13 Reacties

5 jaar geleden

Hier ook veel wakker tijdens sprong 5. Las in het oei ik groei boek dat nachtmerries normaal zijn tijdens deze sprong.

5 jaar geleden

Geen tips maar zoontje is 23 weken en heeft er al zeker 4 weken last van en het rare is.. bij oma slaapt hij ook door!. Zo vreemd. Ik heb vanalles geprobeerd maar niks werkt..

5 jaar geleden

Heeeel herkenbaar. Elk half uur wakker en nu ook met verkoudheid moet ze huilen als ze geen lucht krijgt met speentje. Uit ellende al bijna een week bovenop mij in bed zodat we beide aan wat slaap komen (stijve hark dan wel weer😂). Benieuwd naar andere ervaringen..... Tot nu toe vind ik het een pittige sprong. Nu 24.5 week

5 jaar geleden

Ik lees mee als er tips zijn, mijn zoontje heeft dit exact het zelfde. Vannacht om de 2 uur korte huiltjes, maar valt wel weer in slaap, zo zielig. Daarnaast rond 22 uur keihard huilen, waarbij kort 5 minuten oppakken hem weer tot rust brengt en dan schrikt hij wakker, van waar ben ik en wat doe ik hier. Daarna valt hij weer in slaap :(. Overdag ook in eens een slechte slaper, maar echt alleen bij ons. Ergens anders geen probleem 😑.

5 jaar geleden

Hier ook veel wakker en huilen..bijna 27 weken..en de borst weigeren..net als bij alle andere sprongen alleen nu al bijna 4 weken 😢..flesjes gaan wel..word er erg verdrietig van en gek van het gekolf..herkenbaar? Iemand tips?

5 jaar geleden

25 weken en hier ook volop in sprong 5 , hier valt eten/drinken goed mee, maar slapen zit er niet meer in😂 Ook de nachtmerries of toch het erg wakker schrikken en krijsen is hier fel aanwezig.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is vandaag 27 weken, gecorrigeerd 26,5 week. Sinds 3 dagen herken ik hem gewoon bijna niet meer. Zo anders en ik vind het heel zwaar. Bij het slapen gaan heel erg huilen, spelen in de box gaat nog wel maar uit het niets begint hij ook weer te huilen. Hij wil graag bij mij zijn, maar soms is dat ook niet goed genoeg. Krijsen, huilen, jengelen... De slaapjes overdag zijn ook drama en 's nachts wordt hij ineens weer vroeg wakker. Ik geef een feestje op de dag dat deze sprong voorbij is 😅 Ik mis mijn vrolijke baby.

5 jaar geleden

Reactie op Jessica88

Geen tips maar zoontje is 23 weken en heeft er al zeker 4 weken last van e ...
Zou dat niet komen omdat ze ergens anders meer indrukken opdoen en moe zijn?

5 jaar geleden

Gaan ze bij jullie allemaal zo vroeg naar bed?? Hier pas om een uur of half 11/ 11 en s avonds lekker op de borst bij papa. Geen problemen s nachts hoor (klop af). Wel borst weigeren ook al een paar weekjes

5 jaar geleden

Van de vorige sprongen weinig gemerkt, zo nu en dan wat jengelig, maar sprong 5 merken we wel!! Overdag soms uit het niets huilen en schreeuwen, maar dan is ook veel niet goed.. Oppakken, rond lopen, spelen, speen.. Niets lijkt te werken. Bij de opvang gaat het goed, slaapt ze ook langer dan zo'n 30-45 minuten, maar thuis en dan vooral vanaf 17 uur is het feest..😞 Ook in de nacht wordt ze eerder wakker, maar slaapt ze snel weer verder. Heel frusterend en een verkoudheid erbij is ook niet bevorderlijk. Hopelijk gaat dit snel voorbij, volgens het 'oei ik groei boek' duurt dit tot een week of 26,5. Succes en sterkte voor iedereen die met ditzelfde zit. Het is maar tijdelijk, zo probeer ik te denken, al valt dat niet altijd mee...

5 jaar geleden

Wij hadden ook dat ze s nachts steeds wakker werd en we speentje erin moesten doen etc. Wat hier toen hielp was overdag al veel meer vast voedsel geven. Nu slaapt ze door ! Misschien kan je dat proberen🤷‍♀️ Ze eet nu s ochtends fruit (halve peer/banaan qua hoeveelheid), smiddags hele boterham zonder korst met margarine, smiddags soepstengel en s avonds groentehapje (3 ijsklontjes) naast de flessen (3 tot 4 stuks van 180 ml). Het leek me al zo snel.. maar het was wel echt waar ze aan toe was. Ze is nu 6 maanden oud. En slaapt nu echt zoveel beter.. maar natuurlijk lastig te zeggen of dat het bij jullie ook is.. succes!! Hoop dat het snel beter gaat

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Niet leuk dat jullie het ook hebben maar dan weet ik wel dat ik niks anders zou kunnen doen. Vast voedsel geven we ook al veel. Wellicht wil hij wel meer. Ga ik uitproberen