77 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben ook in week 28 en het is voor mij echt ook niet meer haalbaar mijn job te doen.. ik doe staand werk met een halfuurtje pauze op 1 dag. Voor mij is het teveel want ik heb immense steken kan niet goed wandelen en heb gewoonweg niets meer aan men job haal er geen voldoening meer uit en men werkgeefster heeft ook niets meer aan mij. Ik doe nu enkel kassa en "licht" werk ik heb ook geen echt zwaar zwaar werk (verkoop schoenen) maar zelfs levering insteken gaat niet meer... mjjn werkgeefster heeft gevraagd nu tot eind februari te werken om men vervangster op te leiden en vanaf maart heeft ze liever dat ik stop met werken. Natuurlijk is dat 2 weken voor mijn zwangerschapsverlof echt start.. en ik moet morgen naar mijn gynaecoloog hopelijk begrijpt ze dat het voor mij echt niet meer gaat
VRIEND
4 jaar geleden
Ik ben nu 29 weken zwanger en sinds vorige week woensdag thuis al zeker tot en met 14/02. Dan ga ik terug naar de gynaecoloog en hoop ik ook dat ze dit verlengt. Ik kreeg vorige week buikpijn toen ik dozen aan het uitpakken was op het werk. Moest aan de monitor en ze gaven me utrogestan. Nu ik thuis ben voel ik me veeeel beter. Nu heb ik ook zoiets van “dit is veel belangrijker dan mijn job”
4 jaar geleden
Ik heb ook heel veel last van mijn rug, vooral in de namiddag dat ik het niet meer trek. 😕 Ga momenteel naar de kinesist en werk momenteel 40 uur, ga proberen door te bijten tot 38 weken. Ik voel me anders zo schuldig tegenover de collega’s... wat ook niet juist natuurlijk. Maar precies bij ons op het werk zijn heel veel zwangere vrouwen en die lijken allemaal tot de laatste dag te werken waardoor je u al bijna verplicht voelt mee te doen. Wat ik wel jammer vind is als je dan toch probeert door te werken en vanaf die laatste weken toch echt niet meer kunt, dit automatisch van je zwangerschapsverlof gaat. Ik vind dat iedereen recht heeft evenveel tijd met het babietje achteraf..
4 jaar geleden
Update: vanmorgen gesprek gehad met mijn manager en hij heeft mij gelijk naar huis gestuurd. Voorlopig blijf ik even helemaal thuis en dan kijken we verder of ik misschien een paar uurtjes vanaf huis kan werken. Super fijn gesprek gehad. Mijn directe collega's vonden het echt stom dat ik niks gezegd heb en zolang door ben gegaan 😆 Iedereen bedankt voor de reacties en sterkte voor degene die in een soortgelijke schuitje zitten.
4 jaar geleden
Update: vanmorgen gesprek gehad met mijn manager en hij heeft mij gelijk na ...
Wat goed om te lezen, fijn dat het zo'n goed gesprek was! Nu lekker rustig aan doen!
4 jaar geleden
Deze week ben ik op doktersadvies thuis gebleven... Sta normaal 3 dagen in de week voor de klas en wist gewoon niet meer hoe ik dat vol kon houden. Nu 29 wkn. Geen rugklachten en tot mijn grote verbazing ook geen echte bekkenklachten (had ik bij mijn vorige zwangerschap wel!). Maar ik ben gewoon ZO moe... Ik doe amper iets en slaap elke middag minstens 'n uur... Mijn maag lijkt al in verdrukking te zijn dus eet maar kleine beetjes. Niks voor mij dit, maar geef me er toch maar aan toe...
4 jaar geleden
Update: vanmorgen gesprek gehad met mijn manager en hij heeft mij gelijk na ...
Super fijn !! Ik had exact hetzelfde en voelde mij zo schuldig ik heb vaste cliënten waar ik ben en daar voelde ik me nog rotter over.. eindelijk durfde ik het uit te spreken en ja hoor allemaal zeiden ze wat een muts blijf dan thuis hahaha
4 jaar geleden
Ik werk al paar weken tot 14, deze week tot 13. Bekkenklachten gewoon serieus nemen , te lang doorlopen kan zorgen voor levenslang problemen! Je kan t nu maar 1 keer goed doen, door t aan te geven en aan jezelf en de kleine te denken. Niet over inzitten, je zal blij zijn dat je stopt. Je lijf geeft het signaal niet voor niks. Sterkte met beslissen! You can do it!
4 jaar geleden
Reactie op kimb1990
Ik heb ook heel veel last van mijn rug, vooral in de namiddag dat ik het ni ...
Je hebt gewoon recht op 3 maanden na de bevalling hoor daar mogen ze niks van af snoepen als je eerder met verlof gaat.
Alles wat je eerder dan 6 weken voor de uitgerekende datum thuis blijft is ziekte wet.
Ik zit al vanaf 30 sept thuis en ben 23 april uitgerekend . Ben dus in de ziektewet vanwege m'n zwangerschaps klachten.
Hier door ben je / ik wel verplicht om 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan en mag je helaas niet kiezen voor 4 weken.
Maar hoe dan ook echt wel die 3 maanden na de bevalling.
4 jaar geleden
Reactie op Jeanine95
Je hebt gewoon recht op 3 maanden na de bevalling hoor daar mogen ze niks v ...
Hey Jeanine, idd als je voor 6 weken van u bevallingsdatum in ziekte gaat, valt dit onder ziektewet. Maar stel dat ik het zolang mogelijk wil rekken voor mijn collega’s etc en ik kan het echt niet meer aan tegen bv 36 weken, dan trekken ze dit toch af van mijn 15 weken? Blijkbaar als je zelfs de griep krijgt, in die 6 weken voor u bevalling, wordt dit automatisch van u 15 weken getrokken onder zwangerschapsverlof. Vind het een spijtige regel waardoor ik denk misschien mij toch ziek melden voor ik aan die 6 weken zit omdat het nu al zo zwaar is.
4 jaar geleden
Hoi hoi,
Dat probleem met de bekken heb ik ook ben nu ook 28 weken zwanger. Deed werk als huishoudelijk hulp maar dat werd ook te zwaar in combinatie met de pijn.
Verder loop ik ook bij een bekkentherapie. Ben eerst minder gaan werken. Maar ook dat lukte niet meer was thuis immers niets meer waard na het werk.
Dus vorige week besloten om de ziektebed in te gaan, wat ook absoluut niet mijn ding is. Ik ga ook altijd maar door en door en denk in die opzichtes ook niet aan mijzelf. Veel personen hebben me daar toch op gewezen en ook natuurlijk voor ons kindje. Vond het ook zeer moeilijk die keuze te maken. Maar ben er wel blij mee door de rust zijn de klachten wel rustiger en dragelijker. Verder ben ik nu dus wel uit dienst gemeld en loopt alles via het uwv.
Dat is dan maar zo.
Maak voor jezelf een goede keus, wat niet gaat gaat niet ondanks het gevoel tegen over collega’s etc.
Je zult jezelf dankbaar zijn.
Veel succes
4 jaar geleden
Reactie op kimb1990
Hey Jeanine, idd als je voor 6 weken van u bevallingsdatum in ziekte gaat, ...
Als je de griep hebt valt dit niet onder de ziektewet.
Je moet wel duidelijk aangeven op je werk dat je de griep hebt natuurlijk.
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op kimb1990
Nja mijn gyneacholoog zei toch anders, eender wat je kreeg 6 weken op voorh ...
Je kan wel eventueel tijdskrediet(ouderschapsverlof) opnemen na je bevallingsrust. Dit wordt uitbetaald door de RVA en is standaard rond de €700 per maand als ik me niet vergis.. is financieel niet veel, maar als je echt graag een maandje extra zou hebben, of halftijds opnemen gaat ook.
4 jaar geleden
Reactie op Sara89
Je kan wel eventueel tijdskrediet(ouderschapsverlof) opnemen na je bevallin ...
Jaja tuurlijk snap ik wel, wou maar zeggen dat ik exact om die reden al vroeger mij ziek zou laten schrijven inplaats van zolang mogelijk te willen doorbijten met de rugpijn, wat ik anders wel zou doen. Want ik denk ook niet dat ik het zo kan volhouden tot 39 weken. Daarom vind ik het een beetje een domme regel.
4 jaar geleden
Reactie op kimb1990
Jaja tuurlijk snap ik wel, wou maar zeggen dat ik exact om die reden al vro ...
Werken jullie in België echt door tot 39 weken?😲
4 jaar geleden
Werken jullie in België echt door tot 39 weken?😲
Ja indien je erna volop wil tijd hebben voor je baby .. anders heb je maar 9 weken... ik stop nu in maart met werken 2 weken ziekteverlof en dan 6 weken bevallingsrust en na de geboorte heb ik dus maar 9 weken maar heb mijn ouderschapsverlof en werkverlof dat ik erbij neem dus kan ik eind augustus terug starten gelukkig hebben we dit nog maar ouderschapsverlof betekend praktisch geen loon denk rond 650 a 700 per maand dat je dan ontvangt :p