14 Reacties

6 jaar geleden

ik heb vanaf de geboorte gewoon alles gedaan wat ik normaal ook zou doen dus stofzuigen muziek aan maar wel zachter dan normaal. en ik heb een zoontje van bijna 2 (28-05-2018)

6 jaar geleden

Mijn zoon is nu 6 weken, wij hebben vanaf de geboorte overdag laten slapen in de co-sleeper in de woonkamer met muziek/tv aan, verder kan ik huishoudelijk taken doen zoals stofzuigen zonder dat hij wakker worden en kan hij wennen aan het daglicht. S'avonds slaap bij in zijn co-sleeper bij ons op de kamer.

6 jaar geleden

Wij hebben ook van in het begin alles gedaan zoals normaal, hij slaapt ook beneden in de box, is 7 weken oud nu. Hebben een hond, eentje die redelijk stevig kan blaffen, waar ik zelf soms nog van verschiet, kleine slaap daar gewoon door.. Waren overlaatst bij vrienden, gingen ze daar slijpen met de slijpschijf, sliep hij gewoon door.. Stofzuiger is ook geen probleem, muziek staat hier altijd op en dit vind hij zelfs leuk 😁 Gewoon doen zoals normaal, je kleintje went er snel aan.

6 jaar geleden

Bij ons slaapt hij door de dag in de box in onze open leefruimte (we leggen hem hier zodat we hem wat in de gaten kunnen houden op aanraden van de vroedvrouw ivm. wiegendood ). We letten wel dat er niet té harde geluiden zijn maar in principe slaapt hij door veel (stofzuigen, vaatwasser leeghalen etc). 'S avonds in de slaapkamer is het uiteraard stil en donker.

6 jaar geleden

Mijn dochtertje is morgen 9 weken oud en ik kan letterlijk haar slaapkamer stofzuigen terwijl ze slaapt en ze doet er niets op uit. Maar dat hebben we vanaf de kraamweek al aangewend, ik denk dat dat het geluk is geweest. Het lijkt me lastig om dat na de tijd nog aan te moeten leren..

6 jaar geleden

Wij leggen baby juist bewust niet in de box te slapen smiddags omdat de box voor spelen is. Dus zowel coor het lange middag slaapje als voor de nacht gaat hij naar z’n eigen bed. Alle hazenslaapjes gebeuren beneden in wagenbak of veilig op de bank. Ik probeer wel gewoon dingen te blijven doen zoals schoonmaken, vaatwasser in of uitpakken enzovoorts en dat gaat prima :-) alleen van harde geluiden schrikt baby wakker en dat vind ik oké

6 jaar geleden

Wij leggen baby juist bewust niet in de box te slapen smiddags omdat de box ...
Dan lijkt mij dat je toch heel vaak je kindke oppakt om m om te leggen? Onze dochter die koekeloert wat om dr heen in de box en 10 min later slaapt ze weer.. haal je ze er dan elke keer uit?

6 jaar geleden

Hier 6 weken.. ook alles gedaan tv aann”, oma en opa kwam logeren lekker druk..eindstand ..slaapt ze gewoon niet hahah ze wilt rustttt en calmte

6 jaar geleden

In het begin hebben onze zoon ook laten slapen in de box. Icm een peuter wel zo handig. Zoonlief is nu 8 weken, zit in z'n eerste sprongetje dus slaapt nu ook slecht in de box. Dus na de voeding even spelen en knuffelen, daarna z'n eigen bedje in. Anders krijg ik hem 's avonds niet in slaap door te veel prikkels.

6 jaar geleden

Mijne slaapt gewoon in dr kamer boven, ze is nu 9 weken en hebben vanaf her begin de wasmachine en droger gewoon laten draaien, stofzuigen(kraamzorg deed dat allemaal gewoon) en de buren zijn heftig aan het boren (nieuwe buren) en daar slaapt ze ook doorheen. Ze valt ook regelmatig op mij in slaap terwijl ik beneden zit of samen met haar harde muziek luister (werkt geweldig als ze niet wilt slapen met haar dansen en zingen erop 😂) . Je moet haar laten slapen waar jij haar wilt laten slapen en gewoon je ding doen.

6 jaar geleden

Ik ken iemand die het altijd muisstil hield rond haar dochtertje dus uiteindelijk kon je daar niet eens meer aanbellen zonder dat ze wakker werd. Dat wil je natuurlijk wel voorkomen. Maar beneden slapen is ook niet altijd te doen. Sinds kort slaapt onze zoon minder in de box. Hij vind alles te interessant en houdt zichzelf dan wakker. We leggen hem zodra hij moe wordt in zijn bedje in een donkere slaapkamer. Vaak werkt mijn man in de kamer ernaast, dan staat er muziek of iets anders aan, heeft hij de nodige calls met kantoor e.d. dus geluid genoeg. Soms kijk ik ook even tv in de zelfde kamer als de kleine omdat hij moeilijk inslaapt als hij alleen is. Wasmachine, droger en stofzuiger gaan ook gewoon aan en hij slaapt overal doorheen. In de buik was het natuurlijk ook nooit stil.

6 jaar geleden

Onze zoon slaapt over het algemeen in de box, kinderwagen of bij ons ( als die wil slapen) 1 keer per dag gaat hij wel naar zijn wiegje om te slapen, zodat hij ecjt in rust kan slapen. Aangezien onze dochter van bijna 4 niet echt zachtjes kan doen en we hem toch wel 1 keer per dag echt rust willen geven omdat hij anders toch geluiden hoort en niet volledig tot rust komt. Laatst lag hij in zijn wieg en waren e buren aant boren maar hij sliep gewoon verder.

6 jaar geleden

Ik wil het juist anders om. Ons kleintje houd van omgevings geluid. Boven op zijn eigen kamertje is het stil. Slaapt hij minder goed

6 jaar geleden

Lastig ja. Ik leg mijn zoon coor 1 slaapje per dag in zijn bedje. De rest van de slaapjes overdag beneden. Wat je kan doen is rommelen in huis alsde kleine boven ligt te slapen (ook juist in de buurt van de slaapkamer ) Stofzuigen en de wasmachine, dat zijn geluiden die baby's fijn vinden omdat dat lijkt op geluiden die ze in de buik hoorde. Zo hebben ze toch geluid om zich heen maar ook rust.