11 Reacties

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Inmiddels wil hij nog steeds niet naar bed maar als hij er nu in ligt schikt hij zich er maar in omdat hij weet dat protesteren geen zin heeft😅 in de nacht wordt hij met enige regelmaat nog wakker... ik moet wel zeggen dat hij altijd al van die onrustige periodes heeft

2 jaar geleden

Reactie op Flop

Heel herkenbaar! Inmiddels wil hij nog steeds niet naar bed maar als hij er ...
Is het bij jullie al lang aan de gang? Mijn zoon is ook altijd een onrustige slaper geweest maar het ging eigenlijk net een paar maanden goed.

2 jaar geleden

Reactie op Marleen1994

Is het bij jullie al lang aan de gang? Mijn zoon is ook altijd een onrustig ...
Inmiddels sinds een maand denk ik, af en toe een goede nacht ertussen. Soms kan ik het linken aan verkoudheid oid . Hij hoest dan veel en een puffer+iets drinken helpt dan. Maar andere keren heb ik geen idee wat er aan de hand is! Ik hoop dat het snel stabiliseert 😅 zou het een fase zijn?

2 jaar geleden

Hier gelukkig zonder al te veel drama bij het klaarmaken voor bed, maar hij geraakt minder snel in slaap dan anders

2 jaar geleden

Hier al 6 dagen achter elkaar urenlang in bed liedjes zingen, kletsen, spelen... Maar denk ook dat t komt door het licht, zodra het bewolkt is of donker word valt ie wel in slaap

2 jaar geleden

Hier is het al "feest" sinds de klok verzet werd. Daarvoor hadden we net een periode dat het beter ging, maar nu dus alweer weken niet. Ben meestal toch wel driekwartier tot uur bezig. Ze gaat wel liggen ,maar zegt nee en draait dan ontiegelijk vaak. Brabbelen en vooral de ogen niet toe doen. Pffft. Het is een fase, het is een fase , het is een fase .......

2 jaar geleden

Reactie op Paige

Hier al 6 dagen achter elkaar urenlang in bed liedjes zingen, kletsen, spel ...
Hier ook! Waar hij normaal echt binnen een kwartier sliep ligt hij nu een uur te kletsen. Ik laat het maar gaat 🤷‍♀️

VRIEND

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik vind dit veel heftiger dan alle sprongetjes en slaapregressies die al zijn geweest. Zodra hij in bed gelegd wordt gaat hij gillen of zijn leven ervan af hangt. Dit kan uren duren. Niks helpt. En als hij eindelijk slaapt, is het kort en begint hij met de volgende sessie gillen. Eergisteren nacht was het gelukkig niet gillen maar heeft hij eerst 3 uur lang "mama poepen, mama plassen, mama beker, mama knuffel, etc" lopen roepen (hij had schone luier, had een beker en heeft wel 300, of zoiets, keer met me geknuffeld, dus dat was niet echt het probleem). Daarna 2 uur geslapen en toen weer 2 uur lang roepen. Terwijl ik dit schrijf staat hij in bed te roepen dat hij schone luier wil (die ik al 2 keer heb verschoond afgelopen kwartier). Pffff, geen idee hoe we hier weer doorheen moeten komen. Heb echt zin om zelf even mee te gillen. Ben inmiddels behoorlijk wanhopig

2 jaar geleden

Ooo wat een verschrikkelijk hè, het is hier inmiddels alweer 2 weken elke avond feest... Hij is super moe maar valt niet in slaap, gaat liedjes zingen, roepen, zeggen dat ie dorst heeft, dat ie schone luier moet, doet t licht aan, gaat spelen... Uiteindelijk valt ie pas rond 22 uur in slaap al twee weken! Weet iemand inmiddels hoe dit komt en belangrijker, hoe je er vanaf komt?

2 jaar geleden

Die van ons probeert ook te rekken. Wat hier werkt is heel duidelijk met hem communiceren wat we wel doen en niet doen en super strikt vasthouden aan het ritueel. We volgen het ritueel, dan in bed. Als we weglopen begint hij te zeuren. Dan gaan we na een paar minuten terug en leggen uit dat het klaar is, dat hij moet gaan slapen om morgen weer te kunnen spelen. Zo voeren we dan een kort gesprekje met hem want hij verzint steeds wel een vraag of opmerking en uiteindelijk gaat hij slapen. We houden het kort, geven geen nieuwe info waar hij iets mee kan, bieden niets aan en vertellen eigenlijk alleen dat het klaar is 😂

2 jaar geleden

Ik zit nog ff te denken over die woede aanval… je kan laagdrempelig eens vragen of cb hier ook advies voor heeft. Die van ons deed rond 1,5jaar heel ingewikkeld met aankleden. Toen zei cb alle stappen van ritueel aanbieden maar wil jij iets niet, dan geen “discussie”. Dus wilde hij niet omkleden? Prima, met kleren aan naar bed. Geen boekje? Ook prima, niet mijn probleem. En dan lekker laten. Enige dat je dan kan doen is al eerder de luier verschonen zodat je weet dat dat goed zit ;-) hier hielp het maar weet niet of het in jullie situatie ook ja helpen. Wie weet heb je er toch iets aan.