28 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben het ook wel eens, vooral als er wat is idd, maar lang niet elke nacht. Wat ik ook wel eens doe is even oppakken meenemen en zodra ze goed slaapt weer terug leggen voorzichtig, of ik ga met haar in de stoel zitten in der kamertje.
3 jaar geleden
Wij hebben dit ook sinds kort. We hebben al terug een slaapzak aandoen geprobeerd of hem minder laten slapen overdag zodanig dat hij echt moe is 's nachts of heel actief zijn overdag. Tot nu toe geef ik elke keer een tutje en een knuffel. De eerste drie vier keer lukt dat, daarna neem ik hem mee in bed. We proberen vanalles. Binnenkort zou ik een groter bed willen proberen. Hij botst door het woelen wel eens tegen de randen.
3 jaar geleden
Hebben jullie ook een fijne stoel om in te zitten in zijn kamertje staan? Wellicht daar even in gaan zitten samen met hem?
Ons zoontje slaapt soms ook bij ons als hij bijv ziek is oid. Ivm verbouwing en het in onze kamer ‘stiller’ is hadden wij een tijdje standaard het campingbedje daar staan. Meestal legde ik hem dan daar in zodat hij wel bij ons was, maar niet in ons bed sliep..
Ook wij zijn geen voorstander van laten huilen.. wel hebben we soms gedaan door naar hem toe te gaan even in de schommelstoel knuffelen en als hij weer rustig was weer terugleggen.. soms moeten we dit vaker herhalen, soms is het ook na 1 x goed..
3 jaar geleden
Hier een tijdje bij ons geslapen omdat hij niet te troosten was in zijn bedje. Nadien bleek hij een blijvende dubbele ooronsteking te hebben. Hij had dus constant pijn. Als hij bij ons lag, voelde hij zich veilig en kon hij toch een beetje slapen. Sinds hij buisjes heeft, is het probleem om niet te kunnen slapen voor een groot deel van de nacht verholpen. Hij wordt soms wel nog eens wakker, maar met zijn tutje en knuffel kan hij weer verder slapen.
3 jaar geleden
Reactie op IrisSchippers
Wij hebben het ook wel eens, vooral als er wat is idd, maar lang niet elke ...
Ja dat aaien en knuffeltje geven dat helpt niet. Zodra ik hem neerleg in zn bed begint hij weer met krijsen. We hebben ook een paar keer hem rond 3 uur snachts weer naar Zn bed slapend gebracht maar dan is hij onderweg al wakker en begint hij te krijsen voordat ik hem neerleg. Het lijkt alsof hij in zn slaap alles in de gaten houdt.
3 jaar geleden
Reactie op Marianne213
Hebben jullie ook een fijne stoel om in te zitten in zijn kamertje staan? W ...
Ja we hebben een hele fijne stoel die staat bij ons op de kamer. Als ik hem knuffel op die stoel vindt hij niet erg hij slaapt weer maar dan pas na een half uur hoop ik dat hij voldoende diep slaapt want anders wordt hij wakker als ik hem neerleg en dan kunnen we van nul of aan beginnen. En niet dat je denkt hij heeft liefde of een knuffel nodig want voordat hij gaat slapen Zitten we samen op die stoel en dan met flesje erbij en dan valt hij langzamerhand in slaap in me armen. Dus daarom denk ik misschien toch gewenning aan het worden. Weet het ook niet zo zeker.
3 jaar geleden
Reactie op CindyHe
Hier een tijdje bij ons geslapen omdat hij niet te troosten was in zijn bed ...
Oh wat vervelend! Ja dat is zo moeilijk met die kleintjes je weet niet wat er mis met ze is. Ik vind het ook zielig voor hem dat hij elke nacht krijsend wakker wordt. Het lijkt alsof hij overstuur is ofzo. En dan denk ik ook hopelijk is het tijdelijk. Maar ik hoor van anderen dat ze ook opgegeven moment niet meer in hun eigen bed willen slapen.
3 jaar geleden
Reactie op Romi
Ja we hebben een hele fijne stoel die staat bij ons op de kamer. Als ik hem ...
Het is ook zo lastig dat die kleintjes nog niet kunnen zeggen wat er aan de hand is.
Miss een optie op de stoel op zijn kamertje te zetten en daar met hem te zitten? Of lees ik het verkeerd dat je zei dat de stoel op jullie kamer staat?
Miss toch proberen om te blijven troosten op zijn kamertje en niet mee te nemen naar jullie kamer? Wellicht zo plannen dat je dit kunt doen als je paar dagen achter elkaar vrij bent? In periodes dat ons zoontje slecht slaapt merkte ik wel verschil dat elke nacht iets beter werd en hij makkelijker zelf sliep..
Overdag en als hij aan de nacht begint valt hij wel gwn zelfstandig in slaap?
3 jaar geleden
Hier slaapt ze nog steeds naast me in de cosleeper... soms rolt ze zelf in de co en ligt ze dus "alleen" en soms ligt ze strak tegen me aan. Maar net waar ze behoefte aan heeft.
Mn oudste 2 heb ik dat ook zo gedaan en die slapen ook goed op hun eigen kamer inmiddels. Zijn zo rond 2,5 jaar naar hun eigen kamer gegaan
3 jaar geleden
Reactie op Romi
Ja dat aaien en knuffeltje geven dat helpt niet. Zodra ik hem neerleg in zn ...
Aaah balen! Soms wil hier een slokje water ook helpen.
3 jaar geleden
Goh, hier slaapt onze zoon (14 maanden) nog bij ons. De ene nacht belandt hij tussen ons, de andere nacht slaapt hij na kort sussen gewoon weer verder in zijn eigen bedje.
Voor ons primeert slaap, dus het maakt ons niet uit dat hij soms in ons bed belandt ‘s nachts. Als we zo alle drie onze slaap hebben, prima!
3 jaar geleden
Reactie op Loress Moderator
Hier slaapt ze nog steeds naast me in de cosleeper... soms rolt ze zelf in ...
Oh dat is interessant, en geen enkel probleem ervaren? Werden ze niet bang alleen op de kamer? Als hij er behoefte aan heeft vind ik het geen probleem alleen ben bang dat hij helemaal niet meer naar zn bed gaat. Hoe heb jij het aangepakt op die leeftijd (2 a 2,5 jaar).
3 jaar geleden
Reactie op Romi
Oh dat is interessant, en geen enkel probleem ervaren? Werden ze niet bang ...
Nee helemaal niet bang op eigen kamer.. op een gegeven moment gingen ze in een Peuterbed bij ons op de kamer.. en toen gewoon gevraagd of ze naar eigen kamer wilde. Dat wilden ze dus toen het Peuterbed op hun eigen kamer gezet. Soms bij nachtmerries of ziek zijn slapen ze nog bij ons maar verder niet
3 jaar geleden
Hier ligt kleintje tussenin als hij s nachts huilt en niet na een aai over de bol en speentje weer verder slaapt. Er zijn ook nachten die hij doorslaapt. We kunnen hem gewoon in zijn eigen bed laten inslapen…dit geeft geen problemen dus ga niet uit van gewenning in de nacht. Volg je eigen gevoel …:-))
3 jaar geleden
Zo fijn om te lezen dat wij niet de enigste zijn met dit "probleem".
Ik heb hier een jongetje die wij rond half 8/8 uur naar bed doen, dan valt hij in slaap, alleen duurt dit slaapje maar 30-45 minuten. Daarna wilt hij niet meer slapen en wilt hij beneden op schoot. Met een beetje geluk slaapt hij dan om half 11 en kan ik hem in zijn eigen bedje leggen (waar hij vaak doorslaapt tot 5/6 uur). Wij hebben ook geen zin in een slaapstrijd, dus vaak ligt hij 's nachts al tussen ons in. Dan hebben wij rust, hij slaapt en vaak slaapt hij tot half 8/half 9 :) Wij volgen hier helemaal ons eigen gevoel, al zouden wij het ook heel fijn vinden om de avond weer voor onszelf te krijgen.
3 jaar geleden
Wij hebben dit ook een periode gehad. Op gegeven moment kwam hij standaard elke avond en viel direct weer in slaap bij ons in bed. Wij hebben toen een weekje hem elke x weer terug gelegd in bed. Dag 1 duurde dit 25 min voordat hij weer sliep dag 2 duurde het nog maar 15 min en na 1 week sliep hij weer gewoon door snachts! Bij ons was het een kwestie van doorzetten..