Ik ben 4 maanden geleden bevallen van mijn 2e dochtertje, waar ik heel erg op dr slaapritme let. Dit komt meer, omdat het bij mijn eerste dochter fout is gegaan.
Bij mn eerste dochter was het volop genieten en tegelijkertijd slapen. Ik heb haar uit medelijden nooit alleen in bed gelegd (vond het zo zielig als ze huilde). En ze dronk ontzettend vaak aan de borst, waardoor ik uit vermoeidheid haar ‘s nachts liet slapen eraan.
Uiteindelijk heeft ze geen vast ritme en eigen slaapplek. Heb wel een kamer met haar bedje erin, waar ze nooit op heeft geslapen.
Wij slapen pas rond 01:00, wat kan oplopen tot 03:00. Zij wordt dan om max 12:00 weer wakker. Hoe kan ik haar slaapritme in orde krijgen en zorgen dat ze rond 21:00 al in bed ligt?
Ze is trouwens een super druk kindje, die pas echt moe wordt als ze de heledag heeft bewogen, dus na een dagje zwemmen of monkeytown slaapt ze wel op tijd (max 22:00)
Mijn tweede dochtertje heb ik constant in bed laten liggen en zelf geleerd om in slaap te vallen, maar aanleren is veel makkelijker dan afleren 🥹.