121 Reacties
4 jaar geleden
Dochter had ook veel speekselvloed en krabte veel aan haar oortjes en tandjes zijn inderdaad doorgekomen. Ik weet niet hoe ik de pijn zal verlichten ocharme
4 jaar geleden
Reactie op Nadiaamiras
Dochter had ook veel speekselvloed en krabte veel aan haar oortjes en tandj ...
Onze kleine was 21 weken oud toen ik voor het eerst een klein wit puntje door zijn tandvlees zag komen. Nu met 25 weken heeft hij al 3 ondertandjes die doorkomen.
Wanneer hij er wat last van heeft smeren we wat Dentinox op de gevoelige plekjes. Ook vind hij het fijn als er met een zacht tandenborsteltje overheen gepoetst word.
En wat ook helpt is tussendoor een koelbijtring geven 😊
4 jaar geleden
Reactie op Nadiaamiras
Dochter had ook veel speekselvloed en krabte veel aan haar oortjes en tandj ...
Oh een oogopener! Dat krabben is een teken van doorkomende tandjes? Dat is hier aan één stuk door het geval, ik dacht dat ze dat begon te doen als ze moe werd!
4 jaar geleden
Ons zoontje heeft dat ook gehad voor 1,5 week terug, en nu sinds gister voelde we een puntje (eindelijk). Onze kleine man heeft er erg veel last van gehad met koorts er bij, nu gaven we hem dentinox om de plek waar het tandje doorkomt wat te verdoven met dat spul en paracetamol voor de nacht. Dit zodat hij goed sliep en wij ook een normale nacht hadden omdat hij in de nacht wakker werd van de pijn in zijn mondje ☹️. Gelukkig gaat het nu beter nu die bijna door is
4 jaar geleden
Ik volg, wij hebben een zoontje die op dit moment ook niet echt goed wil slapen en wij denken dus dat hij ook veel last heeft van tandjes. Zijn tandvlees lijkt ook op deze foto.
4 jaar geleden
Onze kleine frekkel van 22 weken oud al 2 tandjes! Hij gaat zo hard! Eigenlijk nergens last van; brengt alleen alles naar zijn mond (doekjes, tutjes, bijtringen, zijn duim) en lekker kwijlen 🤤
4 jaar geleden
Dames, ik heb een hele stomme vraag misschien, maar is het normaal dat het tandvlees en de bovenlip bij de babies aan elkaar vast zitten? Dat er geen opening tussen zit zoals wij dit hebben? Ik ben hier een enorme leek in hoor, sorry. 😂
4 jaar geleden
Reactie op KayleighLehmann
Dames, ik heb een hele stomme vraag misschien, maar is het normaal dat het ...
Ik begrijp je vraag niet zo goed. Wat voor opening bedoel je die de baby niet zou hebben?
4 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Ik begrijp je vraag niet zo goed. Wat voor opening bedoel je die de baby ni ...
Als ik haar bovenlip wil optrekken gaat dat niet omdat hij direct vast zit aan het tandvlees. Dus waar je alle foto’s in dit topic ziet van onderlipjes die naar beneden ‘getrokken’ worden kan ik dat bij de bovenlip niet. Bij de onderliep natuurlijk wel overigens. Ik vraag me af of het normaal is bij de bovenlip dat dat dus niet kan. 😄
4 jaar geleden
Reactie op KayleighLehmann
Als ik haar bovenlip wil optrekken gaat dat niet omdat hij direct vast zit ...
Ik ga morgenochtend meteen bij mn dochter kijken in hoeverre ik haar bovenlip omhoog krijg. Maar als ik het bij mijzelf probeer krijg ik ook mijn onderlip verder naar beneden dan mijn bovenlip naar boven. En als ik mijn tanden niet meereken hou je ook niet zo'n groot stuk tandvlees over natuurlijk.
4 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Ik ga morgenochtend meteen bij mn dochter kijken in hoeverre ik haar bovenl ...
Daar heb je misschien ook wel een punt! Ik vind het altijd een beetje ‘eng’ omdat je vaak dingen hoort over tongriempjes of zo die te kort zijn. M’n dochter eet en drinkt verder super gelukkig dus je hoort ons niet klagen. Was wel benieuwd of het normaal was! 😄