12 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben eerst s avonds overgestapt op fles. En als ie dat accepteerde na een paar dagen dan kreeg ie als ie wakker werd een flesje met water. Daarna helemaal niks meer aangeboden. In twee weken was klaar en sliep ie door. Hij was toen 1.5. Wat wel helpt in jouw geval is dat je het ook uit kunt leggen. Ook al blijft het niet leuk voor hem
2 jaar geleden
Hier even oud en ze gebruikt het ook nog als speen. In haar slaap trek ik m'n tepel eruit, ook als ze nog 'sabbelt'. Heel soms wekt dat een zoekreactie op, dan leg ik snel mijn hand op haar buik en zakt ze weer weg. Dit werkt 's nachts altijd, dan is ze zo moe dat ze eigenijk altijd wel blijft slapen (natuurlijk zijn er sinds uitzonderingen, dan moet ik slapen met haar aan de borst, maar dat is eigenlijk niet meer nu het zo warm is). Met het middagdutje werkt dit niet altijd, maar daar heb je gelukkig geen last van.
Dus mijn tips zijn:
- 's nachts warm aankleden werkt hier. Ik dacht: dan wil ze juist meer drinken, maar het tegendeel is waar. Hoe heter, hoe fijner ze het vindt om ver van mij af te liggen (we slapen samen). Juist als ze 's nachts komt voelen de voetjes koud, dan wil ze gewoon opwarmen ofzo.
- gewoon je borst eruit trekken zodra hij slaapt, ook al sabbelt hij nog.
Wat hier niet werkte: kokosolie erop. Dat had ik een keer omdat m'n tepels pijn deden, nou... kwaad was ze, net zolang tot ze schoongewassen waren en ze weer kon drinken zoals anders.
En als je 's nachts tegen hem peaat zou je overdag al kunnen afspreken dat hij 茅茅n liedje lang mag drinken ofzo. En als hij dan 's nachts komt, dan kun je vragen: weet je nog wat we hadden afgesproken? Bij 茅茅n liedje mag je drinken, daarna gaan we weer slapen. Hier werkt dat niet, want ik praat 's nachts nooit met haar.
Ene op de andere dag stoppen zou ik niet kunnen, ze is het hier nu zo gewend, dat ga ik niet van haar afnemen. Hier is het echt pas sinds 1-2 maanden dat ze vaak 6-7 uur lang niet bij mij hoeft te drinken (ik denk door het warme weer, verder niets speciaals gedaan), dus wellicht gaat die tijd ook bij jullie ineens aanbreken. Ohja, zodra ze hier even wakker wordt m贸et ze ook even drinken, hoor, dus dat is nog steeds hetzelfde. Ze wordt nu akten minder vaak wakker, dus daar zou je ook je oplossing in kunnen zoeken: hoe houd je hem in slaap.
Succes, leuk om te lezen dat er nog een mama is die nog borstvoeding geeft 馃槉
2 jaar geleden
Mijn dochtertje krijgt nog de borst voor het slapengaan. (Ook nog wel bij wakker worden in de ochtend en vaak overdag nog 1 a 2 x) . Hier heb ik de nachtvoeding gewoon gestopt. Als ze wakker werd, ging ik wel naar der toe.maar kreeg geen drinken. Was wel ff mopperen, maar slaapt nu (meestal) wel door.
2 jaar geleden
Hier is mijn dochter 2 1/2. We zijn 2 weken geleden naar de tandarts geweest. Ze heeft nu een paar gaatjes in haar tanden. De tandarts zei dat dit door de nachtvoedingen komt, omdat er dan weinig speekselvorming is. Ik heb mijn dochter uitgelegd, dat ze na het tanden poetsen alleen nog water mag drinken, dit accepteert ze. Ik denk dat het goed is om het uit te leggen.
2 jaar geleden
Reactie op Maci
Hier is mijn dochter 2 1/2. We zijn 2 weken geleden naar de tandarts gewees ...
Hier ook 2,5 jaar en ze krijgt nog best veel nachtvoedingen. Afgelopen vrijdag naar de tandarts geweest en alles was perfect, tanden waren helemaal schoon, goed tandvlees, en al helemaal geen gaatjes o.i.d.
Dat tandbederf door borstvoeding komt klopt niet, dus daar zou ik het zeker niet voor laten!
"Moedermelk bevat onder andere lactoferrine, IgA en IgG. Deze prote茂nen hebben een remmend effect op bacteriegroei in het algemeen en streptococcus mutans in het bijzonder. Hieruit volgt dat moedermelk zelfs een actieve rol speelt bij het voork贸men van tandbederf."
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/289-tandbederf-welke-invloed-heeft-nachtelijke-borstvo
2 jaar geleden
Reactie op Maci
Ik vond het al een moeilijk te geloven iets. Goed artikel, dankjewel. Poets ...
Ja, we gebruiken deze tandpasta: https://www.etos.nl/producten/etos-kids-0-5-jaar-tandpasta-75ml-120597227.html?gclid=Cj0KCQjwkOqZBhDNARIsAACsbfKVppjlVFEiwF3ETKcARLDwmL3bq_64jBStEEuXL9BQGFu27oLmXQEaAr-7EALw_wcB
We hebben ook kindertandpasta van Prodent en Elmex, maar die vindt ze heel vies, die van de Etos is de enige die ze wil.
En deze tandenborstel hebben we (heel fijn, want door het lampje kun je alles heel goed zien, dat helpt hier goed):
https://www.blabloom.com/nl/producten/badkamer/tandverzorging/tandenborstels-voor-kinderen/brush-baby-wild-ones-elektrische-tandenborstel-0-10-jaar-hippo/29229/
Ik had opgezocht of borstvoeding kwaad kon, want ik dacht ook: daar zit toch suiker in? Maar toen vond ik dus dat artikel en dacht ik: zolang de voedselresten weg zijn, moet het goed gaan. En dat was gelukkig ook zo.