16 Reacties

3 jaar geleden

Op zich niet heel vreemd maar misschien geen handig schema. Maargoed als ze het nodig heefr heeft ze het nodig. Hier is het slapen overdag een drama. Hij ligt nu te huilen want hij wil niet slapen en dat gaat dus ook niet gebeuren. En in de middag wil hij ook niet.. hij is dan helemaal op maar vertikt het om te slapen. Snachts doet hij het super goed. 7 uur er in en tussen 7 en 8 wakker

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde verhaal! Ik denk erover om maar 1 slaapje te gaan doen en dan rond 11:30. En dan kijken of dat een lang slaapje gaat worden. Desnoods 3 uurtjes en dan hoop ik dat hij de nacht langer doortrekt ....

3 jaar geleden

Hier ook nog 2 slaapjes. Van ongeveer 1,5 uur. Om19:00 uur ligt ze weer in bed maar zij slaapt helaas nog steeds niet door. Hahaha Moet ik slaapschema aanpassen ?

3 jaar geleden

Mijn zoontje van 10 mnd doet sins weken nog maar 1 dutje overdag. 4 uur nadat hij wakker is gaat hij weer slapen en dat duurt ongeveer 1.5 uur. In slaap krijgen overdag en avonds begon steeds meer een strijd te worden. Hij gaat rond 17.30 naar bed en wordt rond 5.30wakker. Nu geen strijd meer met slapen

3 jaar geleden

Hier nog 3 slaapjes maar slaapt 's nachts wel door

3 jaar geleden

Onze zoon doet ook 2 dutjes (een enkele keer 3x) maar die maak ik bij zijn ochtend slaapje na een uur max wakker. Dan slaapt hij 's middags langer.

3 jaar geleden

Ik denk dat het voor ieder kindje net iets anders is. Er is niet echt per definitie een normaal of goed of fout. Als dit voor jullie goed werkt en ze is gewoon lekker vrolijk, dan is het niet verkeerd. Wij houden gemiddeld wakkertijd aan van tussen de 3 en 3,5 uur tussen de slaapjes. Afhankelijk van hoe moe hij is. We komen dan uit op 2 slaapjes op een dag van gemiddeld 1 of 1,5 uur. Soms ook 4 uur wakker.

3 jaar geleden

06:30 - 07:00 wakker 2 uur wakkertijd 09:00 - slaapje van +/- 45 min 3 uur wakkertijd 12:30 - 13:00 uur slaapje van + / - 5 kwartier 4 uur wakkertijd (16:30 soms nog een halfuurtje in de draagzak) 18:30 - 19:00 bed voor de nacht.

3 jaar geleden

Hier ook nog steeds 2 slaapjes. De tijd dat hij wakker is is hij zoveel aan het ontdekken en proberen dat hij die rust ook echt nodig heeft. Ik las laatst ergens dat het helemaal niet verkeerd is dat ze nog 2 keer slapen. Hier ook ‘s avonds tussen 18:30-19:00 uur naar bed en slaapt dan tot 06:00-06:30 uur.

3 jaar geleden

Hier ook nog steeds 2 slaapjes. 7.15-8.00 uur wakker 10.00 fruit 10.45-12.15 slaapje 12.30 broodje met thee 15.00-16.15 slaapje 17.00 warme hap 18.30-19.00 weer op bed en slaapt dan door tot de volgende ochtend. Tussendoor krijgt hij af en toe een koekje of nog een keertje fruit

3 jaar geleden

Hier overgegaan naar 1 middag dutje. Het was elke keer een gevecht om hem in slaap te wiegen. Hij vertikt het om 2 keer te slapen. En savonds bleef hij erg lang wakker, en wilde maar niet naar bed. We zijn nu overgegaan naar 1 middag dutje hij slaapt smiddags rond 2 uur 1,5 uur en daarna gaat hij pas om 8 uur naar bed en dat gaat dan zo snel. Een paar keer wiegen op de schommelstoel en weg is ie. Echt stuk gemakkelijker geworden. Maar als je kind het nodig heeft moet je blijven doen slapen is echt goed voor je kind. Continue bewegen worden ze op van. Ik maak me zorgen dat meneer hierdoor gaat afvallen. Want hij beweegt veel en eten wilt hij niet alleen als het in zn smaak valt.

3 jaar geleden

Onze zoon wordt rond 0700 wakker, slaapt dan van 0930 tot 1000 en van 1300 tot 1500. Bedtijd rond 1830. Als we hem in de ochtend eerder naar bed brengen en langer laten slapen wordt hij de volgende ochtend vroeg wakker. Wij werken met het 2-3-4 ritme (ongeveer)

3 jaar geleden

Mijn zoon doet ook nog 2 slaapjes en heeft ze ook echt nodig. Zijn schema: 8.00 wakker 10.00-11.30 slapen 11.30-14.00 wakker 14.00-15.30 slapen 15.30-19.30 wakker Rond 19.15/19.30 op bed en dan slaapt hij de hele nacht door.

3 jaar geleden

Reactie op Ceyda

Mijn zoontje van 10 mnd doet sins weken nog maar 1 dutje overdag. 4 uur nad ...
Jeetje wat gaat hij s avonds al vroeg op bed! Om 17.30 moeten wij nog avondeten haha. Doe je hem bewust zo vroeg op bed omdat hij er om 5.30 weer uit moet omdat hij dan bijv naar de opvang moet?

3 jaar geleden

Gewoon naar bed doen als ze moe zijn. 😊 Schuiven met de slaaptijden geeft (hier in ieder geval wel) altijd onrust of het helpt toch niet. Ik zou het in jouw geval mooi zo laten, want ze slaapt 11 uur achter elkaar. 5:30-6:00 is wel heel vroeg, maar een rustige nacht is denk ik meer waard. 😉 Onze dochter is sinds vorige week ook aan het schuiven naar 2 slaapjes. Ze wordt nu rond 7:00 wakker en gaat dan weer naar bed rond 9:30. Dan slaapt ze ongeveer tot 11:30. Rond 14:00 ligt ze er dan weer in. Dan pakt ze ongeveer 1,5 uur, dus rond 15:30 is ze weer wakker. Dan gaat ze rond 18:30-19:00 weer naar bed. Wij volgen haar zoveel mogelijk en we maken haar niet wakker o.i.d. Uiteindelijk komt ze zelf in dit ritme. Maar ja, kan ook maar zo weer veranderen. 😅

3 jaar geleden

Reactie op MHD-24

Gewoon naar bed doen als ze moe zijn. 😊 Schuiven met de slaaptijden geeft ...
Wij hebben hetzelfde schema en ook duur van dutjes! Maar hier gaan de middagdutjes de laatste tijd minder :( Niet willen slapen.