52 Reacties

3 jaar geleden

Hallo allemaal, alles is vlot verlopen. Hij heeft nog een uurtje moeten wachten op de kamer tot het zijn beurt was. Na het ontwaken redelijk lastig tot hij eindelijk zijn flesje kon drinken. Nadien zeer snel in slaap gevallen. Ik heb hem gisterenavond nog een flesje gegeven om 21u.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op CindyHe

Hallo allemaal, alles is vlot verlopen. Hij heeft nog een uurtje moeten wac ...
Wat fijn! 😊 nu hopelijk geen last meer van die ellendige oorontstekingen

VRIEND

3 jaar geleden

Ik moet woensdag met mijn zoontje! Nog goede tips?

3 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Ik moet woensdag met mijn zoontje! Nog goede tips?
Ik mocht na een uur na de ingreep al naar huis. Ik had dus veel te veel gerief mee 😉. Het valt goed mee, snel gedaan. Hij was wel heel lastig tot hij zijn fles kreeg nadien ging het goed. Hij was vrolijk en speels.

3 jaar geleden

Hier ook een kleine met oorontsteking. Heeft nu 4 dagen antibiotica al en merk nog weinig verschil.😔

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Hier ook een kleine met oorontsteking. Heeft nu 4 dagen antibiotica al en m ...
Zou kunnen dat het vocht blijft zitten ondanks de antibiotica. Was hier ook het geval. Daarom hebben ze buisjes geplaatst. 2 weken geleden had hij echter opnieuw hoge koorts. Hij had toen 4 weken buisjes. Het vocht ging niet meteen weg met de buisjes en moest voor de 6de keer op rij antibiotica starten. Pfffft!

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Hier ook een kleine met oorontsteking. Heeft nu 4 dagen antibiotica al en m ...
Dit hadden wij de eerste keer ook. Wij kregen uiteindelijk ook oordruppels. Die combinatie samen met paracetamol heeft uiteindelijk geholpen. Alleen de eerste keer oorontsteking duurde het iets langer dat hij weer zich zelf was.

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Dit hadden wij de eerste keer ook. Wij kregen uiteindelijk ook oordruppels. ...
Nu hij buisjes heeft, moest ik ook meteen starten met de druppels in combinatie met antibiotica.

3 jaar geleden

Reactie op CindyHe

Zou kunnen dat het vocht blijft zitten ondanks de antibiotica. Was hier ook ...
Hai niet best ja.... ik zal het dit weekend nog aan zien en anders weer de dokter bellen.

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Dit hadden wij de eerste keer ook. Wij kregen uiteindelijk ook oordruppels. ...
Oke. Mijn zoontje krijgt nu al een week lang zetpillen, maar dat kan toch ook niet goed zijn.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Oke. Mijn zoontje krijgt nu al een week lang zetpillen, maar dat kan toch o ...
Het kan geen enorme kwaad, maar wel goed in de gaten houden. Mijn zoontje heeft heel vaak dubbele oorontstekingen gehad, ik wilde achteraf dat ik eerder aan de bel had getrokken. Maar aan de andere kant gaan ze niet ingrijpen voor drie keer dubbele oorontsteking met AB behandeld (aldus huisartsenprotocol).

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Oke. Mijn zoontje krijgt nu al een week lang zetpillen, maar dat kan toch o ...
Ja wij hebben bij de eerste keer oorontsteking ook iets meer dan een week lang zetpillen gegeven. Ik denk wel zeker bijna 2 weken zetpillen. De tweede week alleen in de avond om te slapen. In die twee weken na 4 dagen nogmaar de huisarts gebeld en toen dus de druppels gekregen en na die druppels en toen hij weer wat beter nog een keer naar de huisarts om alles te dubbel checken. Overigens als je je echt zorgen maakt moet je zeker ook even de huisarts bellen, dat gaf mij altijd wel weer even gerust gevoel.

3 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Het kan geen enorme kwaad, maar wel goed in de gaten houden. Mijn zoontje h ...
als ik vragen mag wat is AB?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

als ik vragen mag wat is AB?
Antibiotica! Sorry!

3 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Het kan geen enorme kwaad, maar wel goed in de gaten houden. Mijn zoontje h ...
Oke.... dubbele oorontsteking is beide oren of? Dat heeft mijn zoontje nu wel. Zo zielig hij heeft echt veel pijn.

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Ja wij hebben bij de eerste keer oorontsteking ook iets meer dan een week l ...
Ja ik had vanmorgen dokterdienst nog aan de lijn aangezien de antibiotica nog niet helpt na 4 dagen, en hij hoest klachten erbij krijgt. Hij heeft ook nog net zoveel pijn..... Maar ze doen niks, omdat hij niet benauwd is. Alleen als hij hoest stikt die haast zo lijkt het, tot kokhalzen toe. Ze denken nu dat het viraal is ipv bacterieel.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Oke.... dubbele oorontsteking is beide oren of? Dat heeft mijn zoontje nu w ...
Ja idd beide oren. echt zielig. Het schijnt echt heel veel pijn te doen idd. Wij gaven er nurofen bij voor baby’s op de momenten dat hij echt veel pijn had, wel op advies van de huisarts!

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Ja ik had vanmorgen dokterdienst nog aan de lijn aangezien de antibiotica n ...
Ik zou raad vragen aan een kinderarts. Een huisdokter laat alles veel te lang aanslepen!

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Ja ik had vanmorgen dokterdienst nog aan de lijn aangezien de antibiotica n ...
Ach jeetje wat kloten zeg. Echt stom dat ze er nu niet zoveel tegen kunnen doen. Ik zou maandag gewoon nog een keer bellen als er niets is veranderd. Hopelijk hoef je dat natuurlijk niet te doen en gaat het dan wel beter. Ik weet hoe je je voelt!! Voor hoesten, wat ons zoontje ook geregeld heeft gehad, gaven wij zo een hoest middeltje van vsm. Wellicht dat het wat kalmeert. Neusdruppels of spray wilde ook nog helpen om beter te ademen en dus minder te hoesten. Oh wij hadden bij een 2e keer op advies van de huisarts oordruppels gegeven van Otalgan, deze zijn bij de apotheek of de drogist te verkrijgen. Deze hebben ook geholpen om de pijn te verlichten.

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Ach jeetje wat kloten zeg. Echt stom dat ze er nu niet zoveel tegen kunnen ...
Bedankt voor de tips! Vsm heb ik inderdaad. Zal voor de druppels nog even kijken. En dan maar hopen!