3 Reacties

3 jaar geleden

Wanneer plak je nou wel of niet die pleister? Moet ik de huisarts bellen bij koorts? Is paracetamol nou wel goed tijdens koorts of niet? Kan zo nog wel even door gaan 😬😉🤣

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn grootste vraag/angst (wat ik nu gelukkig heb geoefend bij een EHBO cursus) was: wat de doen bij verstikking bij een dreumes die te groot is om op je arm te leggen voor borstcompressie (heet dat zo?) /rugslagen, maar nog veel te klein is om als volwassene behandeld te worden. En ook: wanneer bel je de huisarts bij een harde val. Ik belde laats de HAP na een val waar ik enorm van geschrokken was, en na wat vragen over de toestand van mijn zoontje kreeg ik de wedervraag: wat wil je precies, waarom bel je, want er lijkt echt helemaal niets aan de hand te zijn (waar ze uiteindelijk ook gelijk in had, maar met schrik in de benen overzie ik dat zelf niet). En wat doe je bij een koortsstuip? Daarover heb ik al verschillende dingen gelezen, variërend van "kindje proberen gerust te stellen tot het over gaat en geen noodzaak om hulp te bellen" tot "meteen 112 bellen". En tot slot: wat kun je doen als je kindje heel erg hoest om het hoesten te verlichten?

3 jaar geleden

Wat als een kindje blijft spugen. Waar let je op. Wat kan je doen. Wanneer bel je de ha?