28 Reacties

3 jaar geleden

Zo min mogelijk doen! Elke keer als je binnen komt (om hem bijv. weer plat neer te leggen) activeer je hem juist weer. Even een aanname: Het komt waarschijnlijk omdat hij nu zelf heeft leren zitten (?) en die vaardigheid nu O-VER-AL wil oefenen, dus ook in bed. Ons meisje deed dat de laatste dagen met op haar knietjes zitten. Ze is bezig met optrekken, maar in bed met een slaapzak aan komt ze niet verder dan haar knietjes. Ze gaan uiteindelijk vanzelf liggen. Wanneer hij uit bed is kun je hem helpen door veel met de vaardigheid te oefenen.

3 jaar geleden

Laten zitten tot hij vanzelf gaat liggen? Uiteindelijk zijn ze moe genoeg denk ik

3 jaar geleden

Gewoon laten zitten. Hij moet leren om uit zichzelf te gaan liggen en inslapen.

3 jaar geleden

Mn dochter doet dat ook maar met staan. Elke keer als we haar plat neerleggen, gaat ze draaien zitten en staan, met slaapzak en al 🤷🏽‍♀️.

3 jaar geleden

Inderdaad gewoon laten liggen. Onze zoon deed dit met elke nieuwe vaardigheid, rollen, zitten en staan. Uiteindelijk is hij moe genoeg om te gaan liggen en slapen.

3 jaar geleden

Onze dochter heeft uiteindelijk weken lang zittend geslapen. We hadden toen maar het campingbedje neer gezet, dan zat ze met der hoofd tegen het doek aan te slapen. Leek ons wat comfortabeler dan die spijlen, haha. Weer een bijzondere fase die vanzelf weer voorbij ging gelukkig!

3 jaar geleden

Reactie op Boefje

Inderdaad gewoon laten liggen. Onze zoon deed dit met elke nieuwe vaardighe ...
Sliep hij zonder slaapzak? Mn dochter slaapt met slaapzak en het lukt haar alsnog om te staan.

3 jaar geleden

Gewoon laten doen. Negeren ook al gaan ze huilen. Ze moeten zelf leren dat ze zelf weer moeten gaan liggen. Dit gebeurd op gegeven moment wel. Heeft even tijd nodig.als ze blijven huilen naar toe gaan en dan zelf even neerleggen. En zo telkens herhalen. Heeft hier ook geholpen. Het zelfde met het telkens te gaan staan.

3 jaar geleden

Hier ook ieder slaapje gelijk staan met of zonder slaapzak. Ik blijf in ze kamer tot die slaapt en leg hem steeds na 5 min neer. Ik blijf namelijk heen en weer lopen. Ben soms wel een uur bezig 😅

3 jaar geleden

Wij negeren dit zitten. Leggen hem in bed en maken t Ritueel af. Hij zit voordat we de kamer uitgaan allang rechtop maar wij gaan gewoon weg. Meestal gaat hij zelf wel weer liggen. En anders hoop ik dat hij zittend kan slapen 😂

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij negeren dit zitten. Leggen hem in bed en maken t Ritueel af. Hij zit vo ...
Hahahaha herkenbaar dit! Wij doen hetzelfde en hij valt uiteindelijk wel liggend in slaap gelukkig :). Soms is hij s nachts wakker tussen een slaapcyclus in en dan zit hij ook rechtop in bed te kletsen 🤷🏻‍♀️ (grappig om te zien op de babyfoon). Gelukkig valt hij ook dan vanzelf weer liggend in slaap.

3 jaar geleden

Reactie op Aquarius

Sliep hij zonder slaapzak? Mn dochter slaapt met slaapzak en het lukt haar ...
Nee met slaapzak, hierin lukt het hem idd gewoon om te staan en te kruipen door het bed. Nu staat hij ook elke ochtend in z'n bed te roepen tot we z'n kamer in komen, dat is dan wel weer schattig 🙈

3 jaar geleden

Bij ons gaat hij ook altijd staan in bed en wordt heel actief en vrolijk. Maar als we de kamer uitgaan ligt hij meestal al plat nog voor ik de babyfoon aan heb gezet ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Boefje

Nee met slaapzak, hierin lukt het hem idd gewoon om te staan en te kruipen ...
Haha te schattig. Ik vind het nogal lastig om de kamer uit te lopen. Ze is namelijk al een aantal keer omgevallen en stoot dan haar hoofd keihard tegen de spijlen/hoofdbord aan 🤦‍♀️.

3 jaar geleden

Wat heerlijk dat jullie kindjes na een tijdje lekker gaan liggen en slapen. Ons meisje zet het 90% van de tijd op een enorm gillen. En ik zou het zo graag even willen negeren om haar de kans zelf in slaap te vallen maar als ze het s nachts doet en we laten haar even is ook haar grote zus overstuur😟

3 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij negeren dit zitten. Leggen hem in bed en maken t Ritueel af. Hij zit vo ...
Zittend slapen zeg je? Die van ons presteert dat af en toe. Niet zich willen neerleggen en dan echt zitten knikkebollen rechtop totdat hij uiteindelijk om valt. Hebben we geluk dan valt hij zacht en slaapt hij verder, hebben we pech valt hij tegen de spijlen en begint het verhaal van vooraf aan 🙄

3 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Zittend slapen zeg je? Die van ons presteert dat af en toe. Niet zich wille ...
😂

3 jaar geleden

Hier nog 1 die het zitten in bed ontdekt heeft. Ze wordt dan ook verdrietig, heeft nog niet ontdekt hoe ze lekker kan gaan liggen met haar speen en knuf

3 jaar geleden

Herkenbaar deze gaat sinds een paar dagen staan en gaat dan gewoon niet meer slapen.. ik lees mee als iemand goeie tips heeft 🤣 hopelijk is ook dit gewoon een fase hihi

3 jaar geleden

En, hoe gaat het nu? Mn dochter is 13 maanden en staat nog steeds in bed 😓