87 Reacties
4 jaar geleden
Wat heftig te lezen wat sommigen meemaken. Sterkte allemaal! Mama zijn is eigenlijk al zwaar genoeg. Zo knap hoe sommigen zich door veel meer heen moeten slaan. Zo zie je maar weer, vrouwen zijn zo sterk!
4 jaar geleden
Hier gaat alles prima tussen mijn man en mij! Discussies over haar hebben we nooit en eigenlijk ben ik alleen maar verliefder geworden als ik hem met haar zie🥰 Onze relatie is eigenlijk niet veranderd sinds onze dochter er is (nu 5 maanden), misschien juist positief veranderd. We dragen allebei evenveel verantwoordelijkheid voor onze dochter en ze staat altijd op nummer 1. Hij verzorgt haar evenveel als dat ik doe en dit verloopt allemaal automatisch. Nooit een woord gehad over wie wat doet. Maar daarnaast blijven we er heel bewust van dat we niet altijd vader/moeder zijn en maken regelmatig tijd voor ons 2. Ik geniet heel erg van ons gezinnetje en mijn man net zo. Nu ben ik al een gevoelig persoon maar als ik mijn dochtertje zo hard zie lachen omdat papa vliegtuigje met haar speelt, dan schieten de tranen van geluk toch wel in mijn ogen 😍
4 jaar geleden
Mijn relatie heeft veel meer rust gevonden... na de komst van ons kindje hebben we een volwassenboost gekregen haha (Hij is 25 en ik 22jr)
4 jaar geleden
Mijn man en ik houden ontzettend veel van elkaar. Er is wat minder tijd met zn tweetjes, logisch, maar de tijd die we echt samen zijn is super.
Maar daar is t wel mee gezegd voelt t voor mij. Ik heb t gevoel dat ik een alleenstaande ouder ben, terwijl t niet zo is. Mijn man houdt ontzettend veel van onze dochter, maar doet werkelijk waar helemaal niks. Hij heeft een eigen bedrijf dat flink aan het groeien is, waardoor er sowieso meer op mijn bordje kwam te liggen als ouder. Dit wisten we van te voren en vond ik ook prima. Ik werk zelf 3 dagen in de week en kan daarnaast niks voor mezelf doen. Hij is nooit de nacht uit zijn bed geweest voor haar, geeft zelden tot nooit de fles en als ze huilt dan vindt hij het lastig. Hij knuffelt alleen af en toe met der als ze vrolijk is. Hij gooit t altijd op dat zijn wekker om half 6 gaat en laat thuis is en zeker 6 dagen per weer aan t werk is, dus hij heeft zijn slaap hard nodig. En ergens snap ik dit ook en doe ik alles voor haar met plezier, maar wat zou het fijn zijn als hij mij eens een keertje laat slapen.
Het erge vind ik nog dat ik in een half jaar tijd 2x voor mezelf iets had savonds. Een keer een belangrijk iets van mijn werk en de andere keer stond er sporten. Lang van te voren afgesproken dat hij er voor ons meisje zou zijn en echt dezelfde dag beide keren laat hij weten t niet te redden. 2x in een half jaar, ik kan gewoon niet op hem rekenen. Zijn dingen zijn altijd belangrijker. Mijn moeder is als oppas vaker alleen met mijn dochter dan mijn man en zij kent haar ook beter.
Wanneer ik iets op een bepaalde manier wil voor haar, geeft hij wel zijn mening. Tot grote frustratie van mij, want hij kent haar naar mijn mening nog niet goed genoeg. Hij herkent de verschillende huiltjes of de blik in haar ogen niet. En dan wel commentaar leveren als ik iets op een bepaalde manier wil.
Ik denk niet dat hij dit bewust doet. Ik denk oprecht dat hij niet in de gaten heeft hoe zwaar t is om 24/7 er voor haar te zijn en geen moment voor jezelf te hebben. Dat ik 3 dagen werk betekent niet dat ik 4 dagen vrij heb en niks hoef te doen. Dat ik al een half jaar niet eens ontspannen kan douchen omdat ik continue luister of ze niet begint te huilen en hij er dan alleen bij is, lijkt wel iets kleins, maar hoe fijn zou t zijn dat wel ontspannen te kunnen. Gewoon weten dat ik op hem kan rekenen als het echt nodig is en dan zonder commentaar.
Ik steun hem volledig in zijn bedrijf en snap dat hij daar veel tijd in moet steken, maar ik ben er ook en een momentje voor mij zonder spanning zou zo fijn zijn.
Ik laat hem nu misschien overkomen als een vervelende man, maar t is echt een schat. Een schat die alleen niet beseft hoe zwaar t ook voor mij is en t alleen vergelijkt met hoeveel uur hij wel niet aan t werk is. Ik weet dat onze dochter voor hem veruit op nummer 1 staat en hij zielsgelukkig is als ze weer zo mooi naar hem lacht. Maar ik had t even nodig om te spuien.
4 jaar geleden
Reactie op MamavanmooieLiv
Mijn man en ik houden ontzettend veel van elkaar. Er is wat minder tijd met ...
Ik herken wel wat je zegt. De man weet niet hoe druk het is met een baby tot hij het zelf ervaren heeft. Kan je niet een middag lekker met vriendinnen afspreken in het weekend? Niet de bedoeling dat je moeder dan oppast, maar dat de papa voor haar zorgt. Misschien gaat het dan allemaal mis of gaat je schema door de war, maar dan weet hij tenminste dat je nooit vrij hebt met een baby.
Dit werkte bij mij heel goed. Loslaten is heel lastig vond ik, maar hij heeft wel de ruimte nodig om de verantwoording te kunnen en moeten pakken.
4 jaar geleden
Heb je dit al eens op deze manier aan hem proberen te zeggen?? Ik merk zelf dat ik het vaak ook moeilijk heb om los te laten dat hij het anders doet dan mij(omdat ik weet dat het op die manier moet) ik heb tegen mezelf gezegd dat ik dat moet loslaten.. mijn vriend gaf toen ook aan dat hij zich heel onzeker voelde hierdoor dat hij in zijn ogen niks goed kan doen.. misschien is het een idee om 1 vast moment in de week te nemen dat hij een paar uurtjes alleen kan zijn met haar op de dag dat hij niet werkt.. hem aangeeft dat je hun papa dochter tijd gunt aangezien hij niet veel tijd met haar heeft.. in die tijd kan jij iets voor jezelf doen en vooral aangeven dat jij dit ook nodig hebt.. hopelijk vind je een manier om dit bespreekbaar te maken zodat het allemaal wat makkelijker wordt en jij dit gevoel niet meer hebt. 😘
4 jaar geleden
Komt wel goed, hier ook zo kerel. Verschillende ruzies om gehad met onze eerste.. heb t losgelaten de oudste zijn nu 3 en 2 en hij onderneemt enorm veel met ze.. onze baby is 6 maand en wederom nog nooooit een nacht eruit geweest, fles gegeven of wat dan ook maar. Maar t komt uiteindelijk goed veel mannen vinden niks aan babies, maar pas wanneer ze kruipen, lopen wat beginnen te praten😘
4 jaar geleden
Reactie op Shardé
Heb je dit al eens op deze manier aan hem proberen te zeggen?? Ik merk zelf ...
Ik zeg ook steeds tegen mijn vriend wat en hoe hij het moet doen. Ik kreeg dezelfde reactie als jij. Hij had gevoel niks goed te doen en voelde zich onzeker. Dat was natuurlijk ook niet mijn bedoeling. Een andere manier is niet perse verkeerd. Soms wat minder effectief, maar doe mijn best om ook dan gewoon mijn mond te houden.
4 jaar geleden
Hier gaat alles gelukkig van een leien dakje.. toen de kleine zijn slaapregressie + sprong had hadden we soms wel even woorden wie hem in slaap zou brengen want dat was toen een hele opgave 😂 gelukkig kunnen we hem nu eindelijk wakker in bedje leggen en valt hij zelf in slaap. Ik merk wel dat we beide na een dag werken + de kleine helemaal kapot zijn en vaak al om 21:00 in bed liggen en wat minder "knuffeltijd" is. Ik mag in mijn handen klappen dat mijn partner erg betrokken is en ook meehelpt in het huishouden dat scheelt enorm.
4 jaar geleden
Reactie op Kimmutjuh89
Hier staan we op de uiterste grens... zelfs het woord “uiteen gaan” in de m ...
Jeeh kim lees deze reactie en wilde je even een virtuele knuffel door geven. Je bent een sterke vrouw . Als de een mentaal in de knoei zit. Is dit heel lastig te begrijpen voor de ander. Heel veel sterkte
4 jaar geleden
Reactie op mariska92-24
Komt wel goed, hier ook zo kerel. Verschillende ruzies om gehad met onze ee ...
Ik hoop t dat hij het dan oppakt! Hij zegt van wel. Dat hij er nu nog niks aan vindt ondanks dat hij natuurlijk kei veel van der houdt, maar als ze straks kan lopen en dingen onderneemt dat hij het wel gaaf gaat vinden. Hope so!
4 jaar geleden
Reactie op Shardé
Heb je dit al eens op deze manier aan hem proberen te zeggen?? Ik merk zelf ...
Ik heb geprobeerd er met hem over te praten. Zijn reactie is vooral dat hij het zo druk heeft en dan moe is. Hij kan zich niet inleven in mij. Als ik zelf weg wil, is hij niet zozeer onzeker maar hij vindt gewoon dat hij het al druk zat heeft dus rust nodig heeft. Zijn dagen zijn, volgens hem, veeel zwaarder dan die van mij, dus hoeft hij het niet te doen. Mannen beredenatie.
4 jaar geleden
Reactie op Miarnold
Ik herken wel wat je zegt. De man weet niet hoe druk het is met een baby to ...
Het lijkt een goede oplossing, maar hij wil t niet. Want hij vindt dat hij het al zo druk heeft en de tijd die hij heeft wil hij rusten. Ik heb geen moeite met het loslaten, maar meer moeite met als ik weg ben en zij wordt toevallig huilerig dat ik dan een chagrijnige vent heb. Ik hoop dat als ze wat meer kan dat hij het leuker gaat vinden en meer onderneemt
4 jaar geleden
Alles loopt super soepel en het kost geen enkele moeite, true story
4 jaar geleden
Het lijkt een goede oplossing, maar hij wil t niet. Want hij vindt dat hij ...
Ik zit soort van in hetzelfde schuitje als jou haha! Mijn man is ook zzp’er en is idd altijd weg sochtends smiddags savonds snachts bijna heel de dag. Hij heeft namelijk een taxi bedrijf. Ontiegelijk onregelmatig dus kan ook niet bepaald aan een routine vast houden. Van dan en dan is die thuis en dan kan ik weg. Hij heeft ook nog nooit in de nacht er uit gehoeven want hij hoort haar niet eens. Geeft ook bijna nooit te fles en is tot nu toe 1 dag alleen met haar geweest en ik zou zeggen DOEN! Ik heb letterlijk 1 week lang aan moeten horen hoe zwaar en lastig die dat vond 😂 elke x als die daar over begon schoot ik gewoon kei hard in de lach. Want idd mannen denken vaak dat werken lastig is. Nou nee. Heb hem ook al vaak genoeg gezegd.. zullen we even ruilen? En wat betreft chagrijnige vent? Schijt aan hebben hij is geen oppas hij is de papa. Dus als hij chagrijnig word van zijn eigen kind dan is dat aan hem niet aan jou. En gewoon wanneer die ligt te slapen haar naast hem leggen ( wel het laten weten haha) en weg gaan boodschappen doen ofso, en laat hem maar iets zeggen... dan krijgt die van mij de wind van voren! Je hebt slaap nodig ? IK heb slaap nodig? Wil je slapen? IK wil ook slapen! Kan ik ook allemaal niet joejoe en dag hoor 😁