12 Reacties
2 jaar geleden
Ik hoor van veel mama's dat dit een enorm zware periode is. Mijn zoontje zit momenteel ook in deze sprong. Gelukkig slaapt hij overdag goed, maar 's nachts ook drama. Erg hemeurig en niets is goed. Als hij van 6 tot 10 slaapt, heeft hij er al best wel een lange slaap opzitten, om smiddags nog moe te zijn. Kun je niet proberen het ritme langzaam weer terug te krijgen naar smiddags slapen. Dus bezig houden op het moment dat hij moe wordt, zodat hij steeds een half uurtje later naar bed kan. Doordat hij smiddags dan goed slaapt, zal hij snachts misschien ook beter slapen?!.
Het is heel makkelijk praten natuurlijk, maar wellicht iets om te proberen?
En als hij 2 uur rondkijkt in bed, misschien wat later in bed leggen? Dan hij net wat meer moe is?
2 jaar geleden
Dat moet enorm zwaar voor je zijn zeg? Toch lukt het je om door te gaan, erg knap! Hoe houd je het vol?
Zat er voorheen wel ritme in zijn slaap? Wanneer leg je hem in bed voor de nacht en voor dutjes? Wanneer start je de dag? Kan/kon hij zelfstandig in slaap vallen? Zowel te veel als te weinig slaap kunnen zorgen voor slechte nachten namelijk. Zelf ook te maken gehad met slaapproblemen (begon weekje nadat de kraamhulp de deur uit was). Met name overdag, maar ze huilde 's nachts in haar slaap, heel gek (en ook vermoeiend voor mij!). Volg nu al sinds haar 7e a 8e maand de ritmes van Slaaptipsvoorbabys.nl (heeft ook Insta account), en ze doet het goed op deze regelmaat. Soms even periode waarin het minder gaat, maar die zijn te verklaren (sprong, slaapregressie, doorkomende kiezen).
Ik zou zeggen, vraag hulp! Want een uitgeruste mama is een blije mama en blij mannetje!
2 jaar geleden
Jeetje wat heftig zeg! Helaas geen tips, hier ook een jongentje dat slecht slaapt. Vooral het doorslapen is een probleem. Ben zelf ook echt op. Leuk dat het een fase is maar ben wel klaar voor een nieuwe 😉 sterkte! ❤💙
2 jaar geleden
Wij hebben dit ook lang gehad met onze zoon. Inmiddels is hij 20 maanden en moeten we nog 2 x per nacht opstaan om zijn speentje terug te geven (wat voor ons helemaal niet erg is, we waren namelijk meer dan 20 keren per nacht gewend)
Wij zochten hulp bij snuggles&dreams, een slaapcoach die ook heel veel gratis info deelt via haar website en instagram
2 jaar geleden
Reactie op DKT2020
Ik hoor van veel mama's dat dit een enorm zware periode is. Mijn zoontje zi ...
Ik heb heel veel geprobeerd.. rekken doe ik ook soms. Ook soms dutje overslaan, ik merk dat hij dan sneller in slaap valt savonds. Of als we bij opa of oma zijn geweest (als het een drukke dag is geweest) valt hij sneller in slaap. En dat vind ik het belangrijkste, als hij snel in slaap valt heb ik tijd voor mezelf om mezelf op te laden. Als ik ook nog 2 uurtjes bezig moet zijn met hem pfff vermoeiend.
Dat hij smiddags moeilijk slaapt is sinds een weekje erbij gekomen moet ik zeggen, dat komt vanzelf wel weer goed heb er vertrouwen in.
Als hij savonds eenmaal in slaap valt is doorslapen geen probleem. MITS hij in ons bed slaapt. Maar als hij in z’n eigen bed ligt dan wordt hij wakker rond een uur of 1,2 snachts dan neem ik hem in ons bed en is het goed. Maarja het breekt me wel op dus vaak als ik vermoeide periodes heb laat ik hem bij ons in bed liggen want dat scheelt mij opstaan in de nacht 😭 egoïstisch van mezelf ik weet het
2 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Ik heb heel veel geprobeerd.. rekken doe ik ook soms. Ook soms dutje oversl ...
Zeker niet egoistisch, zo mag je niet denken over jezelf!! Alles wat je doet, doe je met de beste bedoelingen voor je kindje! En als je moe bent, geef je nou eenmaal sneller toe, dat hebben we allemaal!
Mijn moeder zegt altijd: er is geen 1 kind van 18 die nog bij zijn moeder in bed ligt! Hou vol, je bent een goede mama!
2 jaar geleden
Egoïstisch om je kind in je bed te laten slapen? Echt niet, hoor... Hier slaapt ze altijd in het grote bed en daar is mijn dochter net zoveel aan geholpen als ik, dus niets egoïstisch aan!
Over dat slecht slapen... Hier is ze nu 19,5 maand (is dat hetzelfde als 1,8 jaar? 😅) en sinds een week of 2 dieet ze vaak geen dutje 's middags. Ze gaat tegelijk met mij naar bed en ze staat tegelijk met mij op.
Ze heeft nog nooit doorgeslapen, ze is vaak elke 2 uur wakker, maar omdat ze naast me in bed slaapt is dat niet zo erg.
Lang verhaal kort: lekker samen slapen! Is goed voor iedereen 😊
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties en lieve complimentjes. 🥰
Uiteindelijk willen we inderdaad allemaal het beste voor ons kindje en willen we dat ze gewoon goed slapen. En stiekem willen we dat ook voor onszelf 😂 zo belangrijk
Hij ligt momenteel lekker in z’n bedje. 🙏🏼
Gisteravond viel hij ook als een blok in slaap binnen 10 min. Heerlijk. 😍 wat een verschil met in slaap vallen na 2 uurtjes pff
2 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Bedankt voor jullie reacties en lieve complimentjes. 🥰
Uiteindelijk wille ...
Lekker van genieten en zelf ook lekker met de voeten omhoog en rusten. ❤