77 Reacties

5 jaar geleden

Het boek 'opperdepop ' is super leuk! Heeft de Albert Hein ooit uitgegeven. Staat veel tweedehands op internet. Echt een aanrader, mijn dochtertje vind het heerlijk....wat ik ook probeer...haha

5 jaar geleden

Vorige week had ik aardappel spinazie en witvis gemaakt. Deze week broccoli met zoete aardappel
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Leuk, ik volg!

5 jaar geleden

Wat ik al heb gemaakt is - bloemkool , broccoli, zoete aardappel - broccoli macaroni - aardappel broccoli , kip - kip, wortel, rijst - bloemkool, broccoli Staan ook hele leuke recepten op smikkels.nl

5 jaar geleden

Tip; kookboek opperdepop. Een ah kookboek van ene paar jaar terug vol baby vriendelijke hapjes. Voor een paar euro te krijgen via marktplaats :-) Verder hier gemaakt; Appel/aardappel/witlof Pompoen/zalm/aardappel Bolognese voor baby’s - tomatenblokjes, wortel, bleekselderij, gehakt, basilicum en pasta Aardaooek venkel en spruitjes Bloemkool broccoli linzen Linzen zalm worteltjes

5 jaar geleden

Reactie op Juffie

Het boek 'opperdepop ' is super leuk! Heeft de Albert Hein ooit uitgegeven. ...
Deze heb ik ook! Twee verschillende edities.. Staan inderdaad heel veel leuke (en makkelijke) recepten in 😀

5 jaar geleden

Ah leuk ik ga die bolognese binnenkort proberen voor mn zoontje! Hier o.a. op het menu geweest: Rijst, kip, wortel Rijst, tomaat Aubergine, appel, zoete aardappel Zoete aardappel, pompoen, wortel Zoete aardappel, broccoli, bloemkool Jaa veel zoete aardappel haha maar hij is ook dol op pompoen en recept met aubergine was favo! Het enige wat ie tot nu toe echt niet lekker vond is doperwten. Als iemand daar nog een leuk recept voor heeft? Om nog eens te proberen 😉

5 jaar geleden

Reactie op VanityLarichaValue

Ah leuk ik ga die bolognese binnenkort proberen voor mn zoontje! Hier o.a. ...
Pureer je het of kook je het en geef je het zeg maar als Ripley methode ofzo?

5 jaar geleden

Tip; kookboek opperdepop. Een ah kookboek van ene paar jaar terug vol baby ...
De bloemkool, broccoli en linzen, mag ik vragen hoe je die maakt?

5 jaar geleden

Ik heb nu sperziebonen, wortel en aardappel..is dat goed? Ben benieuwd eerste keer
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Pureer je het of kook je het en geef je het zeg maar als Ripley methode ofz ...
Ik gebruik precies hetzelfde apparaat als jou! Stomen en pureren dus! Ideaal ding. Alleen de kip koken in een pannetje.

5 jaar geleden

Reactie op Ladydon

De bloemkool, broccoli en linzen, mag ik vragen hoe je die maakt?
Mag altijd! Ik kook linzen, stoom de groente en pureer het dan tot de dikte die ik hebben wil. Wij hebben een keukenmachine dus daarmee hak je het meer dan dat je pureert dus zo kan ik de structuur bepalen. Ziet er vies bruin uit maar baby smikkelt ervan. Ik hou overigens ongeveer de volgende verhouding aan: Hapjes met vlees of vis; 25 gr vlees of vis 50 aardappel, granen of bonen 125 groenten Vega: 25 gr bonen 50 gr aardappel of granen (rijst, pasta) 125 groente Of 50 gr bonen of aardappel 150gr groenten

5 jaar geleden

Reactie op VanityLarichaValue

Ik gebruik precies hetzelfde apparaat als jou! Stomen en pureren dus! Ideaa ...
Ik doe mijn vlees ook gewoon mee in de stomer. Alles bij elkaar. Of zou dat niet mogen?🤔

5 jaar geleden

Reactie op Shirley90

Ik doe mijn vlees ook gewoon mee in de stomer. Alles bij elkaar. Of zou dat ...
Doe ik ook hoor. Als alles maar gaar is geen probleem toch...

5 jaar geleden

Ik heb dit boek van een vriendin gekregen! Heel interessant, veel variatie ook!

5 jaar geleden

Reactie op KayleighLehmann

Ik heb dit boek van een vriendin gekregen! Heel interessant, veel variatie ...
Dat is inderdaad leuk om te krijgen🤗

5 jaar geleden

Iemand nog een idee om te maken voor een hapje met pasta?

5 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Iemand nog een idee om te maken voor een hapje met pasta?
Pasta, tomaat en kalfsvlees? Ik maak eigenlijk nooit 'recepten'. Ik smijt gewoon één soort groenten, één soort vlees en één soort koolhydraten bijeen et voila. Mijn zoontje vindt alles heerlijk 😃

5 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Pasta, tomaat en kalfsvlees? Ik maak eigenlijk nooit 'recepten'. Ik smijt g ...
Ja ik zat ook aan tomaat te denken alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken. Koken en dan pureren? Heb namelijk ook ergens gelezen dat je het velletje van de tomaat eraf moet halen? 🤔

5 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Ja ik zat ook aan tomaat te denken alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat a ...
Voor tomaten maak ik een kruisje in het velletje. Dan doe ik die even (plusminus 1 minuut) in kokend water zodat het vel loslaat. Dan haal ik de zaadjes eruit. Het vruchtvlees stoom ik samen met patatjes en vlees/vis in de stoomkoker (ik heb zo'n babycook).