6 Reacties

3 jaar geleden

Misschien tijd om van 2 naar 1 dutje te gaan? Is meestal tussen 15-18 maanden het geval.

3 jaar geleden

Reactie op esmeebz

Misschien tijd om van 2 naar 1 dutje te gaan? Is meestal tussen 15-18 maand ...
Ja klopt, alleen als ze om 5 uur sochtends wakker is dan red ze het niet met 1 dutje 馃槄 dat maakt het zo lastig 馃檲

3 jaar geleden

Reactie op MamavanNova

Ja klopt, alleen als ze om 5 uur sochtends wakker is dan red ze het niet me ...
Misschien sprong 10? En.. Toen ons meisje haar ochtendslaap niet meer wilde, maar soms nog wel nodig leek te hebben.. Dan gingen we rond dat tijdstip lekker wandelen, dan had ze toch de rust van in de wagen zitten. Het blijven lastige dingen! Sterkte.

3 jaar geleden

Reactie op MamavanNova

Ja klopt, alleen als ze om 5 uur sochtends wakker is dan red ze het niet me ...
Hier zelfde verhaal, ook altijd 5.00 uur wakker en dan was hij om 07.00 uur al moe en dan sliep hij weer 1 of 2 uurtjes maar daarna weigerde hij het dutje weer. Wat we nu doen, ongeacht of hij 5 of 6 uur wakker is, toch rekken en na ongeveer 5-5,5 uur naar bed, dus meestal tussen 10.30-11.30. Dan laten wij hem max 2.5 uur slapen anders komt hij in de avond moeilijk in slaap. En dan rond 18.30-19.30 er weer in. Resultaat (voor nu dan in ieder geval): - middagdutje gaat hij super simpel in slaap en wordt er vrolijk wakker van, ookal maken wij hem wakker. - nu 4 nachten op rij zich ni茅t huilend gemeld - 06.00, 06.15, 06.30 en vanmorgen zelfs 06.55 wakker 馃コ Wij twijfelde ook heel erg om over te gaan naar 1 dutje omdat hij in de ochtend zo moe was maar door toch te rekken merken wij dat hij het nu prima trekt en dat 1e slaapje makkelijk accepteert en voor nu even de nachten beter gaan. Wij hebben ook in juni de nachten gehad dat hij 2 of 3 uur lang alleen maar schreeuwde en huilde, heel pittig en frustrerend, soms ook dromen dachten wij, is toen na 2 of 3 weken vanzelf weer over gegaan

3 jaar geleden

Hier is het sinds 1,5 week of inmiddels 2 weken (ben de tel kwijt) ook omgeslagen. Wordt stipt om 5 uur wakker 鈥榮 nachts en heeft dan echt honger, drinkt fles melk en valt dan na draaien etc weer met geluk in slaap, dit duurt wel zo鈥檔 1-2 uur en wordt dan rond 9 uur weer wakker. 鈥楽 middags slaapt ze daarom ook later, rond 13/14 en 鈥榮 avonds rond 22:00 uur pas. Wat een ellende zeg, ik kan niet meer. Zo weinig tijd voor mezelf. Ik ga haar morgen gewoon wakker maken in de hoop dat ze hiermee in haar oude ritme weer komt. Al denk ik echt dat het een fase is, sprong gedrag wellicht. Mijn dochter is net 15 maanden, alleen loopt altijd wel wat voor

3 jaar geleden

Hier is het sinds 1,5 week of inmiddels 2 weken (ben de tel kwijt) ook omge ...
Overigens zijn wij al vanaf 12 maanden over naar 1 slaap en dat ging goed.