26 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook een 'bedbumper' zoals ik het noem. Dame slaapt altijd op haar buik, kruipt omhoog en we bleven wakker worden omdat ze haar hoofd steeds stootte.
Ze slaapt ook het liefst met haar hoofd op een knuffel.. niets aan te doen, ik vertouw erop dat haar niets overkomt 🤗 Ze zijn op deze leeftijd sterk genoeg om terug te draaien als ze niet lekker liggen etc.
3 jaar geleden
Hier ook een echte buikslaper! Ook 10 maanden oud. Ik heb daarom een aerosleep. Dit geeft ons een prettiger gevoel, maar we weten ook dat hij sterk genoeg is te rollen en zijn hoofd omhoog te houden.
Wordt je zoontje vaak wakker als hij zijn hoofdje stoot? Ik zou als je het niet prettig vindt geen bedomrander gebruiken, want als je er zelf angstig door slaapt is dat ook niet goed.
Rustig aan❤️
3 jaar geleden
Ik had er ook eentje besteld, z'n hele hoofd zat onder de blauwe plekken, vreeeselijk!! Maar CB gebeld en die zeiden dat het risico op wiegendood vergroot word door zo'n omranding en je beter gewoon vallen en stoten creme kan kopen en dat op de blauwe plekjes kan smeren. Bij ons heeft die fase zo'n drie weken geduurd en nu stoot ie lang zo vaak niet meer zijn hoofd gelukkig!
3 jaar geleden
Hier ook een echte buikslaper! Ook 10 maanden oud. Ik heb daarom een aerosl ...
Nee hij word niet van elk stootje wakker. Wij zelf wel, ik sta bij elk geluidje op omdat ik bang ben dat er wat is.
Ik moet ook nog heel erg wennen denk ik omdat hij sinds deze week in zn eigen bed slaapt. Het is eindelijk gelukt!! 👏🏼
3 jaar geleden
Reactie op M.N.E ❤️
Nee hij word niet van elk stootje wakker. Wij zelf wel, ik sta bij elk gelu ...
Oh dat zal ook zeker een grote rol spelen. Heel logisch dat je dan moet wennen, ik zou precies hetzelfde hebben. Heb vertrouwen, probeer te relativeren. Ik heb ook alsnog de babyfoon naast me staan terwijl hij een kamer hiernaast ligt, maar dit geeft rust. Op een gegeven moment ga je beter slapen😘
3 jaar geleden
Hier hebben we een zachte vlecht die langs zijn hoofdsteun loopt. Door hem door de spijlen van het bed te vlechten, krijgt hem ook niet los oid.
Sinds deze week slaapt hij ook op zijn buik. Ben niet bang dat hij stikt; hier hebben we een speciaal matras en hoeslakentje voor aangeschaft. Werkt super! Hier alleen eentje die niet meer kan terug draaien en waar ik sowieso 1x heen moet ‘s nachts om hem weer op zijn rug te leggen. Gelukkig een fase totdat hij het zelf snapt.
Probeer te ontspannen, komt vast goed 😉☺️👍🏻
3 jaar geleden
Heb je een aerosleep matras? Mijn dochtertje van 10 maanden slaap ook altijd op haar buik, en wil altijd met haar hoofd tegen het hoofd of voeten einde liggen.
En idd als ze voor het eerst op de buik slapen ( ook met aerosleep) is altijd spannend, maar daar zijn de matrasjes voor gemaakt
3 jaar geleden
Och ontspan een beetje. Botsen met de hoofd tegen de rand....vervelend, maar leren ze van. Gaat snel genoeg over.
Kindje is al groot en sterk, dus op buik slapen lijkt me ook geen probleem. Hier slaapt ze ook graag op buik.
Als je echt zo onrustig blijft, misschien het bedje in je kamer zetten zodat je hem beter in de gaten kan houden ? Of een camera dat je af en toe kan spieken.
Maar probeer de angst los te laten, weet zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken
3 jaar geleden
Reactie op Ties1990
Ons meisje slaapt ook al maanden op haar buik. Vond ik eerst heel eng.. maa ...
Dit mag niet van de ggd eigenlijk. Want het matras sluit niet goed aan, waardoor het kind tussen camping bedje en matras kan komen. Nu verwacht ik dat dat met 10maanden wel mee valt haha. Maar wilde het toch even melden
3 jaar geleden
Ik heb een hele drukke zoon , niey normaal wilt altijd iets tegen zn hoofd . Altijd in hrt hoekje zn hoofd en dan huilen dus nu zo grote vlecht gehaald ben er heel blij mee was eerst bang straks gebeurt er iets maar sindsdien word dir nirt 10 z wakker omdat die weer vastzit
3 jaar geleden
Hier hebben we het campingbedje maar neer gezet.
Want het hele huis wordt wakker gebonkt😨
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Kan hij terugrollen? Want dan zou ik me echt geen zorgen maken. Een baby va ...
Ja hij kan omrollen. We zijn gewoon heel bang dat hij het niet merkt als hij in een diepe slaap zit, mocht hij met zn neusje ergens tegen aanliggen. We hebben nu 2x gezien dat hij op zn buik lag.
Mijn man wil hem in ons bed leggen tussen ons in maar dat hebben we zojuist afgeleerd omdat ik dat zelf gevaarlijk begon te vinden omdat hij nu ook zelf kan zitten etc etc hij is super beweeglijk.
Ben erg bang dat als we slapen dat ik hem smorgens stijf aantref in bed, als je begrijpt wat ik bedoel... 😫 dat kan ik echt niet aan hij is zo vrolijk, altijd een glimlachje op zn gezicht wanneer hij wakker word, al is het snachts. Altijd blij om mama te zien en is verdrietig als ik er niet ben. Hij voelt zich heel veilig bij mij en ik wil hem zoveel mogelijk die veiligheid bieden..