15 Reacties
2 jaar geleden
Wij gaan in juli 9 dagen naar Mallorca, ook voor het eerst met de peuter vliegen en op vakantie naar het buitenland!
2 jaar geleden
Wij gaan deze zomer naar noord Italië.. wel willen wij het dan in 2 dagen gaan rijden en dus niet in 1x zodat het voor ons zoontje iets beter te doen is in de auto.. we willen dan waarschijnlijk in Duitsland ergens een overnachting doen..
Vindt het wel spannend eerste keer zo’n eind met de kleine, maar ach het komt vast allemaal goed 😄
2 jaar geleden
Wij gaan dinsdag naar Fuerteventura. Super relaxt en vrij eiland. Wel 4 tot 4,5 uur vliegen.
2 jaar geleden
Wij gaan dit jaar lekker naar mallorca, wel in het laag seizoen nu het nog kan. Vorig jaar op autovakantie geweest. 12 uur rijden en verdeeld over 2 dagen. Super goed te doen!
2 jaar geleden
Reactie op Marianne213
Wij gaan deze zomer naar noord Italië.. wel willen wij het dan in 2 dagen g ...
Komt vast goed! Wij hebben al een paar lange reizen (rijden dan in 1x naar Oostenrijk of Italië) gehad en viel alleszins mee. Hopelijk bij jullie ook!
Verder vakantie tips voor topic starter;
Noord Italië, bijv lago maggiore, como of Piemonte. Of vlieg naar de Italiaanse eilanden.
Oostenrijk - veel hotels in wintersportgebieden hebben fijne verzorging en faciliteiten. Vaak ook prachtig om te wandelen. Ook prima te doen met de auto.
Griekenland, niet te ver, wel heerlijk.
2 jaar geleden
Wij zijn eind april voor het eerst met de kleine richting Denemarken gereden, met 1 tussen stop (incl. overnachting) in Duitsland. Het was elke keer zo een 4 a 5 uur rijden.
We reden iedere keer zo een uur voor z’n dutje, we gaven dan wat te eten in de auto, speeltjes om te entertainen en als laatste redmiddel de telefoon met peppa pig. Hij sliep gemiddeld 1,5 tot 2 uur in de auto. Dus meestal tegen het einde was hij er wel een beetje klaar mee, maar meestal waren we er dan al bijna.
Verder hebben we air bnb uitgekozen in Duitsland, super chill. Hij had heerlijk zijn eigen kamer en wij die van ons, dat was echt top. We hadden een baby bedje mee, waar hij dan heerlijk in kon slapen.
Verder een fijne compacte reis kinderwagen. Waar hij ook geregeld in heeft geslapen.
Wat ook heeft geholpen is dat we ons hadden voorgenomen dat het echt totaal niet zou gaan zoals thuis en dat het helemaal niet erg is.
2 jaar geleden
Voor diegene die in t buitenland op vakantie zijn geweest. Ben ik benieuwd wat je allemaal meeneemt en op locatie koopt.
Bijvoorbeeld: neem je luiers, speelgoed zoals emmertje met schepje, Zwembandjes mee of koop je dat daar?
Ik kan mij herinneren dat er op de vakantieoorden vaak ook genoeg te koop is aan minder spullen.
Ik weet wel dat de pot pindakaas wel mee gaat haha!
2 jaar geleden
Voor diegene die in t buitenland op vakantie zijn geweest. Ben ik benieuwd ...
Gaan we met de auto dan neem ik zoveel mogelijk mee. Op sommige bestemmingen zijn zaken als luiers nou eenmaal schandalig duur. Met het vliegtuig? Dan ben ik sowieso makkelijker; minder mee, meer kopen. En dan laat ik het ook daar.
2 jaar geleden
Voor diegene die in t buitenland op vakantie zijn geweest. Ben ik benieuwd ...
Wij gaan met de auto op vakantie en nemen dan meestal 1 pak luiers mee, hooguit 2. De rest kunnen we altijd nog later kopen. Verder nemen we 1 pak melk mee zodat we dat niet meteen hoeven te kopen (hij drinkt nog melk in de ochtend en avond). Zwembandjes nemen we ook mee en verder wat speelgoed van thuis. De rest kopen we daar als dat nodig is.