17 Reacties

3 jaar geleden

Hier is het de laatste tijd ook wat moeilijker ik heb een stoel staan in haar kamer en ik leg ze in haar donkere kamer met haar muziekje op men borst en zo valt ze dan inslaap eens ze slaapt leg ik ze weg en heeft ze een goeie nacht

3 jaar geleden

Hier ook! Ze valt nu al tien dagen in ons bed in slaap. Dat helpt wel en dan wordt ze rustig. Ook overdag is het heel wisselend is dat bij jullie ook?

3 jaar geleden

Hi! Begrijp me niet verkeerd, maar wat fijn om dit te lezen. Onze zoon zit nu ook in de 10de sprong en ik vind het zo heftig. Overdag prima op wat woede aanvallen na, pittig mannetje, maar daar is mee te dealen. Maar het naar bed brengen, alsof hij nieuwe energie krijgt als we in zijn kamer komen. Boekje lezen en liedje zingen gaat goed, maar als ik hem dan wegleg gaat de sirene aan. Schreeuwen en gillen en geen land mee te bezeilen. Meestal laten we hem dan even losgaan, 5 minuutjes, daarna gaat mijn vriend naar boven en probeert heel duidelijk maar rustig te vertellen dat de dag voorbij is en hij moet gaan slapen. Het lukt vaak, niet altijd, maar toch vreet het veel energie en is het gillen gewoon heftig. Ik hoop dat dit ook een fase is! Heel veel succes, maar weet dat jullie niet alleen zijn! 😘

3 jaar geleden

Hoe oud zijn jullie kindjes nu dan? Onze zoon slaapt wel goed maar is overdag totaal niet te genieten. Weet niet of het een sprong is of met iets anders te maken heeft

3 jaar geleden

Hier is t vooral in de nacht drama, ze word wakker en alleen maar gillen. Pakken der wel om maar weer in slaap komen ho maar😅

3 jaar geleden

Hier ons zoontje al paar nachten rond 3 uur snachts wakker en blijft net zo lang huilen tot die bij ons in bed mag of tot we hem oppakken en knuffelen. Erg vervelend...

3 jaar geleden

Hou op!!! Sprong 10 is de lastigste die ik tot noch toe heb ervaren. Slapen is zowel overdag als avond een drama geworden. Hij lijkt over te gaan op 1 slaapje maar feitelijk slaapt hij er te kort voor en de nachten zijn weer gebroken. As we speak ligt de kleine man nu naast me op bed. Hij wordt gillend wakker en in z'n eigen bed leggen is een no go dus hij slaapt nu voor het eerst sinds z'n babytijd weer op onze kamer en zelfs nu in bed. Overdag is hij wisseld, ene keer mega gezellig andere keer veel drammen aan me hangen en vooral ikke zelluf alles doen haha. Gelukkig is het weer een fase waar we doorheen moeten

3 jaar geleden

Reactie op Meen90

Hier ook! Ze valt nu al tien dagen in ons bed in slaap. Dat helpt wel en da ...
Hier ook welgeteld 15 dagen dat hij bij ons in bed in slaapt valt.. eigen bed is echt een hel geworden en heb de pap wel op hihi. Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben...

3 jaar geleden

Reactie op Silvie1989

Hoe oud zijn jullie kindjes nu dan? Onze zoon slaapt wel goed maar is overd ...
Mijn zoon is 17 maanden. Ken je het boek of de app van Oei ik groei?

3 jaar geleden

Reactie op Silvie1989

Mijn zoontje is nu 16 maand en half, en echt overdag is hij ook al een tijdje niet te genieten. Als het een fase is vind ik dat het wel lang duurt. Echt zeuren, aan mijn benen hangen, als ik niet thuis ben gaat het beter, ben ik thuis gaat de zeurknop weer aan en stopt hij gelijk met spelen. Pffff En soms echt drama, en moeilijk te troosten. Slapen gaat wel goed, bij eten is hij heel kieskeurig geworden ( normaal een hele goede eter) en nu moet ik hem terug voeren, terwijl hij vorige maand perfect alleen kon eten. Is dit ook een sprongetje? Want ik heb het gevoel dat hij er een gewoonte van gaat maken.

3 jaar geleden

Reactie op Jann89

Mijn zoon is 17 maanden. Ken je het boek of de app van Oei ik groei?
Nee heb/ ken ik niet

3 jaar geleden

Reactie op Nienke_

Mijn zoontje is nu 16 maand en half, en echt overdag is hij ook al een tijd ...
Dit is precies zoals het hier ook gaat. Die van ons is nu 17 maanden en herken alles wat je schrijft.

3 jaar geleden

Reactie op Silvie1989

16,5 maand geboren met 41 weken. Oei ik groei inderdaad, zag het al in een eerder comment. Het boek en de app helpen ons heel erg deze fases te begrijpen. Maakt het niet per se makkelijk maar goed, de tijd gaat snel en zo ook de fases.

3 jaar geleden

Reactie op Silvie1989

Dit is precies zoals het hier ook gaat. Die van ons is nu 17 maanden en her ...
Beetje opgelucht dat het niet alleen bij ons zo is.

3 jaar geleden

Hmmm wij dachten al dat onze kleine in een sprong zat en nu ik dit lees.... Extreem snel gefrustreerd overdag. Kan om iets kleins zich hysterisch op de grond werpen, hoofd bonken, etc. Inslapen voor dutje en in de avond is ook een ramp. Bij ons zitten voor het avond ritueel vindt hij nog oke, maar als we hem naar zijn slaapkamer brengen is het brullen geblazen. Van woede was hij al uit het ledikant geklommen en zo op zijn hoofd eruit gevallen. Nu heeft hij een enorm ei op zijn hoofd, maar dat weerhoudt hem er niet van om het nog vaker te proberen. Redelijk pittig en herkenbaar wat geschreven wordt...

3 jaar geleden

Deze sprong is echt zwaar, bij al die andere vond ik het wel meevallen😂. Nu veel gefrustreerd, soms wel eten en soms niet. Boos worden echt om niets 😅. Kiezen komen ook nog eens door. 🤯

3 jaar geleden

Moet trouwens er wel bij vermelden dat toen ik dit topic opende, nog niet wist dat er 6 kiezen/hoektanden tegelijk door kwamen! Helpt ook niet mee met slapen