18 Reacties

5 jaar geleden

Hey ,mijn dochterke is bijna 14weken. Dus ik volg ng even ...😊

5 jaar geleden

Geen ervaring met een slaaptraining of slaapcoach of iets. Ons kindje is 17 weken en ik laat hem slapen wanneer hij moe is en verder doen wij niks speciaals, bij ons eerste kindje ook zo gedaan. Ik geloof niet zo in slaaptrainingen. Zo’n jong kindje heeft gewoon slaap nodig wanneer hij moe is. De ene dag slaapt hij wat meer dan de andere dag, maar dat vind ik allemaal prima. Hij komt nog steeds 2x per nacht voor voeding, ook helemaal goed. Hij is overdag tussen 1-1,5 uur wakker en gaat dan weer slapen. Hij heeft vandaag al zeker 4-5 uur geslapen overdag en snachts slaap hij ook prima, ik zie daar geen probleem in. Hij slaapt wat hij nodig heeft. Het ene kindje is het andere kindje niet hea.. 😉 daarom geloof ik ook niet in één richtlijn voor alle baby’s.

5 jaar geleden

Reactie op Ami2

Geen ervaring met een slaaptraining of slaapcoach of iets. Ons kindje is 17 ...
Geef jij borstvoeding? Ik geef flesvoeding en merk dat een soort van ritme dan erg wenselijk is. Natuurlijk niet om tot op de minuut op te volgen natuurlijk. Ik kijk niet om 15 of 30 minuten meer of minder. Let ook op haar slaapsignalen. Ritme en slaaptraining (het leren in slaap vallen en leren doorslapen) zijn twee verschillende dingen volgens mij. En wat voor de ene baby werkt, hoeft voor de ander niet te werken natuurlijk. Je gevoel volgen is altijd oké, nietwaar?

5 jaar geleden

Reactie op Milagro

Geef jij borstvoeding? Ik geef flesvoeding en merk dat een soort van ritme ...
Wij geven ook flesvoeding en we hebben er ook een ritme in. Hij krijgt om de 4 uur voeding, alleen kan zijn maag niet veel voeding aan en hij krijgt neocate waardoor hij niet lang verzadigd blijft helaas, daardoor blijft hij ook 2x per nacht komen. We geven sinds een paar dagen hapjes groente en we hopen dat hij binnenkort genoeg krijgt om iig 1 voeding te laten vervallen. Maar we zien het wel. In slaap vallen en slapen doet hij prima, hebben wij geen problemen mee. Inderdaad, het werkt niet voor elk kindje en je gevoel volgen is altijd goed.. 😉

5 jaar geleden

Reactie op Ami2

Wij geven ook flesvoeding en we hebben er ook een ritme in. Hij krijgt om d ...
Wij geven 5 voedingen, dus dan moet je wel een beetje een ritme zien te krijgen. Bij ons is de namiddag echt een crime, waardoor ze steevast eerder bedtijd is dan we zouden willen. Hierdoor begint ze 's morgens al vroeg te rommelen. We willen de dag beginnen rond 6.30 uur, maar mevrouwtje begint onrustig te worden rond 4.30 of 5.30 uur... Ze. Krijgt om 22.30 uur haar laatste voeding (dit is een dreamfeed, verder geen nachtvoedingen).

5 jaar geleden

Reactie op Milagro

Wij geven 5 voedingen, dus dan moet je wel een beetje een ritme zien te kri ...
Oh lastig zeg! Ons zoontje is rond 6 uur wakker, maar dan moeten we er toch uit en de oudste wordt dan ook al wakker, dus dat is bij ons niet zo erg. 4.30 is dan wel heel vroeg.. kan je de voeding van 22.30 niet wat later geven? Of geleidelijk later, zodat ze in de ochtend ook later wakker wordt? Of huis de voeding van de ochtend langzaam uit gaan stellen?

5 jaar geleden

Ik volg s&d op insta en gebruik haar tips die me goed lijken voor ons. Hier donderdag 17 weken en hij weet nu wanneer hij moet slapen, soms lukt het zelf, soms beetje hulp nodig. In de nachten ook vaak wakker meestal door krampjes maar soms ook voor terug in slaap te vallen. Hier meestal 1u45 soms 2 uur wakker. Maar ook dagen dat het korter of langer is. Dutje ochtend meestal 1 uur, dutje middag varieert tussen 1u30 à 3 uur, avond dutje moeilijk maar toch moe, meestal 30 minuten na lang proberen. Nachten meestal tussen 19-20 uur slapen en opstaan rond 7uur. Maar regelmatig wakker en soms 30 tot 60 min voor terug slaapt.

5 jaar geleden

Ik had het eerste boekje (0-16 weken) aangeschaft en vond vooral de wakkertijden en tips met doorslapen/avondbedtijd creeëren handig. Maar deze lieve slaapmethode werkte niet voor mij en ons zoontje. Hij werd hysterisch als ik hem rustig probeerde te sussen in bedje (waardoor ik ook regelmatig in tranen eindigde), terwijl toen ik hem op moeders advies de kans gaf zelf in slaap te vallen (en dus soms even laten huilen of klagen, wel iedere 10 min. troosten) ging het leren slapen snel beter en inmiddels slaapt ie telkens zelf in zijn bedje. Zal per baby en ouders verschillen, want de moeder die het me aanraadde zweert erbij! Daarnaast is onze kleine iedere dag op een ander tijdstip ‘s ochtends wakker, waardoor een vast dagelijks ritme helaas niet werkt. Er staan wel heel fijne tips in! Maar niet de hele methode was geschikt voor ons. We gebruiken wat wij handig vinden! Je kunt op haar site ook de gratis dutjesgids downloaden/aanvragen en dan kijken of het je aanspreekt en je de echte slaapgidsen wilt kopen. Ze schrijft erg fijn en geeft fijne uitleg over hoe slapen werkt voor baby’tjes. De wakkertijden en drinktijden vind ik erg fijn en houden we goed aan en passen goed bij de onze kleine! Hij is nu 16,5 week... wakkertijd 1,5-2 uur en drinken nu aan het rekken naar om de 3,5-4 uur. Gaat fijn!

5 jaar geleden

Ik had het eerste boekje (0-16 weken) aangeschaft en vond vooral de wakkert ...
Bedankt voor je reactie!!

5 jaar geleden

Hi! Ja ik heb de gids van haar gekocht destijds voor onze zoon toen 8 weken, nu ook 17 weken. Heeft bij ons onwijs geholpen, zijn nu langzaam aan het toe werken naar 2 uur wakkertijd en 3 dutjes. Maar verschilt nog per dag of het lukt. Gaan binnenkort de volgende gids aanschaffen

5 jaar geleden

Ik volg haar op Instagram, superveel van opgestoken voor onze slechtslapende zoon (peuter toen). Ze geeft verschillende methodes in de gidsen aan, zodat je iets kan kiezen dat bij jou en je baby past. Ook gecontroleerd wenen is er één van hoor (hieronder staat v niet maar vanaf 4 maandgids wel), maar voor 4 maand is dit niet altijd zinvol omdat er op 4 maand slaapregressie gebeurt. :-) Ik heb er nog geen gids van gekocht maar ga dat wel doen indien nodig.

5 jaar geleden

Reactie op Annelienc

Ik volg haar op Instagram, superveel van opgestoken voor onze slechtslapend ...
Ohja en onze dochter v 15weken is meestal tussen 1,5 a 2 u wakker. Das ok heb ik id gratis dutjesgids gelezen :-) hoelang ze slaapt en hoevaak ze eet schilt heel erg v dag tot dag.

5 jaar geleden

Reactie op MGSS

Hi! Ja ik heb de gids van haar gekocht destijds voor onze zoon toen 8 weken ...
Mag ik vragen hoe je dat doet naar die 2u wakkertijd toe werken? Ons meisje redt net 1,5 kan haar het laatste half uur wel wakker houden maar dan is ze erg aan het jengelen en wil ze alleen maar bij me zijn en rondjes lopen. Echt een teken dat ze heel moe is. En maak je ze ook 's ochtends na 1u en 's middags na 2u wakker?

5 jaar geleden

Reactie op IngeborgT

Mag ik vragen hoe je dat doet naar die 2u wakkertijd toe werken? Ons meisj ...
Ik laat het afhangen van de kleine. Als 2 uur lukt, prima. Zo niet, dan heeft hij zijn slaap blijkbaar al nodig. Maar zo is een vast ritme dus ook lastig voor ons haha

5 jaar geleden

Reactie op IngeborgT

Mag ik vragen hoe je dat doet naar die 2u wakkertijd toe werken? Ons meisj ...
Ik probeer het steeds iets meer te rekken. Als hij na zijn eerste dutje wakker werd om 1000 ging hij eerst 1130 weer naar bed maar elke keer een beetje verder verplaatst. Net iets later eten geven/ander speeltje. Lukt echt nog niet altijd hoor, vooral de ochtend na een uur al moe. Maar steeds 5 minuten extra is prima :) het is ook vanaf 4 maanden dus het moet ook groeien. Hij wordt eigenlijk altijd vanzelf wakker, maar anders maak ik hem wel wakker als hij een half uur langer slaapt dan de bedoeling is

5 jaar geleden

Ik ben ook erg benieuwd! Hier geen structuur in de hele dag, voeding op verzoek en rond 9 uur naar bed, slaapt dan meestal tussen 10 en 11 uur tot half 7. Daarna niet echt een ritme. Onze dame slaapt weinig overdag, maximaal 2 uur over de gehele dag en 1x per week heeft ze een hele slaapdag. Ze regelt dit zelf heel mooi en een vrolijk meisje, persoonlijk had ik het liever in een ritme / structuur per dag gezien alleen denkt ze daar zelf anders over! Wie weet komt er straks iets meer ritme in de dagen als ik ga werken en ze bij de opvang is.

5 jaar geleden

Reactie op marijehvd

Ik ben ook erg benieuwd! Hier geen structuur in de hele dag, voeding op ver ...
Oh en onze dame is 14 weekjes oud!

5 jaar geleden

Wij hebben van in het begin een vrij goede slaper. Ik heb dus enkel de voorbeeldroutine gids gekocht om een houvast te hebben. Onze oudste dochter was een verschrikkelijke slaper. Snachts 2 a 3 uur was standaard. En dan viel ze smorgens om 6u terug in slaap als wij moesten opstaan. Ook dutjes waren verschrikkelijk. 2 keer 45 minuten op een dag. Ze was dus constant oververmoeid. Weende constant. Ik wilde het deze keer anders aanpakken. Onze jongste is uit zichzelf dus al een beter slaper. De tips op Instagram hebben me ook al goed voortgeholpen. Onze dochter is morgen 17 weken en in volg de routine uit haar gids. Ze is meestal 1u45 tot 2u wakker. Enkel smorgens is dit korter en slaapt ze ook langer dan de voorgeschreven routine. Maar savonds gaat ze ook om 19u30 a 20u slapen ipv 19u zoals in de gids staat. 19u is voor ons zelden haalbaar als we gaan werken. Maar ze slaapt dan wel door tot 6u30 a 7u.