30 Reacties
3 jaar geleden
Gewoon laten liggen en niet meer in de kamer komen. De eerste nacht huilde mijn kleine een half uur. De dag erna 20 min. De dag erna huilde ze 15 min. De dag daarna niet meer. Het doet ons moederhart pijn. Maar ze huilt niet meer want ze weet dat ze gewoon moet slapen en ze geeft zich er direct aan toe
3 jaar geleden
Reactie op Jillo1990
Gewoon laten liggen en niet meer in de kamer komen. De eerste nacht huilde ...
Onze kleine huilde de eerste nacht 3u. Daarna een paar dagen 2u. En toen werd het steeds iets minder. Niet iedere baby slaapt dus zo snel weer en snapt het zo goed. Fijn dat die van jou het wel kon! Mij was het in ieder geval niet gelukt zonder slaapcoach. En ik wens iedereen super veel geluk met die proces!
3 jaar geleden
Oeeeei heel herkenbaar, die van ons heeft precies hetzelfde, overdag kan hij lange goede slaapjes doen, maar het slapen gaan in de avond, is exact zoals jij het beschrijft.
Toevallig deed die van ons dat net een week voordat we naar het consultatie bureau moesten, dus meteen maar gezegd dat onze kleine hier last van had. Ze haalden hun schouders op en zeiden dat dit inderdaad heel normaal was. Heeft te maken met de ontwikkelsprong, alles tegelijk willen en gefrustreerd zijn dat ze iets nog niet onder de knie hebben. Daarnaast verwerken ze savonds en snachts alles wat er die dag gebeurd is, en jawel wat zoeken ze dan... geborgenheid. Die van ons wil alleen maar bij je zitten en indien we hier aan toegeven is hij binnen 5 minuten in een diepe slaap, zolang hij maar voelt dat je er bent.
Zodra je wegloopt of hem in bedje terug legt.. is het weer na 5 a 10 minuten bingo. We blijven proberen en volhouden, hopelijk is hij snel door de sprong! Fingers crossed, hopelijk gaat hij bij jou ook beter!
3 jaar geleden
Wij hebben dit bijna twee maanden gedaan. Steeds er naartoe, en uiteindelijk eruit omdat ze maar bleef huilen. Zodra ze eruit gehaald werd was het goed en gezellig en spelen. Toen toch maar een nachtje doorgezet. Laten huilen. Het duurde 1,5 uur. De dag een een half uur en de dag daarna 8 minuten. Ik was er altijd tegen maar wist niet meer wat we anders moesten proberen. En nu is het dus echt over… zeg niet dat je het moet doen, maar ik ben toch blij dat we hebben doorgezet.
3 jaar geleden
Reactie op Paige
Het ligt niet aan het sprongetje ben ik bang want het is hier nog precies h ...
Wij hebben vorige week een slaapcoach gehad, na 5/6 maanden deze ellende...Een week voor de coach kwam sliep ze ineens toch door 😅 Haar wel laten komen en zij gaf de tip om voor het slapen even heel kort de dag door te nemen (in een paar woorden/zinnen), zodat ze indrukken kan verwerken. Verder overdag af en toe ook wat rustmomenten inbouwen zonder al te veel prikkels (even rustig spelen in kinderstoel of box) en savonds toch echt volhouden, niet meer de kamer af en ze mag best even huilen als er verder niets aan de hand is (is ook een manier om de dag te verwerken). En bij ons werkt het dat ze wat langer op blijft, dan slaapt ze veel beter...
3 jaar geleden
Reactie op Paige
Het ligt niet aan het sprongetje ben ik bang want het is hier nog precies h ...
Wij volgen nu sinds een kleine maandje ook de 2,3,4 wakkertijden en het werkt super. Het was even puzzelen maar het gaat nu zo goed dat ik denk was er maar eerder aan begonnen. Slapen was hier ook een drama