10 Reacties
2 jaar geleden
Oh dat klinkt inderdaad verschrikkelijk. Hier ook regelmatig tobben. Wij zijn zn slaapje overdag aan het inkorten. En denk dat die er binnenkort helemaal af gaat. Slaapt hij overdag nog?
2 jaar geleden
Reactie op Pamelaseerste
Oh dat klinkt inderdaad verschrikkelijk. Hier ook regelmatig tobben. Wij zi ...
Hij is smiddags wel heel moe maar slapen lukt niet altijd hij vecht er tegen. Maar als hij slaapt slaapt hij smiddags 2/3 uurtjes.
Als hij smiddags niet slaapt wordt hij moe tijdens het avond eten waardoor hij z’n bord niet op krijgt of soms niet eens eten wil omdat hij zo moe is.
Ik ben zo gefrustreerd echt
Ideaal zou zijn als hij nog om 21.00 zou slapen
2 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Hij is smiddags wel heel moe maar slapen lukt niet altijd hij vecht er tege ...
Ik kreeg de tip om mn zoontje na een uur wakker te maken. Misschien door de dag wat extra groenten zodat als hij niet eet dat geen ramp is. Ik maak me er inmiddels niet druk meer om. Hij eet echt wel als hij honger heeft.
Maar het blijft inderdaad even uitvogelen. Succes! Mijn mantra: ook dit gaat voorbij 😉💙
2 jaar geleden
Hier gaat het slapen ook alweer een tijdje niet lekker. Ze lijken zich ook zo snel te ontwikkelen. Misschien dat dat samenhangt met de slaapregressie. Herken je dat? Regelmaat en routine werken bij ons het beste. 21.00 uur naar bed lijkt me wel laat voor een peuter. Wijzelf proberen half 8 aan te houden, dan wordt ze in de ochtend ook rond die tijd wakker. Ook kijken we naar wakkertijden. Dat kregen we als tip mee bij consultatiebureau. Misschien is dat een idee? Wij houden ongeveer 4 uur wakkertijd aan maar dat is voor ieder kind natuurlijk weer anders. Veel succes en hopelijke snel weer fijne nachten!
2 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde, 's avonds komt mijn zoontje heel moeilijk in slaap. Al een jaar ofzo.
Ik zit er aan te denken om middagdutje af te schaffen maar overal lees ik dat het te vroeg zou zijn? Middagdutje is nooit een probleem qua slapen.
Wij zijn nu ook bezig maar slaapcoach (ben skeptisch maar ook wanhopig😅) maar nog geen verschil gezien. Maar dat kan dus even duren..
Slaapcoach zei wel dutje niet langer dan 2u, niet na 15:00 meer slapen. En wakkertijd van 5u na dutje tot in bed leggen. Max 5,5u.
Maar goed, wij zijn dus een beetje aan het uitvogelen wat het beste voor ons zoon zou kunnen zijn!
Daarnaast bonkt ons zoontje zn hoofde tegen zn matras iedere avond😑 ook heftig soms...
Ik snap de frustratie.. sta ook weleens ergens in een hoekje te huilen omdat ik niet meer weet hoe ik mijn zoontje kan helpen. Maar ooit wordt het een keer rustiger in de avond/nacht!
You got this💪🏼🌻
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft gister z’n dutje overgeslagen (terwijl hij wel moe was) hij sliep om 20.15 waar ik heel blij mee ben aangezien hij vaak heel laat in slaap valt. Hij is nu sinds 05.00 weer wakker. Dat kan nog wel beter maar ben allang blij dat hij na zolange tijd weer vroeg erin lag. Mijn man en ik hebben samen een filmpje kunnen kijken met snacks erbij. Vaak doe ik het in me 1tje omdat mijn man gelijk gaat slapen zodra onze zoon een keer slaapt dus dit was ff heerlijk 😭