38 Reacties
5 jaar geleden
Je hoeft alleen de Gecorrigeerde leeftijd te gebruiken als een kindje te vroeg geboren is. Voor kindjes die langer in de buik hebben gezeten geldt dat niet.
Afin
Het is herkenbaar. Kunnen het misschien tandjes zijn?
Je kindje schijnt de borst nodig te hebben. Geef eraan toe. Kijk naar wat je kindje nodig heeft. Het is een fase! Maar komt goed mamma! Nog even doorzetten
5 jaar geleden
Oooh ja hier ook, snachts wordt ze sinds kort weer om de 2a3uur wakker voor de borst heel erg uitputtend. En smorges tssn 6/6.30u is ze weer klaarwakker om haar dagske te beginnen🙈 ik ondervind ook als ik ze in haar box leg(terwijl ze stikkapot is) zeurt ze meteen,en dat had ze ervoor niet🙄en wil veel aan borst om getroost te worden en ook om dan in slaap te vallen😅natuurlijk is, ze dan al oververmoeid ,ze wil alleen het liefst bij mama zijn.ik vermoed ook hwss sprong 5
5 jaar geleden
Is idd sprong 5. Hier zitten we er ook in, net nu manlief in het buitenland zit voor zn werk 🙈
Ik leef op heeeel veeeel koffie en loop erbij als zombie.
But we can do this! 💪
Overigens staat in het oei ik groei boek dat deze sprong niet met de tandjes te maken heeft, maar dat veel ouders dit denken
5 jaar geleden
Reactie op Fem22
Thanks voor je reactie. Inderdaad pittig en even doorbijten... ik heb gekek ...
Jij kan dit. Of het nu tandjes, sprongen, griepje oid is.
Wij mama's hebben een superpower en dat is dat wij op de een of andere manier altijd de kracht en energie vinden om er voor ons kindje te zijn
5 jaar geleden
Hoe ook sprong 5 sinds anderhalve week. Zo leuk, echt genieten!!! (NOT). 😂
Gister toen ik haar ophaalde van het KDV vertelden ze zelfs daar voorzichtig dat ze toch wel een beetje héél erg boos werd als ze haar neerlegden voor haar slaapje. Ze wilde alleen op de arm slapen. Ik dacht alleen maar: 'Gelukkig, het ligt dus niet aan mij. De 'ervaren professionals' hebben er ook last van.' 😅
's Nachts gaat hier prima, maar overdag is ze afgeleid door werkelijk alles en kan niet toegeven aan slaap. De ene dag is ook erger dan de andere. Soms verschilt het zelfs per slaapje of ze protesteert of niet.
Maar alles is een fase enzo... 😏
5 jaar geleden
Ik moet zeggen dat ik het vanaf 3 maanden zo pittig vind. Eerst vaccinatie, toen die hittegolf en ondertussen ook sprong 4 en slaapprogressie. Ze was een week ‘rustig’ en nu begint het weer allemaal. Denk ook tandjes en wellicht sprong 5. Ze is vandaag 20 weken, gecorrigeerd 21 weken. Aangezien haar sprong altijd iets eerder begint, denk ik dat het ‘feest’ weer is begonnen. Maandag weer de volgende vaccinatie.
Meer vrouwen die dit zo ervaren met hun kindje?
5 jaar geleden
Ik moet zeggen dat ik het vanaf 3 maanden zo pittig vind. Eerst vaccinatie, ...
Wat je zegt: het is altijd iets.
Sprong, vaccinatie, slaapprogressie, hittegolf, tandjes (en dan weer door naar de volgende sprong, de volgende vaccinatie, de volgende tandjes, de volgende hittegolf etc.) Eigenlijk is het in het eerste jaar altijd iets. Zo sneu voor die kleintjes (en soms zo pittig voor ons).
5 jaar geleden
M’n meisje is precies 6 maand oud vandaag en had gisteravond wel een enorme huilavond, terwijl ze normaal echt een pretbekkie is! Toch het sprongetje dus. Maar ze mag best even last hebben, dat is oké! ze slaapt wel gewoon lekker door en doet nog steeds leuk tegen iedereen om haar heen gelukkig 😁
5 jaar geleden
Bij ons precies hetzelfde 😩 Ons zoontje is zaterdag 21 weken en sinds 3 weken is het vanaf 20:00 s’ avonds en in de nacht DRAMA! Daarvoor ging het echt prima. Ik ben ontzettend moe en ik vind het vooral voor hem zo vervelend 😔
5 jaar geleden
Reactie op NKZ
Wat je zegt: het is altijd iets.
Sprong, vaccinatie, slaapprogressie, hitte ...
Ja precies dit, altijd wel wat. Maar goed ook dat de kindjes zich niks van hun baby tijd kunnen herinneren. Vooral voor hen zo sneu en soms ook erg pittig voor ons.
5 jaar geleden
Reactie op Fem22
Zo ervaren wij het ook hoor. We dachten steeds 'als dit voorbij is wordt he ...
Precies, heel even rust om bij te tanken en dan begint het ‘feest’ weer🤭
5 jaar geleden
Hier net zo! Vanaf drie maanden is het slapen echt drama! Ze wil gewoon niet in slaap vallen.. echt uren strijd om haar op bed te krijgen..! En ze is nu al 5,5 maand😬. Als ze eenmaal slaapt gaat het redelijk goed
5 jaar geleden
Reactie op Lmk1990
Je haalt me de woorden uit de mond! Hier ook 20 weken, gecorrigeerd 21 weke ...
Ja bizar he, om mij heen hoor ik dat ook alleen maar. En ergens wordt het ook makkelijker, je leert je kind beter kennen, de krampjes enzo zijn weg of stuk minder. Maar vind dit toch echt veel pittiger, die sprongen, tandjes enzo.