34 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb precies het zelfde gehad! En nu soms nog wel eens. Maar het gaat stukken beter sinds wij een routine volgens van slaaptipsvoorbabys. Hier houden we ons streng aan en ik merk dat ze nu merendeels wel goed slaapt. Op 1 of andere manier komt ze sneller dieper in slaap. Hopelijk word het snel beter!!
3 jaar geleden
Precies het zelfde hier...
Nog nooit een nacht door kunnen slapen. Het was zelfs zo erg dat ik savonds nooit op de bank kon zitten omdat ik de hele avond bezig was mijn zoontje een soort van te laten slapen. Pas als ik zelf naar bed ging sliep hij iets beter (nog steeds wel 2 tot 3 nachtvoedingen)
Echte Tips heb ik helaas niet. Maar ik lees graag mee.
3 jaar geleden
Reactie op Tessssssa
Ik heb precies het zelfde gehad! En nu soms nog wel eens. Maar het gaat stu ...
Hoi Tessa, kan je dit plaatje misschien op een andere manier kunnen delen? Ik kan het zo niet lezen en ben wel erg benieuwd aangezien mijn zoontje van bijna 10 maanden ook moeite heeft met inslapen en heel vaak wakker is ‘s nachts!
3 jaar geleden
Reactie op MamavanJ.
Hier hetzelfde!! Ook nog geen nacht door kunnen slapen en zoontje slaapt bi ...
Oh! Fijn te horen dat ik niet de enige ben! Ik voel me serieus een slechte moeder omdat ik mijn zoontje niet kan laten slapen...
3 jaar geleden
Reactie op Whatififly
Precies het zelfde hier...
Nog nooit een nacht door kunnen slapen. Het was ...
Ooh stiekem fijn dat je dan weer even leest dat meer mama's dit hebben 🙈 zit nu net op de bank, heb hem nu een half uurtje op bed gevoed / in slaap geholpen, dat is een record 😅 word in de nacht meerdere malen wakker, hij slaat vaak bij mij zodat ik ook wat slaap! Zo geen idee hoe hem aan te leren zelf in slaap te vallen, al vanalles geprobeerd!
3 jaar geleden
Reactie op IngeterHorst
Ooh stiekem fijn dat je dan weer even leest dat meer mama's dit hebben 🙈 z ...
Nou wij hebben hem dus wel kunnen aanleren zelf in slaap te vallen. En hij valt altijd wel zelf in zijn bedje in slaap, kan overdag ook meerdere slaapcycly aan elkaar knopen. Maar heeft er 's avonds gewoon weinig zin in.
3 jaar geleden
Reactie op MamavanJ.
Hoe hebben jullie hem dat aangeleerd? Pfff ik kan het me niet voorstellen d ...
Mijn man heeft het gedaan.
Hij heeft er 1 avond voor genomen en is naast het bedje gaan zitten en heeft zoontje getroost en tegen hem gepraat en steeds weer terug gelegt (hij gaat staan in zijn bedje), speentje terug gestopt tot hij in slaap viel. Dit heeft bijna 3 uur geduurt en heel veel traantjes. Hij was vooral erg boos dat wij hem niet optilde.
Ik ben uiteindelijk zelfs het huis uit gegaan omdat het me zo pijn deed hem zo verdrietig te horen.
Ik ben eigenlijk heel erg tegen slaaptraining waarbij traantjes komen kijken. Maar omdat mijn man nooit van zijn zijde is geweken denk ik niet dat hij zich alleen heeft gevoelt.
Hij moest er even doorheen en valt nu gewoon zelf in slaap in zijn bedje.
3 jaar geleden
Reactie op MamavanJ.
Ik zat net letterlijk 5 minuten op de bank toen hij wakker werd en toen wee ...
Uit ervaring weet ik dat als een baby steeds wakker wordt dan is hij in slaap gevallen terwijl hij nog niet moe is geworden. Ik zet onze zoon in bad en laat ik hem spelen en soms als hij niet in bad moet doe ik hem in de loopwagen en laat ik hem rondtjes lopen, onze zoon heeft ook veel energie die moet hij kwijt anders slaapt hij niet goed. En kan hij ook heel moeilijk in slaap vallen
3 jaar geleden
Reactie op Whatififly
Mijn man heeft het gedaan.
Hij heeft er 1 avond voor genomen en is naast he ...
Wat goed zeg!! Hoe oud was je zoontje toen? Wij zijn inderdaad ook een tijdje geleden begonnen aan een slaaptraining. Maar hij werd vanaf minuut 1 al overstuur en na een paar dagen leek het nog helemaal niet te helpen. Toen zijn we maar gestopt. Wat een hartpijn he dat gehuil :( maar echt chapeau voor je man dat hij het heeft volgehouden 3 uurtjes!
3 jaar geleden
Reactie op Romi
Uit ervaring weet ik dat als een baby steeds wakker wordt dan is hij in sla ...
Hmm hij was wel heel erg moe dacht ik. En het gaat echt om élke nacht dat hij tientallen keren wakker wordt. Maar misschien kan ik proberen om hem te helpen om nog even wat energie kwijt te raken voor het slapen gaan. Dankje!
3 jaar geleden
Reactie op Romi
Dat is het hier inderdaad ook niet..
Zoals vandaag eigenlijk overdag te weinig geslapen en ze zit nooit stil.. ook met langer of korter slapen word ze wel wakker.. de laatste tijd als ze dan echt diep in slaap is , slaapt ze wel door.. maar dat is ook niet altijd.
3 jaar geleden
Wij hebben dit ook gehad, zo vermoeiend, heeft ons vele avondjes en nachten gekost, maar nu slaapt ze al 2 nachten door, halleluja!
Wij zijn 2 weken geleden ongeveer gestart met slaaptraining, zonder veel traantjes (uit t boek slaap van Suzanne Willekes). Dat is een methode waarin je ze wel mag troosten, zelfs uit bed bij je nemen als ze overstuur worden. Maar wel steeds wakker op bed terug legt, zodat ze zelf in hun bedje leren inslapen, ze mogen wel slaperig zijn, zolang ze nog net wakker zijn. Oh en dus niet meer bij je in bed nemen, ook niet later in de nacht. Dit was voor ons best moeilijk, want we vonden dat eigenlijk ook wel gezellig, maarja t lijkt te werken en een goede nachtrust is toch ook wel heel fijn.
3 jaar geleden
Reactie op Romi
Mijn ervaring is juist precies anders om. Als mijn zoontje overdag genoeg geslapen heeft, ritme en routine heeft gehad dan gaan de avonden veel beter.
3 jaar geleden
Reactie op MamavanJ.
Wat goed zeg!! Hoe oud was je zoontje toen? Wij zijn inderdaad ook een tijd ...
Hij was 8,5 maand. Nu 2 weken geleden.
Mijn zoontje werd ook altijd gelijk zo overstuur. Huilen tot hij moest kokhalzen, en dat al na een minuutjes... Maar hij lijkt het nu opeens begrepen te hebben.
Wat ik wel gemerkt hebt is dat wat voor het ene kindje werkt voor het andere kindje totaal niet werkt....