20 Reacties
5 jaar geleden
Oh het is toch wat he... ik zit net in andere topics te schrijven hoe die van mij overdag ook precies zo sliep als die van jou.. ochtend en middag perfect.. de rest steeds slechter en zo rond bedtijd vanaf 19u tot nachtfles 00u wilde hij vaak helemaal niet..
Nu slaapt meneer vanaf uur of 20u ineens goed met paar x troosten en wil overdag ineens bijna niet slapen of slaapt zn blokjes ineens een stuk korter..
Ik kreeg toch wel reacties met sprong gedrag.. mijn zoon is 10 weken...
5 jaar geleden
ik zou idd de fles wat eerder geven er hoeft geen 4u tussen te zitten. bij ons komt ze meestal om de 3u en af en toe om de 4. maar kijk vooral naar wanneer zij het aangeeft.
5 jaar geleden
Ik geef de fles ook altijd eerder, soms al om 17.30 omdat hij helemaal scheel kijkt van vermoeidheid, even knuffelen en naar bed. We maken hem om 23.00 weer wakker voor zijn laatste!
Je kunt niet meer dan proberen en als het niet werkt heb je in ieder geval dat ook weer uitgesloten
5 jaar geleden
Ik geef dan vaak eerder de fles, hij pakt dan vaak een kleinere fles, maar dan kan hij wel lekker in slaap komen met een volle buik. Het geeft niet als er dan geen 4 uur tussen zit, als je je heel erg aan een schema houdt, zou je die dan misschien iets aan kunnen passen op de avond? Hier zit er tussen die flessen (15:00 en de volgende) soms maar 2,5 uur, maar anders komt hij niet in slaap en raakt hij oververmoeid, de fles erop is dan soms 5 uur later omdat hij al aan zijn nacht begonnen is en ik hem tussen 22:00 en 23:00 geef. Hij doet het er prima op, maar elk kindje is anders en het is echt zoeken wat werkt
5 jaar geleden
Wij komen met zijn schema van ons zoontje vaak uit op 19 uur fles. We proberen dit altijd te rekken tot 19.30 of 20 uur. Daarna gaat hij nog even half uurtje zitten met ons (moet rechtop ivm reflux) en dan te bed. Dan komt ie om 7 u s'ochtends weer.
Wij hadden bij onrust / sprongetje ook dat hij iebelde. We gingen toen weer tijdelijk inhaleren en gaven weer om 23 uur een fles. Die is inmiddels weer weg.
Hij is vandaag 11 weken.
5 jaar geleden
Wij geven onze zoon (14 weken) om 1830 de fles, gaat dan naar bed en om 2200 geven wij hem een droomvoeding. Dus uit bed halen en slapend een fles geven, dan slaapt hij zo weer door! Werkt overigens niet voor elk kind, anders gewoon laten liggen en hem zelf laten komen? Wakker maken was bij ons ook drama namelijk
5 jaar geleden
Ik geef de fles ook eerder en er zit niet altijd 4 uur tussen de flessen hoor. Hij is nu 12 weken maar doen dit al een tijdje.
Hij krijgt nu:
6.30 150 cc
10.00 180 cc
14.00 150 cc
17.00 150 cc
20.30 180 cc
5 jaar geleden
Reactie op Leeuwtje1990
Ik geef de fles ook eerder en er zit niet altijd 4 uur tussen de flessen ho ...
Oh en hij is steeds een uur en 15 min wakker (inclusief fles) en dan leg ik hem weer in bed.
5 jaar geleden
Reactie op Leeuwtje1990
Ik geef de fles ook eerder en er zit niet altijd 4 uur tussen de flessen ho ...
Mag ik vragen hoeveel hij weegt nu want daar zit ik nu ook een beetje mee of hij wat meer lust onze zoon krijgt nu 5x 150cc laatste keer wegen was hij 5425 gram maar is nu al ruim 3 weken terug Daan is nu ruim 11 weken
5 jaar geleden
Reactie op Simone Weyde
Mag ik vragen hoeveel hij weegt nu want daar zit ik nu ook een beetje mee o ...
Ik ga zo naar het cb en dan last ik het je weten. Met 2 maanden zat hij op 4670 gram. Ze zeiden dat ik aankomende maand wel naar alle flessen 180 cc mocht gaan. Niet gelukt maar hib is tevreden dus zal wel goed zijn.
5 jaar geleden
Reactie op Simone Weyde
Ons meisje was 2 weken geleden ook 5.4kg. Ze is morgen 11 weken oud.
Ze krijgt 4 flesjes van 150ml+5 scheppen en 1 flesje van 180ml+6scheppen. Ze drinkt ze vaak op maar soms 1 of 2 flesjes houd ze 10 of 20ml over.
Volgens mij kun je de flesjes van jou kindjes best iets verhogen hoor..
5 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Ons meisje was 2 weken geleden ook 5.4kg. Ze is morgen 11 weken oud.
Ze kri ...
Net gedaan en is meteen goed in slaap gaan vallen 🙈soms voel ik me eigen zo dom en onzeker om de voeding te verhogen het cb hier is altijd zo voorzichtig zo hebben ze mij 4 dagen laten lopen met een krijsend kind dat honger had en waar ik te horen kreeg dat ik niet meer als 120cc mocht geven omdat hij toen 4.6kg woog en anders slecht voor hem zou zijn begeven moment was ik zelf helemaal over me toeren met een huilend kind van smorgens 11 tot savonds 11 dat ik zelf huilend bij me vriendin aan belde en haar man met mijn zoontje op de weegschaal ging staan en 5.3kg woog en toen 150cc gaan geven en het was meteen goed
5 jaar geleden
Reactie op Simone Weyde
Nou net gewogen en hij weegt 5.3 kilo.
5 jaar geleden
Reactie op Simone Weyde
Net gedaan en is meteen goed in slaap gaan vallen 🙈soms voel ik me eigen z ...
Ja wij luisterde in het begin ook goed naar het advies van het CB maar heb ondertussen wel gemerkt dat je eigen gevoel vaak goed is.
Alle verschillende mensen bij het CB zeggen onderling ook weer allemaal wat anders.
Als je kindje gelukkiger is met meer voeding lekker doen toch. Zolang het goed groeit en geen overgewicht heeft zal het allemaal goed zijn 😊
5 jaar geleden
Reactie op Leeuwtje1990
Nou net gewogen en hij weegt 5.3 kilo.
Okay en ga je nu alles 180cc geven?
5 jaar geleden
Reactie op Simone Weyde
Okay en ga je nu alles 180cc geven?
Nee want dat redt hij nog niet. Hij is tevreden dus blijf gewoon zo door doen.
5 jaar geleden
Vaak geeft je kleine wel aan wanneer hij echt hongerig is of niet, maar ook eigen gevoel blijft het beste en strak om de 4uur lijkt mij niet echt nodig als hij het er daar ook niet goed op doet. Als hij beter zou kunnen slapen na 3u al tussen zijn enerlaatste en laatste avond flesje, waarom niet? :)
Bij ons komt de kleine tussen de 3 en 4u klokje rond, het ligt er maar net aan of hij net lekker ligt te slapen, hij zelf komt of dat wij zoiets hebben nou is het wel weer tijd voor je volgende flesje.
Toen Ash 8weken oud was kregen we van het CB te horen dat hij 2 flesjes van de 150 naar 180 mochten ophogen, vonden we dat erg fijn want hij jammerde toen nog af en toe tussendoor en was een stuk onrustiger (hongerig dachten wij).
Hij wordt a.s woensdag 13weken oud, weegt nu 6270gr en is 62cm lang. Hij zit er normaal in proportie uit, niet te dik of dun en is heel blij en verzadigd 24/7 ♥️