29 Reacties

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

Ik gebruik de luierbroekjes van pamper maat 5. Wij laten m wel in zijn blote billen rond lopen, verwarming op 21 °C. Lijkt geen last te hebben. Gebeuren nog veel ongelukjes maar het gaat steeds beter.

2 jaar geleden

Ik dacht eraan om een normaal onderbroekje aan te doen dan een luierbroekje er over heen, dan voelt ze het wel, maar de broek wordt niet nat... ik heb t overigens nog niet uitgetest, dus of het werkt weet ik niet 😁

2 jaar geleden

Reactie op Essie1234

Ik dacht eraan om een normaal onderbroekje aan te doen dan een luierbroekje ...
Die gewone onderbroekjes 7zijn dus ook moeilijk te krijgen voor (een slank) maatje 86! Of ik zoek niet goed natuurlijk 🙈 Ik dacht ook al, zal ik de hydrofiele monddoekjes die ik niet meer gebruik als inlegger in een pamperbroekje doen. Maar dat zit vast niet heel prettig... 🤔

2 jaar geleden

Ik heb onderbroekjes gekocht in de zeeman maat 80 en 86 :) ik ga er stilletjes aan ook aan beginnen want ze gaat al zo vaak op het potje zitten en roept heel de dag door "Kaka"! Ze is 1j7m en zit in maatje 80 :) ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren 😊

2 jaar geleden

Reactie op Silvy25

Ik heb onderbroekjes gekocht in de zeeman maat 80 en 86 :) ik ga er stillet ...
Top, ga ik daar kijken, dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Top, ga ik daar kijken, dankjewel!
Oh vergeten te melden 😅 ze lagen wel bij de babyafdeling! Onderaan goed weggestoken ;) onderbroekjes voor eigenlijk onder een rokje of een jurkje :) shortjes en onderbroekjes met ruffels op der poep 😅

2 jaar geleden

Reactie op Silvy25

Oh vergeten te melden 😅 ze lagen wel bij de babyafdeling! Onderaan goed we ...
Oooh, dat verklaart wellicht waarom ze niet boos de webshop te vinden zijn! 🙈🤣 Wel dan eindelijk ook hemdjes erbij hebben, maar dat kan ik dan wel vergeten natuurlijk 🤭

2 jaar geleden

Ik heb de oefenbroekjes van bambino mio. 2-3 jaar. Mijn eerste zoon was ook mager, slank en droeg die ook. De kleinere maat is meteen veel te klein. Mijn 2de zoon gaat nu ook starten met deze broekjes. Hij wordt 17 april pas 2, maar kan nu al elke keer zeggen wanneer hij moet plassen.

2 jaar geleden

Reactie op CindyHe

Ik heb de oefenbroekjes van bambino mio. 2-3 jaar. Mijn eerste zoon was ook ...
Misschien een hele gekke vraag, maar ik stel em toch. Leer je je zoontjes zittend te plassen? Mijn zoontje wordt 23 april 2 maar hij praat nog niet echt. Heb me voorgenomen het zindelijk maken te starten als ie praat. Maar dacht gelijk aan 'ga je een jongetje dan gelijk leren zijn pipi vast te houden of zittend plassen'. Hihi🤭🤭🤭

2 jaar geleden

Reactie op Sorayatoefje

Misschien een hele gekke vraag, maar ik stel em toch. Leer je je zoontjes z ...
Hier is hij het paar maanden geleden beginnen beseffen dat hij moest plassen als hij uit bad kwam. Ik deed niet meteen een pamper aan en hij bleef dan ineens zo wat rond trappelen en zei "pipi". Het potje stond ook al in de badkamer om hem er eens te laten opzitten zonder dat ik er iets van verwacht. Eerst met kleren aan, dan eens met pamper en laatste stap zonder pamper. Als hij dan moest plassen, begon hij wel te wenen. Wou niet meteen op dat potje plassen. Maar even doorzetten, afleiden met knuffel en tutje en hij deed pipi op potje. Na een paar weken heb ik hem er regelmatiger eens opgezet bij het verversen. En nu zegt hij zelf een hele dag door wanneer hij moet plassen. De kaka zal weer een nieuwe stap zijn. Hij wil dat nog niet op potje doen, maar beseft wel dat het komt. Eens op potje, weent hij en gaat er snel weer af.

2 jaar geleden

Reactie op Sorayatoefje

Wij leren hem tot nu toe zittend plassen. Mijn lief plast ook nooit staand. Op een ander enkel staand als het niet anders kan. Wat niet wil zeggen dat hij het hem niet gaat leren, maar tot nu toe enkel zittend.

2 jaar geleden

Reactie op Sorayatoefje

Zittend plassen is fysiek gezien veel beter! Ook voor grote mannen ;)

2 jaar geleden

Ooooo jongens ik ben zo trots, m'n zoontje heeft net z'n eerste plasje op het potje gedaan!! Na het douchen zei die zelf "plasje potje doen" pakte het potje en deed een dikke plas! 🎊🥳

2 jaar geleden

Reactie op Sorayatoefje

Zittend plassen is veel gezonder (en zeker ook makkelijker voor zo'n kleintje), dus zou zeker daarmee beginnen.

2 jaar geleden

Reactie op Paige

Ooooo jongens ik ben zo trots, m'n zoontje heeft net z'n eerste plasje op h ...
Zo begint het 😉. Hier ondertussen ook al paar keer kaka gedaan met brilverkleiner op toilet!

2 jaar geleden

Reactie op CindyHe

Zo begint het 😉. Hier ondertussen ook al paar keer kaka gedaan met brilver ...
Oh goed zeg!!

2 jaar geleden

Wat zijn de momenten dat jullie potje aanbieden o.i.d.? Of hebben jullie m altijd staan? Wij hadden t tot nu toe gewoon in de badkamer staan en als we gingen douchen/in bad dan lieten we m ervoor en erna even erop, maar denk dat uitbreiden wel handig is haha, ben benieuwd hoe jullie dit doen

2 jaar geleden

Reactie op Paige

Wat zijn de momenten dat jullie potje aanbieden o.i.d.? Of hebben jullie m ...
Hier staat hij beneden. Op momenten dat we weten dat hij meestal plast of kaka doet vragen we of hij op het potje wil. Maar hij heeft nu sinds een week dat hij er niet op wil. Twee weken geleden deed hij voor het eerst kaka op het potje nadat hij ook al regelmatig plaste. Nu is het altijd ‘nee potje’. Tenzij het tijd is om te gaan slapen. Dan horen we vaak ‘kaka/pipi potje?’. 😂 Ik vind het wel moeilijk. We forceren hem niet en nee is nee, maar we moeten ook ons best doen om er bewust mee bezig te zijn. We vergeten het snel als hij zelf niks aangeeft…