52 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op CindyHe
Sinds mijn zoontje op 13 april buisjes kreeg, heeft hij al 3 keer een nieuw ...
Mijn zoontje heeft er van 15 maart.. nu ook al 3 keer terug een ontsteking gehad. Kinderarts zei tegen ons dat dit niet ongewoon is. Het is goed dat het vocht en de etter er uit kan nu dat de buisjes er zitten. Mijn zoontje heeft sinds zijn buisjes veel minder last van de ongemakken tijdens een ontsteking.. weinig tot geen koorts meer en ook opmerkelijk minder pijn.
3 jaar geleden
Reactie op CindyHe
Sinds mijn zoontje op 13 april buisjes kreeg, heeft hij al 3 keer een nieuw ...
Jep... hier ook zo. Zo goed als constant een loopoor. Maar echt enorm veel slijm dat er ook komt. Wat bij een ander kind uit de neus komt, komt hier precies langs het oor. Ik mag ook niet meer zijn neusje spoelen van de nko arts. Ook al 1x terug een ontsteking gehad met koorts.
3 jaar geleden
Hoi, bij mijn zoontje hebben ze afgelopen maandag de buisjes gesplaatst. Alleen hij is nog wel redelijk wat onrustig in de avond en overdag in bed zit hij redelijk wat aan zijn oren.
Hebben jullie kindjes die ook gehad? Is dit gebruikelijk?
3 jaar geleden
Reactie op Mijntje88
50% van de kindjes krijgt na de operatie oorontsteking. Bij mijn zoontje ge ...
Oh echt waar! Ja dat verklaart dan een hoop, want hij heeft nu in eens ook weer verhoging bijna koorts. 😣 dan moet ik maar snel de arts bellen.
3 jaar geleden
Reactie op CindyHe
Wij kregen meteen druppels mee. Een mengeling van 2 soorten. Mijn zoontje h ...
Wij niet, hij heeft ook nog geen vocht uit zijn oren. Ik ga maar bellen.
3 jaar geleden
Reactie op Daniela xm
Wij niet, hij heeft ook nog geen vocht uit zijn oren. Ik ga maar bellen.
Tijdens de operatie heeft ze vocht uit zijn oor gehaald. Dus ik het rechteroor heb ik 3 weken lang druppels moeten doen. 3 weken later kreeg hij weer koorts en kwam het vocht niet meteen uit het buisje. Dus opnieuw antibiotica en die speciale oordruppels. Een dag later kwam het vocht er wel weer uit.
Nog eens 3 weken later een loopoor zonder koorts. Het was telkens over na 1 week druppelen. De laatste keer zat er eigenlijk terug maar 3 weken tussen heeft het loopoor 4 weken lang geduurd. Blijkbaar is dit normaal...
2 jaar geleden
Als ik een tip mag geven als ouder zijnde die vroeger buisjes heeft gehad:
Er is bij mij nooit later gecheckt of ze er vanzelf uit waren gevallen, daar werd toen maar vanuit gegaan. De rechter was er inderdaad vanzelf uitgegaan, maar de linker zat ergens achter vast en kon er niet uit. Die is op mijn 19de pas ontdekt door de huisarts, ik kreeg namelijk toen weer last van oorontstekingen. Toen is het buisje dat jaar operatief verwijderd, wat best pijnlijk was.
Het gaatje had vanzelf dicht moeten groeien, maar omdat het buisje er ruim 15jr inzat kon het niet dicht groeien. Ik had er met kou en wind erg last van jaren lang. Nu pas op mijn 35ste durfde ik het operatief te laten sluiten, wat een flinke operatie met pijn en nare nasleep was.
Ik kan nu nog niet zeggen of het geholpen heeft, het is nog aan het helen.
Maar wat ik hiermee probeer te zeggen: moeders, als jullie kiezen voor buisjes voor je kids hou dan in de lopende jaren in de gaten dat ze er ook daadwerkelijk uitvallen :)