Onze dochter gaat richting de 20 maanden en ik wil bezig met zindelijkheid. Heb al 2 potjes in huis staan (1 boven en 1 beneden) en na het verschonen gooien we haar 'poepie' uit de luier in de wc, ze zwaait 'm vrolijk gedag bij het doorspoelen. Vervolgens gooit ze graag haar eigen luier in de vuilnisemmer.
Nu ben ik me aan het verdiepen in oefenbroekjes, aangezien het geen weer is om haar in haar blote billetjes te laten rondwandelen. Bij de meeste broekjes staat namelijk dat ze 'de laatste stap zijn op weg naar zindelijkheid'. Onze dochter is ook nog eens lang en slank (rond de 12 kg), wat het zoeken bemoeilijkt.
Heeft iemand een goede suggestie?
Wat zijn de momenten dat jullie potje aanbieden o.i.d.? Of hebben jullie m ...
Zo zijn we hier ook begonnen. Enkel het potje in de badkamer. Nadien ook eentje in de living gezet en begon hij spontaan te zeggen "pipi doen". Nadien regelmatiger gevraagd doorheen de dag of hij eens moet plassen. Hij zag van grote broer dat hij op toilet zat en zo wou hij dat ook eens proberen. De durf om kaka te doen kwam er enkele weken later. Maar besefte wel snel "er gaat kaka komen."
Oke! En hebben jullie dan gewoon een luier om en doen jullie dan af op t mo ...
Voorlopig vinden we het nog wat te fris in huis voor blote billen, dus hij draagt een pamperbroekje. Maar van zodra het warmer wordt gaan we de pamper regelmatig eens uitlaten!
Op de crèche is het potje trouwens wel oké. Maar daar ziet hij natuurlijk andere peuters dat ook doen. :)
Hier draagt ie nog gewoon luiers, wel goede om even pamper broekjes te kope ...
Daar kan je zeker mee beginnen! En doe het vooral beter dan mij. Ik trek soms zonder nadenken en zonder kijken zijn broekje omhoog waardoor zijn piemel er dan over hangt. :’)