18 Reacties

4 jaar geleden

Hier zitten we ook mee te stoeien. Laatste slaapje gaat moeizaam, maar overslaan gaat echt niet. Toevallig vandaag gehad, toen sliep ze haar 2e slaapje wat later dan normaal. Dus hoopte dat ze het zou redden, maar tegen 6 was ze er helemaal klaar mee 😆

4 jaar geleden

Hier hanteren we eigenlijk de volgende slaaptijden: t/m 9.00u, 12:30-15:30u, v.a. 19:00u. Maar laatst was de kleine man al ‘s middags om 14:00u wakker en begon weer te poetsen rond 16:00u. Toen erop gelegd en om 17:30u eruit gehaald voor zijn eten en ging hij naar bed om 19:30u. Dus al met al viel het reuze mee 🤗
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Oh ik zou dr dan ook lekker om 18u al naar bed doen hoor! :) M d’r slaapjes: 09:00 - 30/45 min 12:30 - 1,5 uur 16:00 - 30 min 18:30 - de nacht in Ik laat eigenlijk altijd ongeveer 2,5 a 3 uur tussen d’r slaapjes, dan gaat het prima. Zie er wel tegen op om naar 2 dutjes te gaan. Ideaal schijnt dan te zijn 09:30-10:00 en 13:00-15:00 en ze ook echt wakker maken op die tijd. En dan tussen 18 en 19 naar bed afhankelijk van hoe ze het trekken.

4 jaar geleden

Hier volgen wij ook helemaal het ritme van onze zoon. Als hij moe is gaat hij naar bed.. en als dit om 17u is, dan gaat hij dan naar bed. Ik vind het echt zielig om een moe kindje wakker te houden of om ze wakker te maken als het nier hoeft.. hij wordt ook nog de nachten wakker voor zn melk.. maar dat doen we met liefde.. en iets meer wallen 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Kroon27

Oh ik zou dr dan ook lekker om 18u al naar bed doen hoor! :) M d’r slaapj ...
Ik doe dit ook, ben nu over naar 2 dutjes en het de dutjes iets verschoven. Ze slaapt nu haar 1ste dutje om 09:30 tot 10:15 dan maak ik haar ook echt wakker en 2de dutje van 13:00 tot 15:00 en als ze dan nog slaapt mag ze wel blijven slapen tot max 15:30 en dan 19:00 laatste fles en naar bed. Vandaag voor het eerst gedaan en ik moet zeggen dat dat wel goed ging, nog even afwachten of het ook zo blijft. Ik heb alles met een half uur verschoven, ook de voedingen.

4 jaar geleden

Wij houden ook de wakkertijden van onze knul aan. Ligt hij savonds iets eerder op bed, dan halen we hem rond 21u uit bed, zodat hij nog heel even kan spelen en eten. Daarna te bed en slaapt hij enigsinds door

4 jaar geleden

Hiya, Wij hebben paar dagen geleden het derde dutje laten vervallen. Maar mocht ze maar heel kort slapen smiddags (half uurtje/3 kwartier) dan leggen we haar tussen 4 en half 5 nog even weg. Max een half uurtje, liever nog korter. Echt een powernappie. Op de perfecte dutjes dag gaat het zo: 8 uur wakker 10 uur slapen tot max 11. (Dan wakker maken) Dan met 2.5 / 3 uur wakkertijd naar middagdutje. Meestal 13.00/13.30 slapen tot max 15.30. Naar bed rond 19.00 (na laatste fles Hier krijgt ze altijd wel weer energie boost na groentehap van 5 uur :)

4 jaar geleden

Reactie op LadySophie

Hiya, Wij hebben paar dagen geleden het derde dutje laten vervallen. Maar ...
Hoe oud is je dochter? Ofwel: wanneer kan je her beste naar 2 dutjes gaan? Mijn kleine is na 2.5 uur wakker echt helemaal gesloopt, rode wangen en huilen. Dus zou het 3e dutje zo lang mogelijk willen houden ;)

4 jaar geleden

Zijn er hier ook baby’s die om 6:00 al wakker zijn? Ik lees zo vaak 7:00 of 8:00 wakker :) Mijn zoontje gaat om 8:00-8:30 z’n eerste dutje doen. Omdat hij vroeg wakker is, halen wij 19:00 ook niet. Vaak om 18:00 naar bed.

4 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Zijn er hier ook baby’s die om 6:00 al wakker zijn? Ik lees zo vaak 7:00 of ...
Hahaha ja er zijn ook baby’s die al om 6 uur wakker zijn. Hier hebben we er eentje, soms zelfs om 5.45 🙈. Dan doet hij meestal rond 8.30 zijn eerste dutje. Afgelopen dag was hij om 6.30 wakker, dus dat was feest voor ons haha. Verder hanteren wij een wakker tijd van 2,5 uur a 3 uur. 3 uur wakker zijn komt heel soms voor, vaak tegen de late middag. Daarnaast slaapt hij gemiddeld 1 of 1,5 uur, heel zeldzaam dat hij 2 uur of 2,5 uur slaapt. Dus het laatste dutje kunnen we ook nog niet echt laten vallen. Zodra hij wat langer wakker kan zijn dan 3 uur dan zou het misschien kunnen. We zullen het mee maken.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Ja hoor, 6u is normaal, 6.45u is hier echt uitslapen. Daarbij slaapt hij overdag 3x een half uurtje dus om 18.30u ligt hij echt weer op bed hoor. Geen idee hoe we ooit uit deze cyclus komen...

4 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Hier ook 6 uur wakker hoor, op 't moment zelfs vaak rond 5.15 uur al 😔 hij slaapt dan meestal na 2 uur wakker 'n slaapje van 1.5-2 uur en daarna tussen de 2-3 uur wakker en een slaapje van 1.5-2 uur en dan als het vroeg is dat hij van 't 2e slaapje wakker is vaak tussen 16-17 uur nog 'n (half) uurtje, maar soms ook niet. Ik leg 'm dan wel te bed, maar dan wil ie gewoon niet slapen... Wij rekken het dan vaak wel tot 18.30/19.00 uur omdat hij anders smorgens nog vroeger wakker wordt.

4 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt overdag nooit langer dan 45 min aan een dus zijn derde slaapje laten vallen, geen idee hoe ik dat moet gaan doen 🙈 voor nu laten we het nog zo, merk wel dat hij na 17.00 niet meer moet slapen, dan wil het slapen in de avond erg moeizaam

4 jaar geleden

Reactie op IngeterHorst

Mijn zoontje slaapt overdag nooit langer dan 45 min aan een dus zijn derde ...
Hier precies zo!

4 jaar geleden

Als onze dochter om 17uur moe is probeer ik haar gewoon een slaapje te laten doen. Maar ze slaapt overdag eigenlijk maar 30min, want ze wil niks missen 🙈

4 jaar geleden

Ahh bedankt voor het delen, mama’s die ook om 6:00 op moeten ;) Ja, daardoor is vaak een derde dutje nodig, alhoewel deze echt heeeeeel lastig is. Hij wil vaak met moeite slapen. Hoe laat is jullie 3e dutje? En maak je hem/haar dan wakker? En hoe lang laat je hem/haar slapen? Vanmorgen was ons zoontje om 6:30 wakker! Ik was voor het eerst eerder wakker dan hij hahaha. Maar het leek wel of hij daar helemaal van slag was...

4 jaar geleden

Onze dochter (ruim 7 maanden) wordt rond 06:30 wakker. Dan krijgt ze rond 07:00 uur pap en gaat ze +/- 09:00 uur weer naar bed. Slaapjes gaan moeizaam (zonder handen vasthouden valt ze niet in slaap) en ze wordt standaard na 30 min wakker. Na de fles van 11:00 uur weer op bed, rond 14 uur weer en dan nog een slaapje rond 16:15 uur. En ze gaat rond 19 uur naar bed. Dan moeten we nog een paar keer naar boven voor de speen / sussen en vervolgens nemen we haar rond 00:00 maar in bed. Niet ideaal, maar we proberen eerst het fysiek contact af te bouwen zodat ze zelf leert in slaap te vallen. Iemand nog tips?

4 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Ahh bedankt voor het delen, mama’s die ook om 6:00 op moeten ;) Ja, daard ...
Ja derde dutje is en blijft echt heel lastig, hier ook vaak een struggle. Hier zijn de tijden van zijn 3e dutje verschillend, de laatste tijd komt het ook wel eens voor dat we deze moeten overslaan, omdat zijn middag dutje wat later is uitgevallen. Meestal rond 16.45 of 17.00, dan laten we hem niet langer dan 40 a 45 min slapen. Komt vaak voor dat we hem dan wakker moeten maken en dan gaan we nog even spelen en daarna rond 18.15 de laatste fles en rond 19 uur naar bed en slaapt vaak rond 19.10. Als het tweede dutje die ene keer vervalt, dan is zijn bedtijd rond 18.30/40.