelijk voor verlichting. Prednison klinkt wel heel heftig zeg.. Bij ons zoontje was het met de medicatie met 2 nachtjes al zo goed als weg. Wij kregen ook nog als tip dat als er weer zo'n "aanval" is, je even buiten kan staan met je kleintje (of raam open), koude lucht zorgt er voor dat de zwelling minder wordt. Beterschap.
3 jaar geleden
Reactie op Tvisser88
Mijn oudste zoon heeft het ook gehad, hij was toen wel wat ouder.. Overdag ...
Ja inderdaad zo zeehondenhoestje. Klinkt heel naar. De inhalator moet 10 sec om zijn gezichtje, het lukt hier hooguit 3 :( hij heeft tijdens de eerste aanvallen snachts boven op mij geslapen en ik zat rechtop. Niks kunnen doen en je kind niet goed horen ademen is echt heel erg eng..
3 jaar geleden
Reactie op missande
Wat naar... jullie zullen vast heel erg geschrokken zijn! Hopelijk gaat het ...
Lief berichtje dankjewel❤️ ja wij doen hem lekker veel in een warm badje je ziet hem daar van genieten, gelukkig heb ik een hele lieve huisarts die hem meteen wilde zien en iets voorschreef, en gelukkig hebben we in Nl alle middelen als je kindje ziek is!!
3 jaar geleden
Reactie op VanityLarichaValue
Ach jeetje...schrikken was dat he en zo zielig :( Ons zoontje heeft dit ook ...
Dankje voor de tip!❤️ ja vond ik ook al prednison heftig en dat zei de apotheek ook. Het is 1 ml 2x per dag. Ik vroeg haar of ze ook dacht aan een longontsteking omdat hij 38,5 had en bij pseudokroep geen koorts is, ze keek heel zorgelijk en wilde mij denk ik niet bang maken dus ze zei geef hem maar dit kuurtje en ik wil hem zien als het slechter gaat. Het is nu dag 2 met medicatie en vanavond vond ik hem wel weer benauwd... misschien toch weer bellen morgen.
3 jaar geleden
Ja zo sneu voor zo'n kleintje, wel fijn dat je er iets voor hebt gekregen
Ons zoontje had het vorige ook, we zijn overdag bij de huisarts geweest maar kregen er niks voor. Advies was paracetamol...
Uiteindelijk zaten we 's avonds op de spoed omdat zijn rechterbeentje niks meer deed & hij werd echt alleen naar zieker.
Hij is opgenomen in het ziekenhuis, antibiotica via infuus.
Bleek dat hij een bacteriële artritis had door waarschijnlijk de keelontsteking..
Was erg heftig!!
Ik bedoel hier mee te zeggen, is je gevoel niet oke, trek dan gewoon weer aan de bel!!
3 jaar geleden
Bedankt voor de beterschapswensen! Vannacht zijn we helaas toch in het ziekenhuis geraakt. Mannetje werd zieker en zieker en zijn temperatuur daalde ineens naar 35 graden heel hard!! Toen we belde moesten we meteen heen.
We zijn nu weer thuis, medicatie wat aangepast en hoop dat hij sneller opknapt nu 💛
3 jaar geleden
Mijn zoon (nu 3,5j) heeft dit enorm vaak gehad! Altijd aerosollen dan... nu de laatste tijd zijn de aanvallen veel minder erg. Onlangs nog eens en toen heeft kinderarts gezegd dat valse kroep echt wel geen corona is, dus was ik toch gerust! Elke verkoudheid slaat bij hem over op valse kroep.. is idd schrikken he! Maar eens je het herkent, weet je wel wat te doen. Wij hebben hier steeds voorraadje in huis (in samenspraak met kinderarts) want meestal begint dat s nachts he.
Luchtbevochtiger op de kamer helpt en Luuf ook! :)
3 jaar geleden
Bij mij laatst ook en dat is zeker schrikken bij mij werd er gezegd dat er niks tegen help alleen buiten gaan staan of in de douche gaan zitten stomen...
één jaar geleden
Mijn dochter van 3 heeft het sinds ze 1,5 is ieder kwartaal een keer. Vaak gaat er een loopneus en hoest aan vooraf.
Inhalator met voorzet kamer laat ik na een aanval op tafel staan (wel onder toezicht) dan pakt ze hem soms zelf om te oefenen/spelend aan de pop of knuffel.
Zo leert ze dat het niet eng is.
Zaak is snel erbij te zijn, en rustig bij komen, hoe meer paniek hoe erger het is.
Inderdaad stomen bij een hete douche, of op een frisse nacht even op het balkon knuffelen met een dekentje om ons heen.