7 Reacties
3 jaar geleden
Heeeel herkenbaar… dochter is ook ruim 17 maanden. Wij zijn op moment een beetje van het idee ‘pick your battles’. Soms laten we iets toe waarvan we weten dat het anders een onnodig drama wordt, enkel als we weten dat de situatie veilig is natuurlijk! Als ze ‘s nachts wakker wordt, leg ik me wel eens op een extra matras in haar kamer (ben 10 weken zwanger) zodat ze niet bang is want het lijkt echt verlatingsangst te zijn. We hebben geen schrik dat het een slechte gewoonte of iets dergelijks gaat worden want ze heeft in het verleden ook wel eens zo’n periodes gehad en dat kwam vanzelf weer goed… wij gaan er dus grotendeels in mee tenzij dat ze echt stout gedrag vertoont natuurlijk!
3 jaar geleden
Hier zitten we er nu zo'n week of 3 in, zoals happymommy95 al zegt, choose your battles... Het is deze keer wel goed zwaar, omdat ik nu 34 weken zwanger ben en daardoor al slecht slaap. Maar vanaf deze week verlof dus dat scheelt wel iets, ik kan daardoor overdag m'n rust pakken op de dagen dat hij naar 't kdv gaat. Soms indd wel grappig maar ook sneu om te zien dat hij indd niet goed weet wat hij zelf nou wil, gelukkig praat hij al veel en kan hij het goed zeggen/duidelijk maken. Maar erg blij als deze regressie voorbij is!
3 jaar geleden
Dit is een van de zwaarste/vreselijkste sprongetjes/fases die we hebben gehad.
Overdag dingen doen waarvan hij weet dat het niet mag. Als we er iets van zeggen is het schreeuwen, slaan en huilen geblazen.
Overdag de hele dag aan me hangen, overal waar ik ga moet hij zijn en voor me staan. Ik moet hem optillen, maar toch ook weer niet. Maar, neerzetten mag zeker niet.
‘S nachts is het helemaal feest. Wordt 7/8x huilend wakker, moet er dan minimaal 5/10 minuten bij zijn, anders wordt hij niet rustig. Afgelopen nacht 4 uur lang lopen krijsen, niks was goed.
We hebben hem 1 nacht bij ons proberen te leggen, maar dan denkt jij dat het speeltijd is. Dus dit is geen optie. Ik heb bij hem naast op de stoel gezeten, maar dat is niet voldoende. Ben doodop🥱
Ik kan je helaas ook niet helpen hier mee. Maar, stiekem blij dat er meerdere mama’s dit meemaken. Dat ik niet de enige ben wat ineens een duiveltje als kind heeft🙊😈
2 jaar geleden
Alsof je mijn boefje omschrijft. Wakker worden, knuffelen, niet willen eten, hoektandjes die door moeten komen en het ziek zijn. Ik volg hem gewoon lekker in wattie wilt. Succes voor de mede mama's en papa's.