52 Reacties
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op paigejazz
Ik vind het echt zo lastig. Mijn zoontje van 9 weken drinkt nog 7 flessen. ...
Mijn dochtertje van 10 weken laat ook nog maar enkele dagen wat meer uren tussen de flessen s nachts waardoor we van 7 naar 6 flesjes zijn gegaan. Ik bied ook steeds 150 aan, waarvan ze meestal maar 120 van at, uitzonderlijk eens alles op. Meestal dronk ze de laatste fles van 150 volledig op rond 23 uur en opeens sliep ze telkens wat langer, 6 uur na elkaar. Niet elke nacht trouwens hoor. Ik denk dat ze het vanzelf wel aangeven, s nachts voed ik haar op verzoek, overdag tussen de 3-4 uur, afhankelijk hoeveel ze van haar laatste flesje op had.
4 jaar geleden
Reactie op paigejazz
Ik vind het echt zo lastig. Mijn zoontje van 9 weken drinkt nog 7 flessen. ...
Hoeveel tijd laat je overdag tussen de flessen?
Sinds ik maar 5 flessen geef, drinkt hij ze wel allemaal leeg. Misschien eens proberen naar 6 te gaan, dan heeft hij vast meer honger.
Volgens mij is 5/6 ook de max aan aantal flessen als je 165 geeft
4 jaar geleden
Ik lees hier dat de meeste baby'tjes echt wel door slapen savonds de laatste fles tussen 20 en 23 en dan tot de volgende ochtend. Maken jullie je kindje dan wakker? Voordat je zelf naar bed gaat? Wij willen al wel om 22 00 gaan slapen. Het lukt ons dan niet om haar wakker te maken zo moe dat ze is. Komt dan om 01.00 en weer om 04.00. Ze is 15 weken en om 18.00 al doodop ze gaat dan naar bedje en heeft haar fles op rond 17.00.
4 jaar geleden
Reactie op Vanhilten
Ik lees hier dat de meeste baby'tjes echt wel door slapen savonds de laats ...
Onze krijgt om 19 fles, gaat dan om 20 naar bed, en geef een droomvoeding om 23u omdat ik niet wil wakkermaken als t niet hoeft. Hij slaapt dan meestal tot 6u. Soms wel nog wakker omdat hij zn speen kwijt is of omdat hij t ritme ff kwijt is maar ik voed dan niet meer tussen 23 en 7. Wellicht de moeite waard om zo’n droomvoeding te proberen?
4 jaar geleden
Hier slaapt de zoon sinds zondag heel wat langer. Hij krijgt zijn laatste fles om 20:00uur. Ligt dan in bed rond 20.45uur. En dan slaapt hij tot ongeveer 6:00 uur of zelfs 7:00 uur. Tot zaterdag werd hij elke nacht nog wakker. Wij maken hem niet meer wakker voor nog een flesje. Dus we staan in de ochtend gewoon lekker samen op. Dan zijn fles van 210(1x) , de andere flessen zijn 180 (4x). En ik moet zeggen, zo enkele nachten kunnen doorslapen, wat een verschil!
4 jaar geleden
Reactie op 53evelyne53
Hier slaapt de zoon sinds zondag heel wat langer. Hij krijgt zijn laatste f ...
Hoe oud is jouw zoon precies? En hoeveel weegt hij?
Mijne is 11 weken en slaapt sinds kort ook vanaf 20u goed in op eigen bedje en is voor de 5e fles rond 00u niet meer wakker te krijgen.. ik geef 5x 180cc + 6 schepjes.. heb de neiging hem door te laten slapen (nu met 5e fles rond 00u slaapt hij door tot uur of 7) en hopen dat hij dan ook rond 7u komt.. heeft hij laatst wel een keer gehad.. liet ik de fles van 00u zitten..
Maar dan kom ik maar op 4 voedingen van 180cc met 6 schepjes.. volgens mij alsnog voldoende cc voor een hele dag.. maar lijkt me wat te vroeg/te weinig voor 11 weken oud..
Iemand advies/ideeën?
Misschien komt hij alsnog wel om 4u als ik de fles van 00u laat staan maar ben bang dat ik dan het fijne ritme van 7u de eerste fles weer om gooi
4 jaar geleden
Reactie op Anneb
Hoe oud is jouw zoon precies? En hoeveel weegt hij?
Mijne is 11 weken en s ...
De zoon is hier vandaag 12 weken geworden. Hij zou volgens het schema 5x180cc moeten krijgen, en dat geven we hem overdag ook. Wij hadden maandag door dat we hem een fles te weinig hadden gegeven de laatste 2 dagen, doordat hij plots 10 uur slaapt. Daarvoor gaven we hem een fles om de 4 uur. Dit hebben we aangepast naar om de 3 uur (ongeveer). Dan krijgt hij nog genoeg flessen per dag.. Als hij honger zou hebben zullen ze wel wakker worden denk ik dan.
4 jaar geleden
Ik lees dat veel van jullie je kleintjes niet meer wakker maken voor een “droom voeding”
Ik kreeg als advies om dat wel te doen omdat het te lang zou zijn zonder voeding.. dat is wel weer een aantal weken terug. Onze zoon is nu ruim 14 weken en we bieden hem een fles van 150cc aan rond 23:00, Soms drinkt hij die op, soms niet. Hij word niet echt wakker en slaapt door tot de volgende ochtend 7:00.
De rest van de dag drinkt hij flessen van 180cc met de laatste rond 19:00 en dan naar bed... ik kijk wel uit naar de 4 maanden leeftijd zodat er wat vastere voeding aangeboden gaat worden, hopelijk kan die 23 fles er dan snel af...
3 jaar geleden
Haar laatste fles is rond 21.00 en ze is tussen 7.30/8.00 weer wakker 😀 over het algemeen heeft ze om 08.00, 12.00, 15.00, 18.00 en 21.00 een flesje. Alleen de laatste dagen is ze zo moe dat ze de laatste fles niet helemaal op krijgt. Ik denk dat ik probeer om het een half uurtje eerder ga geven, zodat ze wel haar voeding binnenkrijgt 🤔