15 Reacties
2 jaar geleden
Slaapcoach is heel fijn, hebben wij ook gehad. Alleen al je verhaal even kunnen doen vond ik fijn.
Wat jij zegt is heel herkenbaar, al slaapt onze dochter al veel langer slecht. Nu (fingers crossed) gaat het al een paar nachten weer heel goed!
Wij zijn inmiddels zover dat we heen gaan, haar knuffelen, troosten en even een boekje lezen. Daarna leggen we haar weer in bed en zeggen heel duidelijk dat we nu gaan slapen en tot morgen! Als ze dan begint te huilen laten we haar even, niet leuk en wil het liefst direct weer heen, maar ze heeft dat wel echt nodig. Na 10 min ga ik sowieso weer heen als ze dan nog huilt en als ik echt merk dat ze heel overstuur is eerder, maar heel regelmatig is dit niet nodig en slaapt ze alweer snel.. We merken dat ze best koppig is en op dat moment gewoon haar zin wil, ze huilt omdat ze die niet krijgt..
Nu is elke situatie anders natuurlijk, maar bij ons werkt dit het best.
2 jaar geleden
Heeft onze zoon ook gehad. Wij praten dan via de babyfoon en zeggen dat hij nog wat moet slapen. Als we zijn kamer binnen gaan, dan kom je sowieso met hem er terug uit. Dus dit proberen we echt te vermijden (uiteraard niet wanneer hij ziek is) Bij ons werkt dit echt wel heel goed. Maar wij hebben ook wel een heel goede slaper.. 19h bed in, 8h moeten we hem er zelf uit halen.
2 jaar geleden
Hier ook drama met slapen, meerdere keren per nacht wakker en altijd vroeg echt wakker tussen 5 en 6.
Viel hij eerst zelf in slaap tegenwoordig is het drama, ik ben nu op het punt dat ik in de dooropening ga zitten zodat hij mij kan zien en dan gaat hij wel slapen maar dit is niet ideaal...
Ga vanavond beginnen met laten huilen en dan na 2 minuten terug leggen, dan na 4 minuten terug enz..
2 jaar geleden
Reactie op Aman85
Slaapcoach is heel fijn, hebben wij ook gehad. Alleen al je verhaal even ku ...
Dat koppig zijn dat herken ik wel bij mijn dochter. Ik denk dat het een goed idee is om op haar slaapkamer te knuffelen en troosten en dan iets te kiezen wat bij ons past, bijvoorbeeld de lichtprojector aandoen. Ik kan me voorstellen dat het dan ook huilen is als we weer weggaan, maar dat we daar even doorheen moeten.
2 jaar geleden
Reactie op Janine88
Dat koppig zijn dat herken ik wel bij mijn dochter. Ik denk dat het een goe ...
Wij hebben het lampje, deur open, licht projector met en zonder muziek, muziek via de babyfoon, boekje in bed, even weer mee naar beneden, alles geprobeerd. Uiteindelijk is bij ons het enige dat werkt even laten huilen. Tenzij ze ziek of echt overstuur is, dan troosten we natuurlijk wel en blijven we bij haar..
2 jaar geleden
Wij hebben dit ook een tijd gehad (al eerder dan 18 maanden) en wij hebben uiteindelijk een slaapcoach ingeschakeld. Dat hadden we eerder moeten doen! Onze zoon werd vaak al voor 24u wakker, wat een teken van oververmoeidheid bleek te zijn. We zijn hem 's avonds eerder naar bed gaan brengen en het werkt! Als hij overdag 2 uur heeft geslapen ligt hij om 18.45u in bed, als hij minder dan 2 uur heeft geslapen ligt hij om 18.30u in bed. Voorheen was dit 19u dus een kleine aanpassing kan al veel effect hebben. Daarnaast kregen wij ook de uitleg dat kinderen op een bepaalde leeftijd echt al wel actie - reactie snappen en dat onze zoon dus dondersgoed wist dat wij kwamen als hij ging huilen. Ook als er dus eigenlijk niks aan de hand was, maar hij geen zin had om te slapen. Wij zijn daarom slaaptraining gaan toepassen en dat was de 1e avond pittig, maar daarna was het feest wel voorbij. Onze zoon slaapt nog steeds niet uit, ik ben al blij met alles na 7u, maar we hebben in ieder geval geen gebroken nachten meer.
2 jaar geleden
Reactie op Janine88
Wat doe je als hij 's nacht wakker wordt?
Klinkt ook als verlatingsangst. H ...
Als hij snachts wakker wordt leg ik hem weer neer en blijf dan nog even in zijn kamer tot hij weer slaapt, Nachtlampje brand deur op een kier maar niks lijkt te helpen. Gister drie kwartier bezig geweest met om de zoveel minuten terug gaan maar toen was ik er klaar mee, ben zelf ook gebroken ondertussen en toen ik in de deuropening ging zitten sliep hij binnen 5 minuten weer
2 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Wij hebben dit ook een tijd gehad (al eerder dan 18 maanden) en wij hebben ...
Mijn dochter slaapt nooit meer dan 2 uur in de middag. Moet ze dan altijd om 18:30 naar bed?
Ik merk inderdaad dat ze heel goed begrijpt dat als ze 's nachts gaat staan en huilen wij naar haar toe komen en haar meenemen naar ons bed. Ik denk dat we dat weer moeten afleren en vervangen voor iets anders. Wat voor een slaaptraining hebben jullie toegepast?
2 jaar geleden
Reactie op Janine88
Mijn dochter slaapt nooit meer dan 2 uur in de middag. Moet ze dan altijd o ...
Misschien helpt dat wel voorlopig en kun je langzaam aan weer naar iets later. Gisteren bijvoorbeeld lag mijn zoon pas om 19u op bed en vanochtend was het weer 5.45u. Hij heeft het echt nodig om bijtijds naar bed te gaan. Maar goed, dat is natuurlijk per kind verschillend. Wij hebben gecontroleerd huilen toegepast. Dus wanneer hij huilde met intervallen van 5-8-10-10-10 etc minuten er naartoe: even troosten in het bedje, een kus en slaap lekker wensen en met een minuut ongeveer weer de kamer uit. De 2e avond is dan 8-10-12-12-12 etc en de 3e avond 10-12-15-15-15 etc. Dat heeft de 1e avond 1,5 uur geduurd en ging tegen mijn gevoel in maar consequent blijven heeft er wel voor gezorgd dat het heeft gewerkt.
2 jaar geleden
Het gaat inmiddels heel goed. Ze slaapt al weken weer in haar eigen bed. Afgelopen 2 dagen weer doorgeslapen. Wij hebben gecontroleerd huilen toegepast en dat was een paar nachten heftig, maar heeft wel geholpen. Ook hebben wij een lichtprojector geko cht wat haar rustig maakt.
2 jaar geleden
Fijn om te lezen! Gek dat ik deze topic nog niet eerder gezien had. Wij hebben nl. ook precies hetzelfde. We willen ook het gecontroleerde huilen toepassen, dat hadden we al eerder gedaan en werkte!! Helaas nog even een paar dagen aankijken en gebroken nachten omdat ze nog verkouden is. Dan krijg het niet over mijn hart haar te laten liggen.....