15 Reacties

3 jaar geleden

Wij laten haar slapen van 9 u tot 9u 30 en dan er uit. Meestal slaapt ze diep hoor maar toch nodig omdat ze anders inderdaad smiddags niet meer slaapt. Zonder dutje smorgens lukt soms ook maar nog niet helemaal ideaal

3 jaar geleden

Probeer het ochtenddutje eens kort te houden, maximaal 20 minuten. Een powernapje zeg maar. Hij kan dan genoeg slaapdruk opbouwen voor de middagdut. Als het ochtenddutje te lang duurt, is hij wellicht niet moe genoeg (te weinig slaapdruk) voor de middagdut. Wat een gedoe is het allemaal hè? Hier van meet af aan eentje die niet goed is in dutjes, maar de nachten gaan gelukkig altijd prima. Wel altijd bijtijds wakker, maar helaas voor paps en mams: alles tussen 6 en 7 uur is een acceptabele tijd voor een kleintje 🤭. Onze dochter zit helaas meestal dichter bij de 6 dan bij de 7.

3 jaar geleden

Succes in ieder geval!

3 jaar geleden

Reactie op Stresskiekje1992

Wij laten haar slapen van 9 u tot 9u 30 en dan er uit. Meestal slaapt ze di ...
Dankjewel voor het delen. Ik lees nu vaker een powernap van 20 of 30 min. Ik ga het eens proberen vandaag :)

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Probeer het ochtenddutje eens kort te houden, maximaal 20 minuten. Een powe ...
Ohh ja, wij hebben ook echt vanaf de geboorte zo gestoeid met slaapjes... Inderdaad, tussen 6 en 7 is prima. Liever naar de 7 dan 6 haha, ik ben echt helemaal geen ochtendmens. Als jij een powernap doet, wat is dan de wakkertijd? Na de lunch slapen?

3 jaar geleden

Onze zoon doet de laatste 3 weken geen slaapje meer overdag. Hij is net 16m 😒

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Ohh ja, wij hebben ook echt vanaf de geboorte zo gestoeid met slaapjes... I ...
Hier leggen we haar om 9 uur in bed, dan laten we haar 15 a 20 minuten slapen. Het middagdutje is ze gewend iets later te doen, we leggen haar er om 12.45 uur in en dan slaapt ze tot 14.30 a 15.00 uur. We hebben ook geprobeerd om het ochtenddutje er helemaal af te halen, maar daar is ze toch nog niet helemaal aan toe. Dus nu kijken we maar per dag of ze het powernapje nodig heeft of niet. Wel legden we haar er trouwens dan vroeger in voor het middagdutje (dat ze 12.30 tot 14.30 uur sliep, tenminste dat was onze bedoeling. Onze dochter besloot gisteren dat ze er na 1,5 uur klaar mee was. Dus vandaag maar weer ochtenddutje aangeboden, want ze was weer voor 6 uur wakker).

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Hier leggen we haar om 9 uur in bed, dan laten we haar 15 a 20 minuten slap ...
Ah zo ja. Ja, als hij later wakker wordt, dan kijk ik ook of we het kunnen rekken. En dan is misschien 1 slaapje voldoende. Bij de gastouder slaapt hij meestal van 11:15 tot 14:30. Best lang, maar hij heeft daar meer prikkels natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Ah zo ja. Ja, als hij later wakker wordt, dan kijk ik ook of we het kunnen ...
Zolang heeft onze meid nog nooit overdag geslapen 😂 Het is gewoon heel erg zoeken steeds, lastig voor mij, want ik heb graag controle en houd van plannen 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Zolang heeft onze meid nog nooit overdag geslapen 😂 Het is gewoon heel er ...
Heeeel herkenbaar! Ook altijd een discussiepunt met m'n man....

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Heeeel herkenbaar! Ook altijd een discussiepunt met m'n man....
🤣 🤣 🤣 Leuke gesprekken zijn dat hè?

3 jaar geleden

Ik heb het ochtenddutje ingekort, maar dan wil hij nog niet slapen 's middags.. poeh, het gaat alle kanten op. Gisteren was hij om half 8 wakker en wilde pas om half 3! gaan slapen.. het lukte me gewoon elke keer niet. Maar ik zie m wel in z'n oogjes wrijven. Elke nacht wordt hij ook wakker...

3 jaar geleden

Ik heb geprobeerd het ochtendslaapje in te korten, maar dat werkte averechts. Deze is voor onze dochter juist belangrijker dan het middagslaapje, dan slaapt ze sowieso korter. Sochtends 1,5 a 2 uur en smiddags vaak een uurtje. Ik volg haar ritme en maak haar bijna nooit wakker.

3 jaar geleden

Reactie op MHD-24

Bedankt dat je dit hebt gedeeld! Dit is eigenlijk precies wat wij de laatste tijd hebben gedaan, alleen bedtijd vervroegen mogen we denk ik meer doen.