4 Reacties

3 jaar geleden

Hoeveel slaapt hij overdag dan? En hoe laat wordt hij 's morgens wakker en wat is zijn bedtijd 's avonds?

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Hoeveel slaapt hij overdag dan? En hoe laat wordt hij 's morgens wakker en ...
Ik hou het 2-3-4 wakker tijden ritme aan, meestal word hij rond 7 uur wakker, gaat ie om 9 uur tukkie doen(hoelang wisselt sterk) en als ie wakker word dus drie uur later weer naar bed. Als ie daaruit wakker is proberen we de vier uur aan te houden, maar meestal is ie dan te moe dus gaat meestal tussen 19 en 19.30 uur naar bed toe. Als hij sochtends om 8 uur een x wakker word(kwam vorige week wel is voor) dan doen we 1 slaapje, vanaf 12.00 uur en sliep die wat langer.

3 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde probleem 2 avonden geleden… bij ons komt het volgens mij omdat 2 dutjes overdag wat veel worden (en 1 is nog net te weinig). Lastige periode, maar we zullen maar denken ‘het is een fase’ 🤣 wij blijven vasthouden aan bedtijd om 19u en steeds hetzelfde ritueel.

3 jaar geleden

Hoeveel slaapt je kleintje in totaal overdag? Zowel teveel als te weinig slaap kunnen zorgen voor inslaapproblemen. Wanneer hij teveel slaapt kan het namelijk zijn dat er niet voldoende 'slaapdruk' is opgebouwd om 's avonds in slaap te vallen. Te weinig slaap zorgt voor een oververmoeid guppie dat daardoor juist de slaap niet kan vatten. Klinkt tegenstrijdig hè? En je schrijft dat het 1e dutje wisselend is van lengte? Waartussen schommelt het? Op deze leeftijd mag je het ochtenddutje afbouwen (ergens tussen 15 en 18 maanden kunnen ze zonder het ochtenddutje) of meteen weglaten. Hier hield ik al hele poos ochtenddut van 20 minuten max (dan maakte ik haar wakker) en dat heb ik afgebouwd naar 15. Je kunt het steeds korter laten worden en vervolgens achterwege laten. Maar ik ben cold turkey gestopt. Kijk 2 het twee weken aan en zie of het goed gaat. Het kan dan wel slim zijn om de middagdut tijdelijk een half uur eerder te laten beginnen. Middagdutje van 2 uur is een streven op deze leeftijd. Maar alle kindjes zijn verschillend natuurlijk, de één heeft meer slaap nodig dan de ander.