12 Reacties

3 jaar geleden

Tandjes? Misschien doet het kauwen nu even pijn daardoor

3 jaar geleden

Onze dochter is ook een grote eter maar draait soms haar hoofd weg bij het avondeten. Soms eerst de ogen stevig dicht knijpen en moeilijk er bij kijken🤣. Ze krijgt veel tandjes (6 in 1 keer). Dat zal wel gevoelig zijn. Gezonde kinderen hongeren zichzelf niet uit, dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was :).

3 jaar geleden

Jup, hier ook eentje van 10,5 maand. Fruit en yoghurt gaat er prima in. Brood en groente weer een ander verhaal 😅. Ze krijgt nog 3 flessen, dus ik maak me geen zorgen. Zal wel een fase zijn.

3 jaar geleden

Ik ben team ‘het is een fase’. Hier gaat alles ook minder. Onze zoon is 10,5 maanden. Wat hij anders graag at, smijt hij nu meteen op de grond. En alles pletten en uiteenvegen met zijn handen. Ik herhaal dus honderd keer per dag in mijn hoofd ‘het is een fase’ om zen te blijven. 😂

3 jaar geleden

Hier vanaf 6 maanden tot 10 maanden afschuwelijk slecht vaste voeding gegeten... morgen is ze 11 maanden en ze begint eindelijk beter te eten. Nog steeds geen brood, maar waar ze eerst absoluut geen pap wilde eet ze nu heel flink een bord pap... ze eet nog steeds wel minder vaste voeding dan zou “moeten” maar het gaat vooruit. Zullen fases zijn...

3 jaar geleden

Ik herken mij hier zo erg in! Mijn zoontje is ook 10 maanden en sinds een weekje wilt hij echt niks meer weten van het avondeten. Alle andere maaltijden eet hij wel, pap, brood, crackers gaan er zo in. Maar avondmaaltijd, pasta, aardappeltjes groente dat weigert hij en spuugt het af en toe ook uit. Omdat hij alle maaltijden goed eet en s avonds ook nog een fles heeft voor het slapengaan, houd ik mij vast aan dat het een fase is.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Het verschilt per dag bij ons, de ene keer eet hij z’n boterham helemaal op en de andere dag maar de helft. We geven hem ook een cracker, ene keer gaat die helemaal op en vaak genoeg vermorzelt hij de hele cracker. Fruithapje gaat wel goed en hij drinkt 2 flessen

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje was het echt een fase. Eet nu meer dan voorheen

3 jaar geleden

Hier ook geweest dus ik denk een fase. Eten gaat nu heel goed!

3 jaar geleden

Ja hier ook. Vooral alles zelf pakken en in de mond stoppen en dan weer uitspuggen. Met een lepel eten geven werkt ook niet.

3 jaar geleden

Hier ook. Nu al bijna 2 weken dat hij opeens minder wilt eten, ook zijn brood speelt hij nu meer mee of haalt hij uit zijn mond en maakt er nóg kleinere stukjes van om het vervolgens dan wel op te eten. Avondeten heeft hij ook minder geduld voor, dus maar toegegeven en een speeltje met zuignapje op zijn blad gezet zodat hij beetje afleiding heeft en ik zijn eten erin krijg :p Tijdens tandenpoetsen ineens huilerig wat voorheen nooit het geval was behalve wanneer hij nieuwe tandjes kreeg, maar die zie ik nu niet doorkomen. Ook zijn poep stinkt meer/anders en is ook 2 dagen erg slijmerig geweest. Duid erg op nieuwe tandjes, maar ik zie ze echt niet 🤷‍♀️ Maar ik weet wel dat hij afgelopen weken middenin een ontwikkelings sprong zat - tot nu toe de grootste van hem, duurt weken ipv dagen! Hij kan ineens van alles meer en is daardoor actiever maar ook vermoeider :p En het helpt niet mee dat hij weer verkouden is, dus dat alles bij elkaar zal het eetgedrag ook vast beetjes verklaren. Volgende week hebben we afspraak bij het CJG voor de 11maanden check + prikken, zij zullen vast mij meer informatie kunnen geven 🙂

3 jaar geleden

Hier ook een zoontje van 11 maanden die sinds 2 weken slechter eet. Hij spuugt zijn groentehap steeds uit. Met pijn en moeite komt het potje toch leeg, maar soms ook niet of zelfs maar voor de helft. Ook fruit gaat minder goed. Hij zit wel duidelijk in een sprong. Tot voorkort dacht ik wat is een sprong? Nog nooit zo gezien. Hij is nu ontzettend aan het ontwikkelen en kan ineens van alles en barst vd energie. Kan ook goed slapen. Misschien dat het er mee te maken heeft?