37 Reacties

3 jaar geleden

Ik laat hem er op knabbelen, is ook een soort tandenpoetsen denk ik dan. Als hij wat meer begrip heeft dan leg ik het hem uit hoe het moet. Voor nu ff zo voldoende

3 jaar geleden

Gewoon lekker zelf mee laten spelen. Mijn ervaring is dat het vanzelf goed komt, zodra je echt kan uitleggen dat je de tandjes moet poetsen gaat het vanzelf beter. Geen druk, hou het leuk, ze begrijpen op deze leeftijd gewoon nog niet wat de bedoeling is. Het is nogal wat, wat wij allemaal in dat mondje willen terwijl zij nog zoveel ervaren met dat mondje 🤗

3 jaar geleden

Hier is tandenpoetsen ook al een poosje geen succes meer. Onder mogen we wel poetsen maar boven niet. Het bijten op de borstel en vast zuigen is heel herkenbaar. Ik wil er geen drama van maken maar haar boven tanden zijn helemaal oranje 😳 dat lijkt me toch ook niet goed?!

3 jaar geleden

Wij gebruiken nog een vingertandenborstel. Nagevraagd bij de tandarts of dat nog ok is. Ze heeft 6 tanden. 4 boven 2 onder. Wij poetsen even haar tandjes en tong en dan laat ik haar een beetje bijten. Echt lang duurt dit alles niet. Op deze leeftijd moet dat ook nog niet.

3 jaar geleden

Reactie op Babyjdv

Hier is tandenpoetsen ook al een poosje geen succes meer. Onder mogen we we ...
Oh, oranje joh? Het tandvlees of tanden zelf...? Ik zou als ik jou was even je eigen tandarts bellen om te overleggen dan. Wil wel blijven 'poetsen', ik hoop dat de tandpasta in mondje toch wat doet. Jij ook succes!

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Wij gebruiken nog een vingertandenborstel. Nagevraagd bij de tandarts of da ...
Ik vroeg me al af hoe lang het zou moeten inderdaad. Nu duurt het denk ik 45 a 60 seconden ofzo... Kon die info nergens vinden voor zulke kleintjes.

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb regelmatige mijn tanden gepoetst met hem op de arm, vond ie heel interessant en leuk. Nu gaat van boven poetsen hij hem ook beter.. misschien toeval hoor maar hij vind het leuk! Doe het als hij baddert ook als die nog in bad zit, dan is hij heel erg op z’n gemak 😃

3 jaar geleden

Reactie op Jazzie

Ik heb regelmatige mijn tanden gepoetst met hem op de arm, vond ie heel int ...
Ze vindt vooral mijn elektrische tandenborstel interessant, niet zozeer het poetsen 😂. Heb jij een handtandenborstel?

3 jaar geleden

Reactie op Babyjdv

Hier is tandenpoetsen ook al een poosje geen succes meer. Onder mogen we we ...
M'n vriendin die tandarts assistente is vertelde me dat het tandplak kan zijn, omdat het nog hele nieuwe tandjes zijn hebben ze nog een ruwe glazuurlaag erop waardoor tandplak snel blijft zitten. Ik probeer het soms liggend en dan met een speeltje hoog houden, vaak doet hij z'n mond dan open en dan even snel met de tandenborstel erover. Het gaat hier met vlagen dat hij het goed toelaat en dan doe ik echt een ritueeltje ervan maken, maar als het drama is dan doe ik het dus even gauw met een speeltje mond open, tandenborstel erin. Evt even met z'n tweeën, dat de een afleid

3 jaar geleden

Ik heb een eigenwijze knul en hij moet alles zelf doen.. Was eerst altijd gek aan het doen met zijn tandenborstel maar nu ik mijn tandenborstel dan in mijn mond stop en poetsbewegingen maak gaat hij het na doen. Poetsen is het natuurlijk niet echt, maar het begin is er 😝

3 jaar geleden

Ik zing op sneltempo 'ik zag twee beren'. 1x voor de onderste 2, 1x voor de bovenste twee tandjes. Hij ligt op z'n rug op de verzorgingstafel, en met mijn duim doe ik zijn kinnetje omlaag. Gaat prima ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Ik zing op sneltempo 'ik zag twee beren'. 1x voor de onderste 2, 1x voor de ...
Hier zijn we al met z'n tweeën en dan is het nog worstelen 😂😂😂

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Ze vindt vooral mijn elektrische tandenborstel interessant, niet zozeer het ...
Haha, ja ik heb één handtandenborstel en geef ‘m daarna even aan hem om “mama te helpen” 😜

3 jaar geleden

Wij hebben het een paar dagen zo gedaan dat mijn man bijvoorbeeld haar tanden poetste en ik dan naast ze ook mijn tanden ging poetsen. Hielp hier heel goed!

3 jaar geleden

Hoe gaat het tandenpoetsen bij jullie? Bij ons is het een DRAMA. Het lukt echt voor geen meter... 🤯

3 jaar geleden

Reactie op Irene94

Hoe gaat het tandenpoetsen bij jullie? Bij ons is het een DRAMA. Het lukt e ...
Nog steeds huilen, huilen, huilen. ‘s Ochtends laten we het hem voornamelijk ‘zelf doen’, maar ‘s avonds voor het slapen gaan is het korte pijn en even doorbijten. Wat we hier ook proberen, het blijft drama. Als hij huilt gaat het poetsen wel iets ‘makkelijker’ door de open mond, maar ja, leuk is het niet…

3 jaar geleden

Werkt voor geen meter hier. Ik probeer er maar gewoon iets leuks van te maken. Laat baby even zelf poetsen en daarna poets ik wat ik kan. Sinds vandaag testen we of spiegelen werkt. Dus ik poets hee overdreven m’n eigen tanden en dan hoop ik dat hij steeds meer gaat nadoen.

3 jaar geleden

Ik heb dit vorige week aangegeven op het consultatiebureau en daar adviseren ze een manier om in ieder geval goed bij de tandjes te komen. Ons zoontje draaide continue weg en wilde de tandenborstel pakken. We deden het met z’n tweeen, maar dat was al lastig 😅 Een nieuwe methode, wat voor ons perfect werkt!! Op bed gaan zitten, met je benen wijd. Je kindje op z’n rug tussen je benen met z’n hoofd bovenaan. Beide armen doe je elk onder een been. En je kunt je eigen benen dan iets naar binnen duwen zodat hij z’n hoofd niet hard kan bewegen. Op deze manier heb je je handen vrij om met 1 hand z’n mondje open te houden en je andere hand te poetsen. Hopelijk snappen jullie m’n uitleg 😅😜 Ons zoontje vond het de eerste paar keer niet zo leuk, maar als ik nu zeg dat we gaan tandenpoetsen, loopt hij zelf naar bed (of sochtends beneden naar de bank).

3 jaar geleden

Hier gaat het ook niet helemaal soepel. Nu is ritueel dat mijn partner begint met zijn eigen tanden te poetsen en wil ons zoontje zn papa helpen met poetsen. Terwijl hij daarmee is afgeleid poets ik zijn tanden. Gebruiken nu wel tandpasta met smaakje van Jordan ipv Elmex. Dat pikt ie ook meer..

3 jaar geleden

Hier niet echt een probleem.. Ze weet dat ik het eerst doe en dat ze daarna zelf mag. Heel overdreven enthousiast als ik er goed bij kan en daarna mag ze zelf uit een gewone beker drinken