77 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Marina1990
Nog 2 weekjes en dan verlof 🥴 nog even doorbijten..💪
Ik ook!!!! 🎉🎉
4 jaar geleden
Ach vreselijk..! Ben dus niet de enige. Bij mij begonnen ook bij week 28
Zit nu in week 32 en t wordt steeds erger
Ik moet nog 2 weken werken (gelukkig!!) maar doe dit zo aangepast mogelijk. Lang zitten doet pijn maar ook lang staan of lopen. Om wanhopig v te worden. Sterkte allemaal en je Leidinggevende is wettelijk verplicht aangepast werk aan te bieden als het niet gaat! Dat scheelt
4 jaar geleden
Al vanaf 14 weken begonnen de klachten mbt bekkeninstabiliteit. Gelukkig vandaag de laatste werkdag en dan verlof 😁
4 jaar geleden
Reactie op kimb1990
Ooh ik ben jaloers hoe vroeg jullie mogen stoppen. Ik moet gaan tot 38 weke ...
In Nederland mag je stoppen tussen de 34 en 36 weken. Stoppen met 38 weken is wettelijk verboden als je in loondienst bent.. Heel veel succes en sterkte!
4 jaar geleden
Reactie op Evelientje2003
In Nederland mag je stoppen tussen de 34 en 36 weken. Stoppen met 38 weken ...
Ah das wel fijn zeg, ja bij ons tussen de 36 en 39 weken in België maar ze verwachten precies dat je het zolang mogelijk volhoud bij ons. 😅 hoeveel weken heb je dan na de bevalling met de baby in Nederland?
4 jaar geleden
Reactie op PatriesD
16 weken totaal. Of 6 weken van te voren of 4 . Dan heb je of 10 erna of 12 ...
Ah zo oke, amai 10 weken lijkt me zo weinig. Ja bij ons maar 15 weken waarvan 1 opvoorhand 14 achteraf! Ik ga het proberen voor zolang mogelijk vol te houden om zoveel mogelijk tijd te hebben met het boeleke. Nog eventjes doorbijten 😅
4 jaar geleden
Reactie op kimb1990
Ah das wel fijn zeg, ja bij ons tussen de 36 en 39 weken in België maar ze ...
Ja ik heb nu mijn laatste werkdag gehad. Ik ben nu 34 weken. Ik heb 10 weken na de bevalling, ook als ze na de uitgerekende datum wordt geboren. Ik ben 2 april uitgerekend. Stel je voor ze wordt op 10 april geboren, dan gaan die 10 weken dan pas in.
4 jaar geleden
Ik stop 2 weken vroeger dan ik eigenlijk mag maar kan het niet meer volhouden gewoon volgende week men laatste week ik ben niet alleen fysiek op maar mentaal ook als ik langer blijf ga ik echt eraan kapot gaan gewoon nu moet ik aan mijn kleine meid denken.. ik hoop dat mijn gyneacologe dat zal begrijpen ik ken men grens en zit er al serieus boven
4 jaar geleden
Reactie op Emilieke_S
Ik stop 2 weken vroeger dan ik eigenlijk mag maar kan het niet meer volhoud ...
Je kan het onder ziektewet aanplakken zonder je verlofdagen krijt te raken. Door de fysieke klachten heeft vrienden van mij haar werktijden met 50% aangepast i.c.m. ziektewet. Ik weet niet exacte details, misschien kan je bij P&O/HR afdeling navragen. Als je niet meer in staat ben om te werken dan kunnen ze je niet forceren anders van je van zwangerschapsverlof naar burn out verlof 🥺.