13 Reacties

3 jaar geleden

Niet in opvang 3 flessen 130ml fruit en groenten. Thuis 4 a 5 x melk

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Niet in opvang 3 flessen 130ml fruit en groenten. Thuis 4 a 5 x melk
Sorry deze snap ik niet helemaal haha?

3 jaar geleden

Wij zaten op 3 flessen van 180 s ochtends, 150 rond 2 uur en s avonds 210. We merken sinds deze week (precies 10 maanden) dat de flessen minder vlot gaan en dat ze steeds meer enthousiast wordt van water. Dus nu zijn we begonnen met s ochtends en tussen de middag de fles 30 ml kleiner te maken. Daarna gaan we de middagfles steeds meer afbouwen tot dat we deze helemaal weglaten

3 jaar geleden

De avond/nacht fles hebben we afgebouwd door de verhouding water en melkpoeder aan te passen. Na zo’n anderhalve week bestond de fles uit drie schepjes en 180 cl water. En kort daarna konden we stoppen met deze fles. Vervolgens zo’n drie weken geleden zonder afbouw geen flessen meer aangeboden overdag. Vanaf dat moment ging onze dochter meer eten en water drinken. Nu drinkt ze alleen nog een fles in de ochtend en in de avond. Veel succes en vooral niet bang zijn om die flessen gewoon te stoppen.

3 jaar geleden

Ik volg, hier ook nog 3 tot 4 flessen..

3 jaar geleden

Hier ook 3 flessen en ze is 11 maanden,krijgt voor haar slaapjes de fles en zo hebben we ook elke x afgebouwd, slaapje overslaan is fles overslaan. Nog geen enkel probleem mee gehad

3 jaar geleden

Zoontje drinkt nog 3 flessen van 180+6. En 3 maaltijden. Hij heeft altijd vanzelf een fles laten vallen dus als hij nu nog 3 flessen opdrinkt dan bied ik het ook gewoon aan. Wel geef ik eerst ontbijt/lunch/avondeten. Daarna pas de fles.

3 jaar geleden

Hier ook nog 3 flessen van 180+6. 23 maart wordt hij 1. Het cb gaf vd week aan dat er dan 1 fles af moet zijn. Hij moet dan wel ter compensatie iets meer gaan eten. Ik probeer nu steeds wat yoghurt aan te bieden, Griekse 10% vet yoghurt. Dat vond het cb een goed idee.

3 jaar geleden

Hier alleen in de ochtend een pap fles van 180+6 +6 schepjes pap en de laatste fles rond 19.00u van 180+6 waar hij vaak ruim 50 van laat staan. Verder tussen de middag een boterham met een beker thee en om 17.00u eet hij gewoon met ons mee. Verder in de ochten krijgt hij fruit en water en in de middag na zijn slaapje een koekje en water. Soms krijgt hij ipv water roosvicee.

3 jaar geleden

Wij zitten nog op 2 flessen van 210cc (180+6). Heb de 3e lees afgebouwd door te verdunnen: dus steeds een schepje minder er in doen. Daardoor wende ze geleidelijk aan de mindere voedingsstoffen, maar kreeg ze nog genoeg vocht binnen. Was een tip van ons consultatiebureau.

3 jaar geleden

Wij zitten op 3 fledden van 210ml + 7 schepjes. Om 19u30 - in de nacht, afwisselend uur en dan vaak tussen 6 a 8u. We hebben al geprobeerd om haar snachts te troostenbmet haar tuutje, maar dit helpt niet. Met een flesje valt ze zo weer in slaap... Ik denk dan dat ze die weo nodig heeft... Ze eet overigens 250g groentepap en 250 fruitpap en 1 boterham. Zouden de nachtfles graagg afbouwen, maar lukt ons niet.

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Wij zitten nog op 2 flessen van 210cc (180+6). Heb de 3e lees afgebouwd doo ...
En hoe lang heeft dat geduurd? Dus eer dat ze geen fles meer hoefde en ook doorsliep?

3 jaar geleden

Het kan zijn dat Tess de fles in haar systeem heeft zitten en ook nodig om weer in slaap te kunnen vallen. Er zijn manieren om hieraf te komen hoor! Vraagt vaak wat doorzettingsvermogen, maar een coach van The Sleep Agency heeft ons er onwijs goed mee geholpen. Kost wat centen, maar dan heb je echt wat. Nachtrust. Dat is alles waard ;).