31 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook elke avond helemaal omhoog gekropen tot in de hoek gewurmd. Knuffeltjes die daar liggen, liggen dan bij het voeteneind. Bij het naar bed brengen dan hoor je hem ook in de weer, met de knuffeltjes spelend. Als ik zelf naar bed ga en hem dan zo in de hoek zie, til ik hem heel zachtjes net voldoende op en leg hem weer wat lager in bed, en de knuffeltjes terug op hun plek. Dat gaat gelukkig altijd vrij makkelijk, hij wordt er niet wakker van.

3 jaar geleden

Het schijnt dat het beklemmende gevoel (hoofd tegen hoofdeinde aan), aan baby’s een veilig gevoel geeft, zoals in de baarmoeder waar ze ook weinig bewegingsruimte hebben. Dus vooral zo laten liggen zou ik zeggen. De mijne doet het ook, ook met een slaapzakje aan weeg hij zich helemaal naar boven te wurmen. Ik leg hem Tegenwoordig hoof in zijn bed, bijna tegen het ledikantje aan ;), hij blij dus mama en papa ook.

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Ja hier ook! Helemaal tegen het hoofdeinde en dan z’n hoofdje stoten :( Hi ...
Ik had het idee dat de vlecht zou helpen tegen het stoten van het hoofdje, maar dat idee is snel vervlogen hoor! Ik vind haar regelmatig in bed met de vlecht over haar heen, of dat ze ermee knuffelt, ik heb een heel fotoalbum vol met gekke vlecht foto’s! 😆

3 jaar geleden

Wij leggen ons dochtertje altijd zo ver mogelijk naar beneden, maar ze eindigt altijd met hoofdje boven of onder in de hoeken. Vind het denk ik fijn om.iets tegen hoofd te voelen😕 Want mijn kraamhulp zei ook dat als je je baby wilt troosten kun je hand op het hoofdje leggen( want ze zijn het gewend om in je buik tegen baarmoeder wand aan te liggen) misschien vinden ze dat nu nog steeds prettig

3 jaar geleden

Reactie op KayleighLehmann

Ik had het idee dat de vlecht zou helpen tegen het stoten van het hoofdje, ...
Haha geweldig dit

3 jaar geleden

Onze eerste doet dat nu nog steeds, dan ligt hij helemaal met zijn rug tegen het hoofdeinde en zijn hoofd tegen een zijkant en zijn billen ook. Jij is ondertussen 4 en daarom hebben we gekozen voor een grootbed waar een huisje overheen staat. Hij heeft dat echt nodig en de jongste begint ook omhoog te klimmen.

3 jaar geleden

Hier een creatieveling die elke keer , op zijn buik, overdwars in bed gaat liggen, met het hoofd omhoog geparkeerd tegen de zijkant van het bed. Dat kan toch niet lekker slapen?? 😂😂

3 jaar geleden

Wij stoppen een deel van zijn slaapzak onder de matras. Werkt super!

3 jaar geleden

Reactie op Robsje88

Wij stoppen een deel van zijn slaapzak onder de matras. Werkt super!
Dit heb ik ook heel lang gedaan maar op een gegeven moment sliep ze slecht omdat ze alleen op haar rug lag de hele nacht dus met 7,5 maand ben ik er mee gestopt, en blijkt nu dat ze echt een buikslaper is en ook veeel beter slaapt haha. Maar in het begin werkte dit wel heel goed.