29 Reacties

4 jaar geleden

Babyspa en dan een avondsessie boeken. Mijn zoon is sinds we floaten een stuk rustiger. En als we een avondsessie doen om 19.00 dan slaapt hij echt als een roos. Ik weet niet in welke omgeving je woont. Maar bij spa baby in Bussum kan je voor 40 euro in een privé suite floaten en daarna babymassage. Prijzen lopen erg uiteen.

4 jaar geleden

Vandaag was ik bij het CB en die raadde aan om naar een kinderfysiotherapeut te gaan die kan helpen met prikkelverwerking. Had er nog nooit van gehoord. We hebben een verwijsbrief gekregen. Ben benieuwd of het iets gaat doen misschien voor jullie ook een idee?

4 jaar geleden

Reactie op DD90

Vandaag was ik bij het CB en die raadde aan om naar een kinderfysiotherapeu ...
Ja, daar begon de CB arts bij mij ook over! Zou dat werken?

4 jaar geleden

Zo min mogelijk prikkels dus...dus niet te veel op een dag...niet én visite én boodschappen én .....misschien als je weg moet haar mee nemen in draagzak, lekker veilig bij mama Zoek een oppas aan huis als je bijv op een drukke verjaardag moet. Je ontkomt er helaas niet aan dat ze met prikkels te maken krijgt. Denk ook aan geluiden. Hier is het ook wel eens, tv aan, filmpje op de ipad aan, een telefoon met geluiden en dan iemand die op de switch speelt. Nou word ik al kierewiet van laat staan zo'n ukkie. Mijn zoon heeft het ook heel erg, op school zat hij vaak als kleuter met zn handen op zn oren. Heel vervelend soms

4 jaar geleden

Reactie op MamaDo-24

Babyspa en dan een avondsessie boeken. Mijn zoon is sinds we floaten een st ...
Dichtstbijzijnde is 45 minuten rijden...

4 jaar geleden

Zo min mogelijk prikkels dus...dus niet te veel op een dag...niet én visite ...
TV en radio staan altijd uit wanneer ons meisje beneden is. En inderdaad, ik probeer al zoveel mogelijk prikkels te beperken...

4 jaar geleden

Wat ik sinds een weekje doe en het tot nu toe met succes is, is het volgende; Smorgens bij het wakker worden omkleden en de fles, dan ruim een uur wandelen. De ene keer valt ze in slaap, de andere keer ligt ze te jammeren (niet huilen) daarna bij thuiskomst haar omkleden en wassen. Na het wassen de fles en hop naar bed! Na haar middag dutje van ongeveer 1 uur/max 2 uur, gaat ze even spelen en daarna krijgt ze weer een flesje. Dan blijft ze wakker tot 8/9 uur en gaat dr pyjama aan en krijgt ze de laatste fles en gaat daarna direct naar bed! Ze is nu 10 weekjes oud. Onze baby is (was) ook steeds overprikkeld en ik bleef maar hameren op slapen slapen en slapen met wakkertijd in mijn achterhoofd. Dat werkt hier niet.. Als je baby niet huilt en verder vrolijk is, zou ik mij niet te druk maken over de voorgeschreven wakkertijden en verhalen van andere, volg je baby en mama gevoel want dat is het allerbeste ❤️ Liefs van ook een overprikkeld meisje

4 jaar geleden

Reactie op Milagro

TV en radio staan altijd uit wanneer ons meisje beneden is. En inderdaad, i ...
Persoonlijk zou ik dat dus juist niet doen. Zo went ze er nooit aan. Dus niet beperken, maar wel doseren. Niet teveel op 1 dag, maar wel opbouwen. Het is ook niet zo raar dat onze babies geboren in de Corona tijd nog niet veel gewend zijn en wat meer moeite hebben om die prikkels te verwerken.

4 jaar geleden

Reactie op marijehvd

Wat ik sinds een weekje doe en het tot nu toe met succes is, is het volgend ...
Waw wat een wakkere meid zeg!

4 jaar geleden

Reactie op marijehvd

Wat ik sinds een weekje doe en het tot nu toe met succes is, is het volgend ...
Ons meisje gaat na een uurtje alweer gapen en in haar oogjes wrijven, dus lijkt me dat ze dan wel haar slaapjes nodig heeft. Wel lekker dat jouw meisje zoveel wakker kan zijn! Lekker veel tijd om samen te genieten!

4 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Waw wat een wakkere meid zeg!
Jaa best pittig hoor!! En iedereen maar zeggen dat baby’s veel slapen 🙈😂 maar het is ook echt genieten met zo een vrolijk wakker meisje om mij heen❤️

4 jaar geleden

Reactie op Milagro

Ja, daar begon de CB arts bij mij ook over! Zou dat werken?
Geen idee😅. Vond het op zn minst het proberen waart. Baad het niet schaad het niet denk ik maar😅

4 jaar geleden

Reactie op Milagro

Ons meisje gaat na een uurtje alweer gapen en in haar oogjes wrijven, dus l ...
Ohjaa, dat zijn wel slaaptekenen! Hier zijn 2 onafhankelijke mensen ( osteopaat en verloskundige ) geweest om te kijken of ik slaaptekenen miste want zal zelf echt met mijn handen in het haar wat ik fout deed😅 Lastig, ik hoop dat je een fijne manier vind om jullie meisje aan haar slaap te vatten❤️ succes!!

4 jaar geleden

Reactie op marijehvd

Ohjaa, dat zijn wel slaaptekenen! Hier zijn 2 onafhankelijke mensen ( osteo ...
Lief, dankjewel! Eerste weken liet ze het moeilijk zien, toen echt op de klok moeten letten. Hoop snel haar gebruiksaanwijzing te kunnen aanvullen met de missende info 😉

4 jaar geleden

Het advies dat wij bij de oudste kregen is om maximaal 1 activiteit per dag te doen. En plan deze het liefst in de middag en bij voorkeur alleen wanneer ze 's ochtends goed heeft geslapen. Dit is niet altijd te regelen natuurlijk maar dat is het ideaal. En wat je al doet routine en regelmaat is altijd goed. En wij hebben heel veel gehad aan een goed slaapritme... al heeft het bloed, zweet en extreem veel tranen gekost om dit voor elkaar te krijgen. Wat betreft speeltijd is ons toen geadviseerd om pas na 3 maanden te starten met dingen als een mobiel boven een box of een babygym. En 1 of 2 speelgoedjes in de omgeving die het liefst zo min mogelijk geluid maken.

4 jaar geleden

Aan de andere kant denk ik dat het ook niet heel handig is om alle geluiden te vermijden. Ze moeten er ook wel een beetje aan wennen toch.

4 jaar geleden

Aan de andere kant denk ik dat het ook niet heel handig is om alle geluiden ...
Klopt, maar dat kan geleidelijk aan. Eerst alles op de rit en steeds wat nieuws introduceren lijkt me.

4 jaar geleden

Als mijn dochter over haar toeren is van vermoeidheid dan neem ik lekker de tijd om met haar te kroelen tot ze goed in slaap valt en dan leg ik haar in de box of babynest naast me op de bank (tot ze kan rollen dan alleen in de box natuurlijk) en mocht ze weer wakker worden dan ben ik er snel bij en kan ik haar speentje geven en even over het hoofdje 'aaien' zodra ze slaapt doe ik wel gewoon mijn ding, stofzuigen, tv aan, ect. Niet alles in 1 x maar geleidelijk opgebouwd. Als ik haar heb meegenomen in de maxi cosi en we zijn weer thuis en ze slaap heeeeel diep dan laat ik haar in de maxi cosi tot ze vanzelf wakker wordt (dit is misschien 1 of 2 x per week dat dit gebeurd) ik weet dat het niet goed is voor haar rug, maar als ik haar op pak is ze gelijk uit haar doen. Zelfde geld met de kinderwagen als ik ben wezen wandelen en ze slaapt laat ik haar er gewoon in liggen tot ze vanzelf wakker wordt. Dat scheelt alweer oppakken en dus prikkels.

4 jaar geleden

Ik lees over ‘dingen laten wennen’ maar als je echt gevoelig bent dan is het echt niet nodig om aan dingen te laten wennen... Ik was als baby zijnde ook al gevoelig en nog steeds. Merk dat dit profijt heeft voor mijn dochter, omdat ik zelf al tegen niet teveel prikkels kan, is het voor haar ook allemaal prima. Prikkelverwerking heeft te maken met het zenuwstelsel, daarmee aan de slag gaan kan zeker geen kwaad.

4 jaar geleden

Reactie op Milagro

Klopt, maar dat kan geleidelijk aan. Eerst alles op de rit en steeds wat ni ...
Ja tuurlijk. Vanaf moment dat wij naar buiten mochten gaan we elje dag. Ene dag langer als de andere. Neem de mee naar de supermarkt, drogist noem het. Ze is nu 10weken geweest lijkt er geen last van te hebben