18 Reacties
4 jaar geleden
Wij zijn heel blij met Baby in een droomritme. Even volhouden, maar het werkt echt. Ze gaat nu rustig en vrolijk slapen, zonder wiegen oid.
Ze is nu 14 wk en de eerste 10 weken was ze heel onrustig ivm koemelkallergie. Daardoor kon ze alleen bij ons slapen of in de draagzak. En nu dus overdag en de hele nacht in haar eigrn bed.
4 jaar geleden
Wij zijn ook erg blij met Baby in een droomritme. Het is nog niet helemaal ideaal, maar ze slaapt al veel beter in haar eigen bed. Alleen het inslapen is nog moeilijk voor haar. Daarin zal vast ook wel verbetering in komen als we het doorzetten. Wat ik zelf erg fijn vind aan het boek is dat er veel over de slaap wordt uitgelegd. En het is makkelijk door te lezen. Wat erg fijn is voor ons moeders met slaapgebrek en een concentratie van een stuiterbal😅
4 jaar geleden
Hier ook positief over Baby in een Droomritme. Het boek gekocht omdat onze dochter toen ze kleiner was vooral 's avonds moeilijk wilde slapen. Met de theorie over slaapcycli en wakkertijden ging dat snel een stuk beter! De dutjesgids van Snuggles and Dreams vond ik ook handig vanwege de indicatie van # dutjes en duur ervan, boek ken ik niet. Ik volg haar wel op Instagram. Succes met je keuze :).
4 jaar geleden
ik heb wel wat gehad aan de tips uit baby in een driomritme maar heb er ook gewoon uitgepikt wat voor ons werkt en wat niet. Ik vind t boek iig niet zn geld waard want die slaapschemas die erin staan zijn handig maar ook te googlen. De ervaringsverhalen vond ik nutteloze ballast in t boek. Ik zou dus vooral kijken of je t boek wellicht tweedehands kan krijgen of kan lenen van iemand zodat je gewoon dat wat bruikbaar is voor jou eruit kan halen
4 jaar geleden
Baby in een droomritme heeft mij enorm geholpen. Ik vond hem echt wel zijn geld waard. En de tips en ervaringen die er in staan helpen je wel om te relativeren.
4 jaar geleden
Ik heb van Snuggle and Dreams de slaapgids van 0 tot 16 weken aangeschaft. Enorm veel informatie waar je echt wat mee kunt. Ik had wel nog een aantal vragen nav de gids en kon die gelukkig met een mail beantwoord krijgen!
Als je haar volgt op insta, staan bij de hoogtepunten '' FAQ's newborn'' ook al het een en ander aan info! Misschien dat je daar al iets mee kunt. :)
4 jaar geleden
Wij gebruiken Slaaptips voor baby’s! (Digitale slaapgids met routines) Werkt voor ons heel fijn en geeft houvast aan de wakkertijden, dutjes en voedingen. 👍🏻👌🏻
4 jaar geleden
Waarom een slaapgids? Je beroerde nachten zijn enorm rot maar het hoort wel bij een baby en zijn oerinstinct. Niemand werkt volgens een boekje dus waarom een boekje aanschaffen om je kind in het "gareel" te krijgen.
Hier sliepen zoon en oudste dochter pas rond 2 jaar de hele nacht door.
4 jaar geleden
Reactie op Loress Moderator
Waarom een slaapgids? Je beroerde nachten zijn enorm rot maar het hoort wel ...
Ja beroerde nachten* ipv je beroerde nachten
4 jaar geleden
Ik weet dat het er bij hoort. Het gaat mij ook niet om doorslapen en ik vind ‘s nachts voeden geen probleem. Mijn eerste prioriteit is geborgenheid en een veilige hechting. Ik voed op verzoek. Echter merk ik dat we qua slapen geen ritme hebben. Hij slaapt nagenoeg niet overdag, waardoor hij ‘s avonds oververmoeid is en veel huilt. Ik overweeg een slaapgids, zodat ik de info zou kunnen gebruiken om wat meer routines te gaan hanteren en hij wellicht beter in slaap komt. Mijns inziens een vaardigheid die nog moet ontwikkelen en waarbij ik hem als moeder kan helpen. De manier waarop ik hem daarbij help, zou gebaseerd kunnen zijn op info uit een slaapgids. Dit zou hem mogelijk minder onrustig maken.
4 jaar geleden
Zo'n slaapgids kan je handvaten geven een beter ritme te krijgen waardoor ze beter gaan slapen. Gebroken nachten horen er zeker bij maar als het helpt waarom zou je het dan niet doen? Toch de moeite waard dan !?
4 jaar geleden
Ik heb Slaap! Hoe je baby van 0 tot 12 maanden doorslaapt. Gelezen. Is als e-book te leen in de online bibliotheek. Het bevat tips waar ik gelijk iets mee kan. Daardoor heb ik het idee dat mijn baby weer een nacht kon indelen in 4 en 6 uur. Overdag slaapt hij ook goed.
Succes.
3 jaar geleden
Reactie op MyrtheV
Ik weet dat het er bij hoort. Het gaat mij ook niet om doorslapen en ik vin ...
Wat heb je dat mooi verwoord! ❤mijn dochter slaapt uit zichzelf redelijk, altijd alles op verzoek gedaan, maar ik maak het ook mee dat ze zichzelf helemaal oververmoeid en weigert te gaan slapen. Dan lig ik ook weleens moedeloos met haar in bed, vooral voor HAAR gemoedsrust. Je ziet zo'n kleintje zichzelf dan zo in de weg zitten. Hopelijk voor jullie gaat het snel beter!